Ga naar inhoud


LG TV scant wel 13/19/23,5/28 maar geen 16E


CaptDistraction

Aanbevolen berichten

Update …

Na het wissen van de satelliet parameters (en daarmee ook automatisch de volledige zenderlijst) kan ik nog steeds scannen op 13/23,5 en 28.

Maar die nieuwe scan heb ik ook al nergens beeld meer.   Geen signaal.

Terwijl er tijdens het scannen nog wel signaal was.

Als het rustig is (als het gezin de TV een paar uurtjes kan missen …) dan zal ik een factory reset geven .

Misschien dat daar nog iets uit komt. Anders vrees ik dat de tuner aan het aftakelen is ..

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een belangrijke factor die ook de andere leden aangeven is, dat op 16E bepaalde transponders op zowel H als V uitzenden.

Heb je de LNB niet zuiver (dus niet maximaal haaks tov H en V), dan is er interferentie tussen die twee polarities.

_ Signaalsterkte kan hoog zijn, maar met wat pech, onbruikbaar (vanwege die cross polarisatie)

- Je stelt dat de Vu+ het wel doet... dat is fijn, maar dat sluit niet uit, dat de LG meer signaal en meer zuiver signaal nodig heeft.

 

Dus mijn advies: blijf de zaak zuiver houden - cross polarisatie is in dit geval belangrijker dan signaal sterkte.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel moeite is het om die 16 gr lnb rechtstreeks aan te sluiten wat a33 ook al opperde ? 🙄

Dan is er misschien één factor uitgesloten 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo lang die LNB niet optimaal gemonteerd is, kan die tv er vermoedelijk geen programma van bakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Purmerend moet de skew van de 16e-lnb op -5° staan t.o.v. verticaal maar dat is nog geen garantie dat de lnb dan optimaal staat afgesteld wegens mogelijke afwijkingen in de lnb.


Nu zijn er wel een aantal frequenties waarbij zowel horizontale- als verticale polarisatie wordt toegepast, maar er zijn ook voldoende frequenties waarbij slecht 1 polarisatie wordt gebruikt. Deze transponders zouden dan toch toch ontvangen moeten worden ook als staat de skew niet helemaal goed.

Volgens mij moet transponder 12593V, DVB-S, SR 2500, fec 2/3 met de zender DM Sat toch wel erg sterk doorkomen gezien de makkelijke parameters.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is het hebben van een redelijke satellietmeter écht een must.. Voor de hobbyist of gevorderde gebruiker. Juist voor het instellen van de skew om lastige transponders optimaal in te stellen.. Hoeft helemaal niet zo duur te zijn....

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik alleen maar beamen.

D.m.v. de Xsarius HD Easy (+100 €) en de berekeningen van Sprietje kon ik de LNB-skew mooi afstellen, en het kan van 1° afhangen, zeker als je in een lastig gebied zit zoals ik.

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! De satpositie is nog best 'op de hand' te doen vooral als je de transponders voorinstelt op je ontvanger. De skew is echter een ander plak kaas!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten gaten in je betoog !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag maakt nog heel wat los bij de liefhebbers van schotels en ontvangers ... maar hier komt dan de oplossing van het probleem ..

FACTORY RESET

 

Het viel me op dat tijdens het scannen er wel spanning naar de LNB werd verzonden (externe signaal meter) maar bij het ontvangen niet.

Terwijl het knopje LNB power gewoon aan stond.  Dus tijdens het scannen werkt alles, maar bij ontvangst ineens niet meer.

Na de factory reset kan ik weer alle satellieten scannen. Inclusief 16E.
En heb ik ook weer beeld op alle kanalen.

 

Toch een beetje een onverwachte uitkomst.

 

Maar voor alle googlelaars met vergelijkbare problemen ... doe de factory reset.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik waardeer het dat iedereen zijn best doet mij te hepen. TOP !

  • Like 1

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft;

Quote

 

“Hij ziet volgens mij toch niet alles. Voorbeeld ... ik ga 23,5E scannen.

Resultaat : 107 TV kanalen en 112 radio kanalen. beetje weinig toch. Ik dacht dat er veel meer op de 23,5E zat.”

 

Wat denk je hiervan  

TV zenders

Hotbird 13 E : 1237

Eutetelsat 16 E : 695

Astra 23.5 E : 437

Astra 28.5 E : 762

 

Radio zenders

Hotbird 13 E : 408

Eutetelsat 16 E : 93

Astra 23.5 E : 209

Astra 28.5 E : 80

Zonder Eutelsat 16 oost, moet je al 3133 zenders ontvangen.

Er is al 2 keer de tip gegeven om de tv rechtstreeks aan te sluiten op de 16 oost lnb, ik ga er een derde keer van maken, het probleem zit hem gegarandeerd in de switch, die moet defect zijn.

Het aangevoerde signaal is veel te zwak, de SNR van de 16 oost op de VU+ signaal meter haalt daar slechts 64 %, dat op een lnb die praktisch in het midden van de schotel staat, hier zou 30% meer kunnen staan.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mimisiku zei:

Daarom is het hebben van een redelijke satellietmeter écht een must..

 

Ik denk dat hierover toch een richtingenstrijd gaat uitbreken binnen het sat4all-forum.

 

Je bent niet de eerste die hier een verplichtend werkwoord voor gebruikt; er zijn er meer die zo imperatief over het gebruik van een sat-meter spreken.

 

Ik zie dat nog steeds niet als een must.

Je hebt satellietontvangers met een kwalititeitsmeter die heel snel reageert.

Je hebt satellietontvangers die zelfs een spectrum-analyzer aan boord hebben.

Als skew een punt is, regel ik dat in met een satellietontvanger, en een zo slecht mogelijke ontvangst op de verkeerde polarisatie. Dat gaat wat makkelijker, dan inregelen op maximale ontvangst op de goede polarisatie, de paar keer dat ik het nodig vond om dat zo precies te doen.

 

Met andere woorden, ik relativeer dat nogal, die 'must'.

Leuk en handig speeltje, natuurlijk, zo'n sat-meter, maar volgens mij geen 'must'.

 

Wat ik eerder een must vind, is een satbeeper, voor wie moeite heeft om überhaupt een satellietsignaal te vinden. Voor die situaties, vind ik een satbeeper een must.

Soms vind je satellieten meteen, maar als dat om de een of andere reden niet lukt, is het verdomd handig om zo'n beeper te hebben. Anders blijf je maar klooien. En ze kosten maar een habbekrats....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens, het is geen must maar wel handig en lekker makkelijk. Neem nu de Schwaiger die toch €180,- kost. Die wordt toch door de meeste mensen als een behoorlijke satmeter beschouwd maar de level en quality aanduiding zijn maar 6 ledjes. Dat is lang niet zo nauwkeurig als de procentuele aanduiding die satellietontvangers hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is dat 'must' ook een pietsie persoonlijk en hangt ook af hoe makkelijk je de waarden op je TV kunt zien... In de meeste gevallen (bij mij) staat de schotel in de living en de schotel in de tuin. Dan is een sat-meter met een Strength/Quality en BER toch handiger. Kan ook aan mijn leeftijd liggen hoor... Op 30m heb ik een Hubble Telescoop nodig om het Infoscherm te zien :) 

Een TV en ontvanger naar buiten slepen is ook niet handig...

 

Ik HAD overigens een SmartMeter mét ingebouwd TV schermpje. Maar die doet alleen MPEG2/SD. De (zogenaamd) Li-on batterij heeft 6 uur nodig om op te laden en doet het (hooguit) 10 minuten. Voor Astra3 dus al niet meer geschikt... Het ding kan ik alleen nog gebruiken als er 230V in de buurt is.... Voor zover mijn 'verdediging'...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...