Ga naar inhoud


Kloksnelheid Processor


mebo870

Aanbevolen berichten

Is het normaal dat een processor van een pc van kloksnelheid veranderd, terwijl die toch aardig wat werk aan het verzetten is, zoals het uitpakken van een rar pakket of een mkv naar dvd omzet.

Bij momenten varieert dat hier van 3013.3MHz naar 1808.0Mhz of 803.5Mhz

in rust is het 803.5Mhz 

Het type is AMD Phenom II X2 545 Processor

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik stelde deze vraag omdat ik gelezen had dat die variaties soms toe te schrijven zijn aan de voeding.

Er waren momenten dat de pc niet vooruit te branden was, alles stokte zowaar.

ik zat hier wel met een vrij hoge processor temperatuur van 69°, dat is nu verholpen met een ander koelvin en fan naar een 40 a 43 ° 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

neen de voeding wordt eveneens dynamisch geregeld in verband met energiesparen, maar de CPU prestatie volg ik heel af en toe ook wel eens en die verschilt per CORE per mips

 

als iets stokt of hangt is er altijd iets vervelends aan de hand

die koelvin is duidelijkste bewijs daarvoor...

 

succes

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is puur een mechanisme voor energiebesparing en daardoor ook het verminderen van warmte productie Iedere moderne processor heeft wel zoiets. AMD doet het weer op een andere manier dan dat Intel het doet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer wat opgestoken, Ik zal het verdere verloop opvolgen, de pc draait nu in elk geval veel stabieler met die andere koelvin op, het verschil is groot. De koelvin die er af komt leek me geen geschikte model te zijn voor dit type processor, eerder gemaakt voor processors met een kleinere oppervlakte, voor een pentium 4 of dergelijks

Nu is de hele processor tenminste bedekt, d.w.z een grotere oppervlakte om warmte af te voeren.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...