Ga naar inhoud


schotel werkzaamheden


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ik heb er nog veel te weinig. :)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hoi,

 

even een update:

vandaag de satelliet express AT 1 @ 56 oost toegevoegd. :)

 

ontvangst van 1 transponder 12284 H ( R ) 3/4 27500 dvbs met een sterk signaal.

volgens Norbert Schlammer zendt deze transponder op de europa beam uit

in ieder geval weer een satelliet er bij met ook nog fta zenders

 

verder nog geen transponders met signaal kunnen binnen krijgen

zal vanavond even een blindscan doen

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

hoi,
 
even een update:
vandaag de satelliet express AT 1 @ 56 oost toegevoegd. :)
 
ontvangst van 1 transponder 12284 H ( R ) 3/4 27500 dvbs met een sterk signaal.
volgens Norbert Schlammer zendt deze transponder op de europa beam uit
in ieder geval weer een satelliet er bij met ook nog fta zenders
 
verder nog geen transponders met signaal kunnen binnen krijgen
zal vanavond even een blindscan doen

 

Vreemd, ik kan deze niet ontvangen met een Triax 88 terwijl 70.5East bij mij wel (net) lukt. Je zegt ook dat hij binnenkomt met een sterk signaal.

Met wat voor een schotel heb je deze ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik kan deze niet ontvangen met een Triax 88 terwijl 70.5East bij mij wel (net) lukt. Je zegt ook dat hij binnenkomt met een sterk signaal.

Met wat voor een schotel heb je deze ontvangen?

 

Hallo Putemmer,

 

Jij geeft aan dat je Eutelsat 70B kan ontvangen, ontvang jij de frequenties 11213V / 16667 5/6 en 11096H/23623 3/4?

Graag lees ik jouw reactie.

 

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik kan deze niet ontvangen met een Triax 88 terwijl 70.5East bij mij wel (net) lukt. Je zegt ook dat hij binnenkomt met een sterk signaal.

Met wat voor een schotel heb je deze ontvangen?

Zo te zien op eerder geplaatste foto's , een 120 cm Echostar

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
hoi,

 

even een kleine update van deze kant:

vanwege het overlijden van mijn vader op 27 december j.l was ik de afgelopen maand iets minder actief op het forum.

 

heb nu weer wat meer tijd en ben van plan om komende zomer naast de vantage met de nieuwe Octagon SF 4008 4K te gaan werken.

zal wel even moeten wennen aan dat linux E2 maar dan vraag ik het t.z.t hier wel als ik er niet uitkom.

 

deze ontvanger kan in ieder geval naast UHD ook multistream zenders ontvangen en daarnaast ook dvbs2X zenders zichtbaar maken.

 

nu is sinds deze week nieuwe software beschikbaar waar door in ieder geval zenders met een symbol rate vanaf 144 hoorbaar kunnen worden gemaakt.

mijn vantage kan niet lager dan een sr van 500.

 

op mijn vraag in het open atv forum kreeg ik volgend antwoord:

 Zitat von de vrije fries 

hoi,

ist radio Tendance Quest auch zu empfangen

12,5 west :12717 v 2/3 144 

 

12,5W 12717 V 144 tets OK , geht. Bestätigt auch im dxtv forum mit Bildbeweis.

 

ook deelde men mij mede :

Octagon arbeitet noch an weitere interessante Funktionen für uns Dxer, besonders im Multistreambereich.

 

zal de komende maanden nog even afwachten zodat in de zomermaanden wanneer deze ontvanger aangeschaft gaat worden deze nieuwe functies direct beschikbaar zijn.

moet nu eerst even sparen voor een UHD tv

 

terwijl ik dit typ luister ik naar vashe radio via 62 oost (11555 h 28900 dvbs-2) alweer een zender die nooit via de kabel komt :)

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vrije Fries,
 
Eest en vooral, mijn innige deelneming voor het overlijden van je vader.
Wat je van plan bent, interesseert mij in hoge mate. Ik wil ook mijn VU+ duo op termijn door de Octagon SF4008 vervangen. En wacht ook even dat de kinderziektes achter de rug zijn (al is er op de verschillende forums nauwelijks sprake van kinderziektes). Wat mij vooral in de SF4008 interesseert, zijn de multistreamcapaciteiten van deze STB. Onder andere om op 5W de Franse publieke zenders terug te kunnen zien nadat zie recentelijk gecodeerd zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vrije Fries,

 

Eest en vooral, mijn innige deelneming voor het overlijden van je vader.

Wat je van plan bent, interesseert mij in hoge mate. Ik wil ook mijn VU+ duo op termijn door de Octagon SF4008 vervangen. En wacht ook even dat de kinderziektes achter de rug zijn (al is er op de verschillende forums nauwelijks sprake van kinderziektes). Wat mij vooral in de SF4008 interesseert, zijn de multistreamcapaciteiten van deze STB. Onder andere om op 5W de Franse publieke zenders terug te kunnen zien nadat zie recentelijk gecodeerd zijn geworden.

Multistream Test Eutelsat 5 West A (5°W) OCTAGON SF4008 4K UHD (DVB-S2X) - ACM VCM PLS MIS

https://www.youtube.com/watch?v=5nk9xjp4If4

 
Multistream Test Eutelsat 12 West B (12.5°W) OCTAGON SF4008 4K UHD (DVB-S2X) - ACM VCM PLS MIS

 

https://www.youtube.com/watch?v=ctwT4PJAKCs

 

Eutelsat 33C 33.0°E DVB-S2X TEST OCTAGON SF4008 4K UHD E2 Triple 2x1700MHz (12621 V 10058 25/36)

 

https://www.youtube.com/watch?v=hBmNGf1RXV4

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Multistream Test Eutelsat 5 West A (5°W) OCTAGON SF4008 4K UHD (DVB-S2X) - ACM VCM PLS MIS

https://www.youtube.com/watch?v=5nk9xjp4If4

 
Multistream Test Eutelsat 12 West B (12.5°W) OCTAGON SF4008 4K UHD (DVB-S2X) - ACM VCM PLS MIS

 

https://www.youtube.com/watch?v=ctwT4PJAKCs

 

Eutelsat 33C 33.0°E DVB-S2X TEST OCTAGON SF4008 4K UHD E2 Triple 2x1700MHz (12621 V 10058 25/36)

 

https://www.youtube.com/watch?v=hBmNGf1RXV4

 

 

 

Had ik al gezien. Bedankt. Veelbelovend is dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De vrije fries schreef in bericht 13:

"elk najaar wordt de schotel schoon gemaakt, levert geen signaal winst op"

Nou, ik heb heel andere ervaringen.
Afgelopen november had ik regelmatig slechte ontvangst met mijn Multytenne. Zelfs alleen met zware bewolking al regelmatig geen beeld meer.
Dat de schotel verdraaid zou zijn was een onmogelijkheid. Een schotel van slechts 45cm die op een buis geklemd zit van 50mm en dan vastgezet op mijn manier. Die vergaat nog niet eens met een orkaan.
Maar hij was wel helemaal groen van de alg. De schotel met een emmer warm water met sop met een autoborstel gewassen totdat die er weer als nieuw uit zag evenals de lnb-kop. Daarna in de vloeibare autowas gezet en uitgepoetst.
Sinds die tijd geen beeluitval meer gehad.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...