Ga naar inhoud


Sab Nova android, Beeld/geluid niet synchroon


swdick

Aanbevolen berichten

Mijn gloednieuwe Nova Android synchroniseert beeld en geluid de eerste minuten niet goed nadat op een ander kanaal is geschakeld. Sab zegt mij dat ik een nieuwere versie moet installeren en stuurde mij een link. Hoe installeer ik dit? Van sab kreeg ik geen reactie meer, toen ik deze vraag stelde.

 

Ook hapert het beeld soms. Dat verdwijnt na omschakeling op een ander kanaal.

Verder werkt hij prima, Kodi draait goed en Netflix ook.

 

Graag suggesties hoe e.e.a. op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En wanneer je de sat ontvanger HDMI rechtstreeks verbindt met de tv?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms gaat de koppeling tusen tuner en receiver niet altijd goed, hier helpt slechts een software update van de ene of de andere kant van de geluidskabel.

 

Wil je daar niet op wachten, zal je een van de 2 apparaten moeten vervangen voor een compatibel apparaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en er is geen andere ervaringsbron dan hier vragen

 

ik ken de AVR receiver Linn Audio zelf niet en geloof ook dat je nummer 1 bent met dit type satelliet receiver sab nova android

misschien is het een feature dat deze AVR zich, zoals dat ook kan met de luitsterkte regeling, automatisch aanpast (hoe is aan iemand anders)

 

lipsync problemen komen meestal voor als er twee systemen geluid tegelijk weergeven

soundsystem en tv

 

misschien leest toch nog iemand die een zelfde receiver heeft en weet raad

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit goedkope ding op de kinderkamer staan, met daarop een hoop leuke apps als kodi en yelo tv van telenet, voor de kabelzenders...

 

Werkt perfect, ook met de TVV Vlaanderen kaart, in combinatie met een Android tv.

 

Zelf geen last van lipsync problemen, maar de box is dan ook rechtstreeks verbonden met de tv.

 

Er was wel nieuwe software, enige tijd geleden, op een ander satellietforum, maar die link kan ik niet meer terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...