Ga naar inhoud


Windows10 agressieve updates uitstellen/aanpassen


alias haha

Aanbevolen berichten

Ik was het een beetje beu om de agressieve updates van windows10 de accepteren, elke keer word mijn pc gedwongen gereboot en de updates automatisch gedownload.

Nou zitten mijn harde schijven nog al vol, dus de updates nemen nogal veel plaats in beslag op mijn HDD.

Ik zet ook elke keer mijn desktop in slaapstand om gewoon weer verder te kunnen gaan waar ik  gebleven was, na een reboot moet ik dan weer vanaf 0 beginnen...

Ik heb nu via onze vriend google wat dingen opgezocht om de updates uit te stellen en ook niet automatisch te downloaden.

Er word een melding gegeven wanneer er updates klaar staan, zoals het vroeger ook was in windows 7.

Via deze site klik hier (wel engels) heb ik het een en ander kunnen instellen.

 

Via de bestanden in de rar file kun je de instellingen van de updates automatisch in het register aanpassen.

Let wel op, in het register dingen veranderen is op eigen risico!!!!!!!!!

 

Disable-Automatic-Updates-on-Windows-10.zip

 

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik laat Windows 10 gewoon updaten, het heeft namelijk vrijwel geen zin updates tegen te houden. En aan te weinig ruimte op je HDs kun je wat doen door er grotere in te zetten of een extra HD. En de updates komen elke 2e dinsdag van de maand dus kun je er gewoon rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat veel erger is, is dat je op de meest onmogelijke momenten geconfronteerd wordt met die updates, die je computern dan geruime tijd gijzelen.

 

Ik heb gisteren de nodige collega's horen foeteren en mopperen dat ze geruime tijd niets konden doen.

Wat, wanneer dit gebeurt met een computer waar een veiligheids of life support systeem op draait?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met de ts eens dat Microsoft er met W10 een wel heel rigoreus update-beleid op na houdt.

Blijf het vreemd vinden dat onze desktop quasi vanzelf uit de sluimerstand komt als Microsoft meent ons een nieuwe update te moeten opdringen.

Wat ben ik blij nog over een andere, bejaarde, PC met W7 te beschikken waar ik zelf nog enigszins de (update)regie over heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alias haha,

leuk initiatief.

en waar gaan die bestanden dan heen?

hoe importeer je die?

Ik ben ook maar een leek wat dat betreft,de bestanden in de zip file zijn automatische protocollen om de waardes in het register automatisch aan te passen, dan hoef je niet het register door te spitten.

Ik zoek op internet en test het uit.

 

Je hoeft maar te dubbel kikken op de bestanden, de rest gaat in 1 seconde vanzelf.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruimte mag geen issue zijn. Zo groot zijn die updates niet en het is toch zeker aangeraden om minimaal een 20 GB vrije ruimte te hebben 

 

Als mensen zo lang moeten wachten vanwege de updates kan ik alleen maar zeggen: zet er een SSD in. De kosten zijn het niet (meer)  Je kunt een 500 GB tegenwoordig al kopen voor €130

 

Wat ik bijna dagelijks zie is dat als mensen de mogelijkheid hebben om updates uit te stellen ze het ook werkelijk uitstellen. Op een gegeven moment zijn er belangrijke updates die niet kunnen worden geïnstalleerd omdat die ene van weken geleden er nog niet opstaat.

Bij mij staan de updates ook gewoon aan (uiteraard) en toevallig moest ik gisteravond iets van 30 seconden extra wachten voor afsluiten en vanmorgen een seconde of 10 extra wachten tijdens het opstarten omdat er bepaalde updates alleen maar na uitloggen kunnen worden geïnstalleerd. Voor de rest merk ik er helemaal niets van. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automatische updates van Windows 10 stoppen

Microsoft geeft je niet veel marge als het op het plannen van updates aankomt. Ik toon je hoe je zelf de teugels in handen neemt.

STAP 1 / Services

Het updateritme van Windows 10 aanpassen, is eigenlijk vrij eenvoudig. Hiervoor moet je het Taakbeheer-venster openen, dat je kan opzoeken via Start of gewoon oproept via de sneltoetscombinatie CTRL+ALT+DEL. Navigeer in het venster naar de tab Services en rangschik de processen op alfabetische volgorde voor je gemak. Zoek onder de w’s naar het wuauserv-proces met de beschrijving Windows Update.  

 

146031update1-ZWJDZQXA.jpg

 

STAP 2 / Uitschakelen

Klik met je rechtermuis wuauserv aan en kies in het menu voor Services openen. Je komt nu in het Services-venster terecht. Zoek hier wederom naar het Windows Update-proces, dat nu onder die naam zou moeten opgelijst zijn. De rechtermuisknopklik opent hier een menu waarin je Stoppen selecteert. Je hebt de automatische updates van Windows 10 nu

uitgeschakeld en kan deze zelf binnenhalen wanneer het je uitkomt. Probeer dat toch op regelmatige basis te doen, om de beveiliging van je besturingssysteem niet te verwaarlozen.

 

146031update2-7W4ZLMWD.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal geen goed idee.

Winwiz heeft gewoon een punt. Gooi eens wat bestanden weg, zet er een SSD in en je hebt nergens meer last van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook geen probleem mee dat er updates komen, ik zie deze als levensnoodzakelijk voor het wel en wee van w10

 

maar als iemand dat niet wilt en dit aanbod krijgt als oplossing dan moet die routine en procedure die men aangeboden krijgt vlekkeloos aangeleverd worden en natuurlijk getest zijn.

meer nog, mogen er geen ongewenste registry aanpassingen in verstopt zijn!

 

en die methodiek staat los van geklaag en gejammer hoe lang dat updaten wel niet duurt bij windows10

(ja ook mijn eigen geklaag over de tijdsduur bij moverende veranderingen t.o.v. noodzakelijke veiligheid)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vind het een verademing dat die updates gewoon geinstalleerd worden. Ik krijg overigens netjes een melding dat mijn pc gereboot gaat worden als gevolg van geinstalleerde updates. Als ik klaar ben met de pc gewoon lekker op updaten en afsluiten klikken en de eerst volgende keer dat hij start duurt het 10 sec langer.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook geen problemen met de desktop pc.

 

Ik krijg de melding dat de windows de pc opnieuw gaat opstarten in de stille uurtjes, rond drie uur 's nachts als er niet op gewerkt wordt, om updates te kunnen installeren.

Verder geeft hij wel de mogelijkheid om onmiddellijk opnieuw op te starten.

 

Op één laptop, met SDD, duurt het na de laatste update wel veel langer eer ik beeld heb.

Hij lijkt te wachten op iets.

Hier ben ik nog niet echt uit wat het probleem zou kunnen zijn.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk ook dat Microsoft een patch Tuesday heeft. Gewoonlijk worden de 2e dinsdag van de maand alle updates vrijgegeven. Uiteraard kunnen belangrijke/kritische updates er altijd tussendoor komen.

 

Trouwens je kunt het zo instellen dat je er helemaal geen last van hebt. Gewoon een kwestie van goed instellen.

 

upd1.jpg

 

Dan kun je dus de tijden instellen waarop je niet lastig gevallen mag worden met updates omdat er zo nodig moet worden opgestart.

 

upd2.jpg

 

Eventueel kun je het opnieuw opstarten bijvoorbeeld 's nachts laten doen.

 

upd3.jpg

Via de geavanceerde opties kun je de computer zichzelf in laten loggen (als je een wachtwoord gebruikt) waardoor updates die zich alleen onder een gebruikers account installeren dat ook werkelijk kunnen terwijl je er niet bij bent. Het scherm wordt gewoon netjes gelocked zodat niemand stiekem achter je computer kan gaan zitten en bij je bestanden kan komen.

 

upd4.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 2e dinsdag van de maand druk ik in de avond altijd zelf op de update knop zodat ik kan zien wat er allemaal gebeurd, en daarna reboot ik de computer ook direct om de updates te voltooien.

 

Die updates zijn nu eenmaal nodig om een goede werking van Windows 10 te garanderen en ook om eventuele bestaande problemen op te lossen. In de tussentijd duik ik dan altijd op een Windows 7 computer om de dingen te doen die ik wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...