Ga naar inhoud


WiFi signaal omzetten naar LAN - UTP aansluiting


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Houd je er wel rekening mee dat een ieder die aan dat wifi netwerk connect en browst over het netwerk jouw nas kan zien en dat je security dan wel in orde moet zijn?

 

Ik zou mijn nas echt niet zo aan een gemeenschappelijk wifi netwerk hangen zonder daar iets van een firewall voor te zetten. Kan zijn dat ik paranoide ben, maar ik heb hem ook niet zo op het internet aangesloten. Ja ik heb wel wat te verbergen :)

 

Ik heb iets tegen prive dingen aansluiten op (semi) openbare netwerken.

 

Had jij niet een asus router Jurgen? Ik meen dat je daarop een tweede wan poort zou kunnen configureren, en die ondersteunen een aantal usb modems. Wellicht kan je daar ook een usb wifi kaart op aansluiten en die dan als "wan" aansluiting kunnen gebruiken zodat je er in ieder geval een firewall tussen hebt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, dat (aansluiten NAS op openbaar netwerk) vond ik ook een aandachtspunt en daarom heb ik zo net voor alle zekerheid bij de verhuurder geïnformeerd.

Ik bleek het verkeerd begrepen te hebben, elk appartement heeft zijn eigen router maar ook elk appartementsgebouw heeft aanvullend ook een gemeenschappelijke WiFi.

Dus eigenlijk is er geen probleem meer tenzij op de aanwezige routers geen (vrije) LAN poorten beschikbaar zijn maar dat lijkt mij sterk.

 

Ik gebruik inderdaad een Asus RT-AC68 router maar om die mee te nemen is nu ook niet meer nodig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak,

 

Zoals je kunt lezen betreft het hier een huurappartement in Spanje.

Op afstand is het niet te bepalen welke router er in het appartement aanwezig is en de verhuurder kan of wil hierover geen informatie verstrekken dus ik weet van tevoren niet welke opties ik daar aantref dus zo simpel is het niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan kan ik natuurlijk ook mijn eigen Asus RT-AC68 router meenemen.

 

Overigens s het dan ook nog niet zeker dat ik bij de aansluiting van de router kan komen omdat die wellicht achter slot zit maar dat zie ik later wel weer.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je komt wel laat op de proppen met gegevens en info over het appartement #20

maar goed je eigen router kan bijna altijd (afhankelijk van de provider in spanje)

 

p.s.

een verhuurder c.q. makelaar vertelt nooit iets over of er internet geleverd wordt!

daar dat een reden kan zijn om af te zien van het huurcontract indien de levering niet gegarandeerd wordt binnen de tijd dat het huurcontract geld.

 

idem hiero waar ik 3 maanden op internet wachten moest - heeft de makelaar geen verantwoordelijkheid voor

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

deze stap voor stap tutorial  leidt u door het proces om een goed en goedkope, courante TPLINK router

(te koop voor 30€) of elke tweedehands router die compatibel is met de ddwrt firmware (te controleren

op de ddwrt homepage) te configureren als bridge-repeater

 

werkt fantastisch bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...