Ga naar inhoud


Bestaat er een RJ45 inbouw contactdoos voor soepele CAT5e / CAT 6 kabel?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Kijk, die bedoelde ik maar ik heb er helaas niets aan want ook deze Jack is alleen voor massieve aders geschikt en niet voor soepele.

Als ik kabel zou gebruiken met een massieve ader dan had ik ook de gewone inbouwdoos met LSA bevestiging kunnen gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Panduit keystone tp modulaire connector, zwart, uitvoering jack (chassisdeel), connectortype rj45 8(8), categorie 6, aansluitwijze idc, zonder gereedschap, geschikt voor ronde kabel, geschikt voor platte kabel, geschikt voor massieve ader, awg-bereik 22 - 24, geschikt voor kabelsoort universeel.

 

Volgens mij moet dat wel kunnen. je hoeft de draad niet te strippen. Je drukt de kabel als het ware tussen twee mesjes door waar een bepaalde afstand tussen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug nog een soepele UTP cat 5e aangesloten op een ( gebruikte ! ) UTP WCD met LSA aansluiting. 

Ging prima zonder problemen.

 

Ik gebruik ook al jaren voor UTP kabel met soepele en massieve aders gewoon dezelfde RJ45 pluggen (meer als 150 st) en nog nooit problemen gehad.

Een bedrijf dat garantie moet leveren op zijn werk en/of gecertificeerd is zal dit niet doen maar het gaat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ga ik er van uit dat als er een trekveer door de buis kan dan gewoon een stugge kabel er doorheen trekken.

Maar als het een kabel met soepele kern zou zijn, omdat die er nog ligt dan kan dat ook en de verbinding met een LSA maakt ook geen fluit uit.

 

Als je goed gereedschap hebt sluit je het gewoon aan in een inbouwdoos of een of meerdere keystone's al heeft dat niet mijn voorkeur.

Zelfs in mijn eigen netwerk zitten enkele cat7 kabels met soepele kern aangesloten op een keystone en die in een muurdoos geperst.

 

Bij appartementen, zoals ze de 4 hoog flats met trapportaal in het midden nu noemen, zou ik de inbouwdoos aan de binnenkant van aluminium tape voorzien om storing van de TV die bij de buren tegen de muur staat te voorkomen. Deze "appartementen" zijn meestal niet voorzien van een ankerloze spouwmuur bestaande uit 2B blokken met een spouw van 7 cm ertussen.

 

Maar bij de Karwei, Gamma en Praxis hebben ze UTP aansluitdoosjes van 2,50€ met schroef aansluiting, binnenkant er uit halen en dat past in een inbouwdoos, en in het zelfde gangpad is wel een afdekplaat met draagraam te vinden die die er overheen past.

post-51681-0-51605700-1479622502.jpg

post-51681-0-98333400-1479622951.jpg

post-51681-0-38311800-1479623139.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen

Kijk, die bedoelde ik maar ik heb er helaas niets aan want ook deze Jack is alleen voor massieve aders geschikt en niet voor soepele.
Als ik kabel zou gebruiken met een massieve ader dan had ik ook de gewone inbouwdoos met LSA bevestiging kunnen gebruiken.

toch wel als je de suggestie met die Tin soldeer gebruikt.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen

 

toch wel als je de suggestie met die Tin soldeer gebruikt.

 

ciao

Dat klopt helemaal maar dan moet ik eerst weer een kleine soldeerbout bestellen en die heb ik niet meer.

Tijdens mijn verhuizing heb ik heel veel opgeruimd waarbij ik veronderstelde het niet meer nodig te hebben dus ook een tweetal soldeerbouten.

Zo zie je maar weer, je kunt eigenlijk niets wegdoen maar laat dit mijn vrouw maar niet horen.

 

Intussen begin ik toch wel te twijfelen of ik dan niet beter nieuwe kabel met Solid kern moet bestellen, dit ondanks de hier aangedragen uiteenlopende adviezen.

Ben zelf ook niet zo'n voorstander van 'halve' oplossingen en een goede verbinding is immers cruciaal voor een goede datastroom.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 3 mislukte pogingen om een UTP plug succesvol aan de soepele kabel te knijpen toch maar besloten om 15m CAT6 SOLID UTP kabel te bestellen.

Hierbij heeft ook nog geholpen dat ik van geen enkele professionele zijde (leveranciers) heb kunnen vernemen dat soepele kabel voor de montage op UTP in- / opbouwdozen met LSA bevestiging geschikt is, sterker nog, door iedereen wordt afgeraden om hiervoor soepele (Stranded) kabel te gebruiken welk overigens ook aansluit bij het advies van enkele forumleden.

Dit geldt ook voor de zogenaamde modulaire UTP Jack (chassisdeel) zoals o.a. van Panduit en andere merken.

Het voordeel van deze Jack is dat die zonder gereedschap gemonteerd kan worden maar dan toch echt wel met massieve kabel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...