Ga naar inhoud


show box HD evolution


D.Quijote

Aanbevolen berichten

 @ Steve ?

 

Ik heb hier een show box hd evolution, al een paar maanden problemen er mee, als 1ste kreeg ik problemen met de HD zenders die vielen af en toe weg, toen verder gaan kijken via de SD zenders, o.k de  Nederlandse zijn nu ook weg maar nog genoeg andere Duitse SD zenders, maar die hebben nu ook een probleem met het regelmatig wegvallen van het beeld. NEE het ligt niet aan de coax aansluiting. Ook bij het zenders zoeken liep de deco vast en ging op tilt, dus een poos niet meer gebruikt. Vandaag weer eens aangezet maar start niet meer door, volgens mij vrouw als je hem aanzet hoor je even een hoge piep, maar met mijn oren hoor ik die niet. Ik zie geen bolle Elco's, dat is het enige wat ik weet die je dan moet vervangen.

Verder geen idee, iemand een oplossing ?

 

Salu2

 

D.Quijote

 

 

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet alle elko's zijn bol als ze stuk zijn.

Wat je kan proberen om ze stuk voor stuk te verwarmen (niet te laag 50 graden of zo iets)  met een soldeerbout en elke keer kijken of hij wil opstarten.

Als hij opstart is het zeker de laatste die je hebt verwarmt.

En er kunnen er meer defect zijn.

Het mooiste is als je ze kan meten om wekelijk te zien dat het de boosdoener was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook bij elke elko stuk voor stuk een elko met gelijkwaarde waarde even aan de onderkant op de print solderen.

En dan testen

Daar verdubbel je wel de capaciteit mee .

Ik weet niet of de voeding dat leuk vindt. Ik heb dat nog nooit zo geprobeerd dus ik kan dan ook niet zeggen of dat werkt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spanningen controleren op de print, zowel op DC als AC niveau. Als het AC-niveau meer verschilt dan -10% dan de elco('s) vervangen die bij deze spanning horen. Voorbeeld de 5VDC meet op DC-niveau 5V (ok) en op AC-niveau 0.8V (meer dan 10% van 5V) - deze elco vervangen. 

Heb je een scoop, dan kan je de rimpel van de spanningen ook controleren. Alles wat er ongewoon uitziet is niet ok- dus vervangen.

 

Succes

aangepast door boarder
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gok even:

 

'even wat elco's doorgemeten

 

2 stuks van 16V 1500uF DC 11.8  AC 25.3                     voeding 12V -elco's zeker defect

 

Dan nog een van 16V 470 uF DC 3.1 AC 6.2                  voeding 3.3V - elco ook defect

 

Dat geeft tenminste mijn meter aan.'

 

Deze methode gebruik ik al jaren doeltreffend- bij twijfel even de scoop gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...