Ga naar inhoud


Iemand ervaring met Fire TV stick i.c.m. ethernetadapter


hansputters

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Helaas ondersteunt Philips de smart-functionaliteit van onze tv uit de oertijd (2009) niet langer.

Ben nu op zoek naar een alternatief om o.a. "uitzending gemist" te blijven gebruiken.

Een geleende Chromecast functioneert op zich goed maar het grote nadeel is dat je een extra apparaat nodig hebt voor het casten.

 

De Fire TV stick van Amazon lijkt eenvoudiger in gebruik als stand-alone met bijbehorende a.b.

Ook is het ding bekabeld aan te sluiten m.b.v.diverse ethernetadapters.

 

Heeft iemand van jullie zo'n stick in gebruik, al dan niet i.c.m. een werkende adapter?

Zo ja, hoe is de NPO-app werkend te krijgen in de interface?

 

Bedankt voor eventuele reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


boudeman,

bergijp je het wel ?

fire tv van amazon gaat nu eenmaal per internet aansluiting, dat noemt men streaming content opvangen

en bovendien IPTV van bijvoorbeeld KPN is brilliant niks geen haperingen.

Ik herinner mij nog jaar of wat geleden: smart TV en kijken naar uitzending gemist. Na 3 kwartier onderbreking: internet? server van uitzending gemist? Verbinding weg. Toen besloten: dat doen we dus nooit meer op deze manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie bijdragen.....

Misschien dus maar eens een Duitse Mediagigant aan gene zijde van de landsgrens bezoeken en zo'n ding meenemen.

Op MP werd er van de week ook een aangeboden maar die was die was nog uit de 1e generatie.....

 

@boudeman: alle respect voor jouw howto maar die methode staat een spontaan gebruik van "Uitzending gemist" m.i. wel in de weg.

Ik ben wel heel geïnteresseerd in de beeldkwaliteit wanneer je op deze manier te werk gaat?

 

De kwaliteit van de (vervallen) NPO-app in het het NET TV-platform was in een woord miserabel.

Het valt me op dat die bij de geleende Chromecast veel en veel beter is!

 

edit: @Tonskidutch, op Youtube vond ik een filmpje van een werkende UG op een Fire TV stick.

Misschien door eerst Kodi o.i.d. in te laden?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...