Ga naar inhoud


Dream box 800hdstart niet meer op


olastaats

Aanbevolen berichten

Ja, maar daar is dan wel een null-modem kabel voor nodig en hoogstwaarschijnlijk ook een USB2Serial converter omdat PC's met een native RS232 interface tegenwoordig héél dun gezaaid zijn. De seriële mode duurt op dat oude beesie toch gauw 25 tot 30 minuten...

En dan het gezeur om eerst nog even de COM poort in te stellen...

dit lijkt mij dan de juiste oplossing als het niet gaat via stop modus ip  op de computer

veel suc6 ;)  :)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, maar daar is dan wel een null-modem kabel voor nodig en hoogstwaarschijnlijk ook een USB2Serial converter omdat PC's met een native RS232 interface tegenwoordig héél dun gezaaid zijn. De seriële mode duurt op dat oude beesie toch gauw 25 tot 30 minuten...

En dan het gezeur om eerst nog even de COM poort in te stellen...

 

Flashen van dreamboxen800(Hd Se) gaat prima met usb2serial converter ,ik gebruik deze al jaren zonder problemen ook nu op mijn huidige windows 10.

 

Als ik de usb2serial conterver inde usb poort van de pc steek,en dreamup opstart geeft die gelijk de goede compoort aan (hoef ik niks elke keer opnieuw in te stellen) .

 

had ooit 1 keer op een windows 7 pc toen ik de converter nieuw kocht de drivers geïnstalleerd,na windows 8 en 10 niet meer.

 

Flashen met serieel kabel(zonder ftp) duurt inderdaad wel iets langer,maar meestal wel met goede resultaat

  • Like 1

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...