Ga naar inhoud


Huurcontract


Daan

Aanbevolen berichten

Even een vraag, mijn zoon huurt momenteel een kamer, het huurcontract liep tot 1 augustus 2020 nu wil mijn zoon een ander kamer huren, maar verhuurder zei dat het contract was verlengd weer voor 1 jaar hij heeft ook geen nieuwe huurovereenkomst gehad, er staat nergens dat het contract met stilzwijgen word verlengd hoe zit het nu is het nieuwe contract rechtsgeldig ?

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dan is het niet rechtsgeldig...

In het ondertekende huurcontract moet dan een vermelding staan dat het contract stilzwijgend wordt verlengd. In dat geval dient hij ook 1 maand voor afloop van het oude contract een nieuw contract te ontvangen waarin de nieuwe geldigheid staat vermeld.. Zonder stilzwijgende verlenging moet hij ook 1 maand vooraf notificatie ontvangen dat zijn contract afloopt (zodat hij op zoek kan naar iets anders)..

 

Dit ruikt weer naar zo'n huisjesmelker geval. Hij zal wel borg betaald hebben.. Gaat weg (zogenaamd contractbreuk) en dáág borg! In the pocket....

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om met het huurcontract naar een rechtswinkel (of rechtsbijstandverzekering?) te gaan, die weten meestal beter de kleine lettertjes enz te doorgronden. Is hij er bijvoorbeeld na 1 augustus 2020 blijven wonen? Of is hij er voor die tijd al weggegaan? Allemaal factoren die een rol kunnen spelen. 

 

T B

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan een advocaat opzoeken en zal gezien zijn inkomen recht hebben op gefinancierde rechtsbijstand. Een brief van een advocaat brengt de verhuurder wellicht op andere gedachten (en hij krijgt zijn borgsom terug).
Misschien heeft hij aan een advies genoeg (eigen bijdrage € 80) waarvoor de advocaat ten behoeve van hem een zogenaamde (lichte advies) toevoeging (LAT) aan kan vragen. De advocaat zal voor dat bedrag drie uur voor hem mogen/moeten werken. Mocht een procedure tegen de huisbaas nodig zijn dan kan die LAT toevoeging worden omgezet in een gewone toevoeging. De eigen bijdrage is dan € 148 waarop de al betaalde € 80 in mindering wordt gebracht.

Bedenk dat een advocaat niet verplicht is op deze basis te werken.

Zie over kamerhuur bijv. ook https://www.juridischloket.nl/actueel/aanvechten-huur-studentenkamer/ en voor opzeggen https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/huur-opzeggen/

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Daan zei:

Even een vraag, mijn zoon huurt momenteel een kamer, het huurcontract liep tot 1 augustus 2020 nu wil mijn zoon een ander kamer huren, maar verhuurder zei dat het contract was verlengd weer voor 1 jaar hij heeft ook geen nieuwe huurovereenkomst gehad, er staat nergens dat het contract met stilzwijgen word verlengd hoe zit het nu is het nieuwe contract rechtsgeldig ?

 

 

Sorry maar ik vind dit toch wel vaag.

In ieder huurcontract staat toch de tijdsduur van de huur?

En wanneer de opzegtermijn is?

Voor hetzelfde geld had de verhuurder je zoon per 1 Augustus op straat kunnen zetten en dan was het ook niet goed geweest.

Zet eens een foto van dat huurcontract hier neer. Ben ik erg beniewd naar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2020 om 15:17, Drs. IJzerbout zei:

 

Sorry maar ik vind dit toch wel vaag.

In ieder huurcontract staat toch de tijdsduur van de huur?

En wanneer de opzegtermijn is?

Voor hetzelfde geld had de verhuurder je zoon per 1 Augustus op straat kunnen zetten en dan was het ook niet goed geweest.

Zet eens een foto van dat huurcontract hier neer. Ben ik erg beniewd naar.

Hierbij een stuk van het contract heb niet alles mee gekregen via de app

 

contract.jpeg

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de handschriftelijke veranderingen niet.

Maar als er niets anders staat dan had je zoon er op 31 Juli uit moeten zijn.

Is ie er langer ingebleven zonder wat van zich te laten horen dan zou ik er van uit gaan als verhuurder dat ie er langer in wil(de) blijven.

 

Twee zaken spelen hier:

de huurder had (schriftelijk) te kennen moeten geven dat ie er langer in wil blijven

de verhuurder had ook na kunnen vragen wat de bedoeling is.

 

Het contact, wat ik ervan kan lezen, is niet echt professioneel. Ik geef je de raad om op een vriendelijke manier een oplossing te vinden en indien mogelijk en opvolg-huurder zoeken die erin wil en de huur voort wil zetten. In overeenstemming met de verhuurder.

 

Zoek de oplossing in een vriendelijke discussie en ga niet met rechtsbijstand lopen te dreigen. Die raad geef ik je mee.

Voor mijn part betaal je nog een maand huur extra of kom niet zeuren over de borgsom terug.

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder schreef.. Dit is een bijna typisch 'huisjesmelker' contract... Dit soort handmatige worden zeker niet door een rechter geaccepteerd! Iedere wijziging in het contract (bij wederzijdse toestemming) dient gevolgd te worden door een nieuw origineel ondertekend contract.... Zeker bij tijdelijke huur is een opzegtermijn contractueel verplicht...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wat je zegt is niet juist.

Ik heb heel wat andere huurcontracten gezien en dit contract is heel mild. (Voor zover ik het kan zien)

Handmatige veranderingen zijn heel normaal en hoeven niet door een nieuw contract bevestigd te worden. Normaal gesproken zetten beide partijen er een initiaal ter bevestiging bij. Maar dat hoeft niet eens want beide partijen hebben een kopie van het contact met dezelfde veranderingen. 

Het is de vraag wie de handmatige verandering heeft aangebracht. De huurder of verhuurder. 

 

En waarom moet hier het begrip "huisjesmelker" neergeslingerd worden? Ik zie hier echt geen reden voor. 

 

Ik geloof eerder dat Daan ons niet het hele verhaal verteld heeft. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dus een maand opzegtermijn minimaal nadat het contract automatisch is verlengd.

Mee eens.

Dit gaat conform de wettelijke bepalingen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...