Ga naar inhoud


Huurcontract


Daan

Aanbevolen berichten

Het is natuurlijk al vaker besproken dat huurcontracten aan de wet moeten voldoen en in het verleden schreven we daar al veel over gerelateerd aan het topic satellietschotel verbod in een huur contract.

Je kan ook in het contract schrijven dat de studente minstens eenmaal dagelijks helemaal naakt door de kamer moet lopen. :grin: is helaas ook niet geldig.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Alles wat niet rechtsgeldig is wordt verworpen door een kantonrechter, dat alles wat ontbreekt in een contract daarvoor geldt de minimum eis uit de wet.

Dus een maand opzegtermijn minimaal nadat het contract automatisch is verlengd.

 

Zoals ik al zei, eerder. Betaal een maand huur extra en je bent eruit.

En nogmaals, naar de rechter hollen, advocaten erbij halen is voor zo'n luttele onenigheid is niet zinvol. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag aan Daan: hoe hoog was de borgsom?

 

Verder is het volgens mij normaal dat je net voor het einde van de huur termijn even door het object loopt samen met de verhuurder en kijkt of er nog wat dingen zijn die niet in orde zijn. Je maakt dan even een protocol en lost eventuele problemen, reparaties indien noodzakelijk met elkaar op.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste werkt niet bij huisjesmelkers.. Die teren op de onwetendheid van de huurders.. Ze wachten op de laatste dag, eisen de sleutel terug en gaan achteraf 'zeuren' dat er iets niet klopt. Defect (wat zogenaamd nog niet defect was) en vervolgens de borg inhouden of erger nog: nieuwe reparaties doorvoeren om achteraf nog extra geld los te weken van de oude huurder...

Heel populair is het leggen van nieuw tapijt en verven. Oude plekjes verdwijnen onder de nieuwe verflaag en bewijs als ex-huurder dan maar het tegendeel!

 

Zelf met dochter gehad. Gelukkig had ik alles gefilmd toen ze erin trok.. De huurbaas had geen poot om op te staan en moest de borg gewoon terugbetalen.. Deed hij niet, moest deurwaarder aan te pas komen voordat hij eindelijk gedwongen betaalde... Lekker voor hem! 600 Euro voor ons en nog een 800 voor hem a.g.v. gerechtskosten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borgsom mag niet meer dan 2 x de maandhuur bedragen bij een niet gemeubileerde of niet gestoffeerde kamer.

( overigens laminaat of vinyl met fotoprint van 2€ / m2 rekent men ook al als stoffering )

vaak ligt er alleen stof :grin:

 

Die methode van foto of film documentatie is alleen mogelijk als je bij de sleuteloverdracht het fotograferen en filmen mee vermeld in een annex van het te ondertekenen huur contract waarvan de verhuurder natuurlijk de kopie moet krijgen met digitale datum en tijdstip van die overdracht. Anders haalt ook een iets snuggere advocaat je alsnog onderuit.

 

Let wel er bestaat kamerverhuur in Nederland, daar kun je eerst de stront en kots van de vorige huurder opruimen om te kunnen ontdekken of het gestoffeerd is.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gedaan. Huurbaas had een digitale kopie van me gekregen en ik had de email ook uitgeprint waarmee het filmpje verstuurd had. Want dát ontkende hij natuurlijk in eerste instantie ook... Ze zijn geslepen die gasten. Je moet inderdaad alle aspecten afdekken anders komt ie er mee weg....

 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene huisjesmelker is de andere niet.

Heb in m'n studietijd vele jaren gehuurd van iemand die velen een huisjesmelker noemden. Als er iets mis was aan het huis ging ik bij hem langs en meldde het en stelde hem voor het voor een maand huur zelf op te lossen. Kostte me een paar uur werk en het was weer OK. Hij controleerde het niet eens, een kwestie van wederzijds vertrouwen.

Het kan dus anders.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zitten er rotte appels tussen.. Wil niet zeggen dat iedere verhuurder zo is. Heb ik ook niet beweerd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, minplus zei:

De ene huisjesmelker is de andere niet.

Heb in m'n studietijd vele jaren gehuurd van iemand die velen een huisjesmelker noemden. Als er iets mis was aan het huis ging ik bij hem langs en meldde het en stelde hem voor het voor een maand huur zelf op te lossen. Kostte me een paar uur werk en het was weer OK. Hij controleerde het niet eens, een kwestie van wederzijds vertrouwen.

Het kan dus anders.

Ja maar dat was 40 jaar geleden. Toen hadden we ook geen drempels maar kuilen dus moest je wel langzaam rijden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, 40 jaar geleden had je ook huisjesmelkers hoor! 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...