Ga naar inhoud


Welke receiver gebruiken jullie voor de kabel.


funcard66

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ik gebruik een HDHomerun HDHR3-4DC Quad tuner.  Ca. € 200,- op <een webshop>

Centraal opnemen op NAS.

 

Kijk DVB-C via Windows HTPC / Raspberry Pi2 / 2 tablets / en in theorie ook op GSM's en andere windows apparaten. Als het maar Kodi draait.

aangepast door wiz
webshop naam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, alle kanalen waarvoor ik een abbo heb,

 

- De HDHomerun HDHR3-4DC Quad tuner hangt zet het CAI signaal om in een IP/Netwerk signaal. Het blijft hierdoor versleuteld.

- Aan mijn NAS (Synology) hangt een Smargo Smartreader V2, met hierin mijn Ziggo kaartje (op internet nieuw te koop voor ca. € 25,-)

- Ik draai OSCAM op de NAS om m.b.v. bovenstaande smartcard reader de decodeer sleutels te krijgen, voorde zenders in mijn zenderpakket

- Ik draai TVHeadend-Testing op de NAS als backend software. Deze knoopt alles aan elkaar, en zorgt dat het versleutelde signaal van de decoder onversleuteld naar de gebruikers gaat. Daarnaast zet er nette Picons bij als zenderlogo's enz. De NAS wordt ook gebruikt voor timeshift en recording. Extra voordeel van de quad-tuner is dat hij bij zappen de volgende zenders al kan bufferen met ongebruikte tuners. Hierdoor gaat zappen iets vloeiender. 

 

In Kodi gebruik ik de TVHeadend frontend plugin (standaard aanwezig) om TV te kijken. 

 

Hier staat meer uitleg: https://nl.hardware.info/reviews/6202/workshop-dvb-c-op-je-pc-of-nas-met-een-softcam 

 

aangepast door Nelissuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-11-2017 om 22:25 zei Nelissuh:

 

O ja,

 

Ik gebruik als Kodi Clients:

- 1 Sony TV met Android TV ( ik kijk TV op deze PC via CI+, kan in theorie ook via Kodi). Bediening via TV afstandsbediening.

- 1 HTPC, bediening via Logitech Harmony

- 1 Raspberry PI met OSMC, bediening via TV afstandsbediening, via HDMI CEC

- 2 Android tablets + telefoons.

aangepast door Nelissuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 31-1-2017 om 17:45 zei daniiv:

Bedankt voor je heldere uitleg! Is de VU Solo V2 een beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding voor dit type receivers?

 

Prijs is bijna zelfde als de VU Solo, hoe vergelijken deze 2 met elkaar?

 

Maar met deze Zgemma kan ik niet opnemen/kijken tegelijk toch?

Met Zgemma H2H kun je wel degelijk opnemen,als je beiden tuners hebt aangesloten(kabel/satelliet)dan kun je ziggo kijken en satelliet opnemen,en andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎2‎/‎5‎/‎2017 om 12:26 zei Sjaak(k):

Dit laatste is onjuist, mijn Ziggo gecertificeerde tv en vele andere tv's ci+ (1.3) module hebben gewoon toegang tot alle interactieve diensten van Ziggo. 

 

Gedeeltelijk, in oud ziggo gebied werken de humax en ci+ modules idd alsmede de interactieve gedeelte ervan, in upc gebied werkt dit niet(de module en zenders zelf dus wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...