Ga naar inhoud


Settinglijst voor Telenet


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Hallo , Heb hier een VU+ Solo SE met een kabeltuner.

Mijn zoon heeft thuis telenet thuis en heeft de digitale tv en radiozenders ingescand. Nu staan deze allen in alfabetische volgorde , hoe kan hij de kanalen van Telenet inscannen zoals die voorkomen in de Digicorder , zoals  1. VTM HD 2. één HD , 3. Canvas HD , enz... ?

Of heeft er iemand een lijst liggen die correct is , kan deze dan met DreamSet in de ontvanger ftp'en .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK, dank voor de info. Dacht dat ik deze provider (Telenet) ergens kon kiezen via een kabelscan zoals je TVV of CD kan kiezen bij satelliet bij een fastscan.

Het gebruik van Telenet met deze ontvanger heeft vele voordelen ( o.a. plugin's , opnames , enz... ) ten opzichte van een module in een TV ( helaas geen smart tv ) . Ik gebruik een module waarbij ik naast de gewone TV zenders ook de film - en sportpaketten kan ontvangen. Zal dus via DreamSet of DreamBoxEdit dienen te gaan , kan daar dan ook met diverse thema's werken. Is in een uurtje gebeurd.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

afhankelijk van uw image kan je dat wel kiezen !

 

Dacht ik ook. Ik gebruik Open ATV en bij het menu kabelscan kan ik aanvullen met :

 

Frequentie : ....

Symbolrate : .....

Modulatie : ......

Netwerk ID : .....

Gebruik officiële kanalenlijst :  ja/neen

HD lijst : ja/neen

Activeer de automatische kabelscan : ja/neen

 

Ik veronderstel bij de laatste drie een ja  , maar wat dien ik in te vullen bij de eerste vier ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ik ook. Ik gebruik Open ATV en bij het menu kabelscan kan ik aanvullen met :

 

Frequentie : ....

Symbolrate : .....

Modulatie : ......

Netwerk ID : .....

Gebruik officiële kanalenlijst :  ja/neen

HD lijst : ja/neen

Activeer de automatische kabelscan : ja/neen

 

Ik veronderstel bij de laatste drie een ja  , maar wat dien ik in te vullen bij de eerste vier ?

 

 

frequentie = 322 MHz

modulatie = 256 QAM

symbolrate = 6.875

 

netwerk id is voor Vlaanderen 22

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank !

Had dit eigenlijk reeds moeten vinden , is identiek als op een Samsung TV.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-samsung-tv/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik straks even testen als ik thuis ben , bedankt !

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik van Telenet met deze ontvanger heeft vele voordelen ( o.a. plugin's , opnames , enz... )

Crazy Sat, kun je hier iets meer specifiek over zijn? Ik heb totaal geen ervaring met deze VU+ ontvanger... wat kun je met die plugin's?

Wat betreft opnames, als ik Telenet neem via een CI+ module in mijn TV en ik hang een USB-HD aan mijn TV, dan kan ik ook opnemen. Wat kun je dan meer met de VU+ Solo SE?

De Solo SE heeft toch maar 1 tuner, dan kun je toch niet opnemen als je naar een ander programma kijkt? Ben je dan niet beter met een Solo2 of Duo2?

Ik vraag maar op omdat ik ook naar een alternatief zoek voor de Telenet Digicorder, t.t.z. een alternatief waarmee ik andere en betere mogelijkheden heb...

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de CI+ Module kun je toch maar 1 kanaal tegelijk opnemen.

Ik vraag me af of dit ook zo is bij een VU+ receiver met een FBC DVB-C tuner.

A DVB-C FBC tuner (Full Band Capture) has 8 demodulators. This corresponds to a receiver with 8 conventional DVB-C tuners.
You can view, stream, or record 8 stations at the same time.

 

Je kunt je opnames wel bewerken en zo, dat is normaal met CI+ devices niet mogelijk.

Ik denk dat dit komt omdat Telenet de CI+ modules nog steeds inzet als gewone CI modules (zonder de plus) waardoor de CI+ beperkingen (nog) niet gelden. Dit kan later altijd nog geactiveerd worden waardoor TV-toestellen op "zwart" gaan. Of ze dit gaan doen en wanneer, dat is de vraag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk dat dit komt omdat Telenet de CI+ modules nog steeds inzet als gewone CI modules (zonder de plus) waardoor de CI+ beperkingen (nog) niet gelden. Dit kan later altijd nog geactiveerd worden waardoor TV-toestellen op "zwart" gaan. Of ze dit gaan doen en wanneer, dat is de vraag...

 

Kies daarom voor een andere CI module dan die van Telenet waarop je geen beperkingen hebt. ;)

 

Hierbij een kanalenlijst van Telenet voor een E2 ontvanger . De lijst is volledig gesorteerd volgens de nummering op een Digicorder.

Telenet E2 Lijst.rar

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft maar één kanaal kunnen decoderen, heeft iemand al geprobeerd om opnames gecodeerd op te slaan en deze dan achteraf te decoderen?

 

Zie opties helemaal onderaan bij Instellingen, Systeem, Opname.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...