Ga naar inhoud


paar vraagjes


mike c200

Aanbevolen berichten

Na jaren weinig niets gedaan te hebben aan het sat gebeuren dr overflow software in een nokia 9200 testoppen was het laatste ben in de canal+ doosjes nu toch een beetje beu. en nu na een tijd sparen is hij in budget

en ik wil een ultimo of solo 4k gaan aanschaffen waar open pli op zal gaan draaien.

Heb al een lang een schotel instalatie met multischwitch (de astra's en hotbird.) wil nu graag een paar lnbs meer op de schotel schroeven wavefrontier)

Dacht deze extra lnb's aantesluiten via diseq switch 4 of 8 als kan meer. en dit dan te koppelen via een uncommid switch zodat dit allemaal na de ontvanger kan. of kan ik dit beter op een aparte tuner aansluiten opnemen van de andere sateliet zal niet gebeuren puur voor de leuk erij.

 

Zat te denken om in de vu 4 dvb s2 tuners te nemen wil met deze box de astra's probleemloos kunnen opnemen en  wil met de box kunnen streamen na pc of 2e tv evt tablet.

welke mediaplayer kan ik het beste nemen voor de 2e tv?

 

Youtube en kijk tv , npo gemist etc. zijn zover ik begrepen had gewoon de passende plugins voor te downloaden.

 

Gaat dit werken met deze box zodat ik alles met een box kan in de huiskamer.

heb nu namelijk c+ doosje , sattuner voor de 5 andere sat's en een media player.

 

 

 

 

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een mooie Avatar! Allemaal Pace DVR-501.., Dat brengt me terug..

 

Tsja er is veel (heel veel) veranderd. Inmiddels zijn we van SD naar HD en UHD overgegaan. Beveiligingen zijn heel flink opgeschroeft, dus je wordt in elk geval geconfronteerd met limitaties die de provider je oplegd die jaren terug niet bestonden.

Voor zover je Canal Digitaal en/of TV Vlaanderen wil gaan ontvangen moet je heel rap gaan zorgen voor een Seca3 kaart. Ze zijn inmiddels over naar Viaccess ORCA en die gaat niet in een Open ontvanger, maar alleen middels een CI+ module. Deze worden niet door OpenPli ondersteund (of op een zeer beperkt aantal). Deze certificaten zijn op dubieuze manier verkregen en bieden geen enkele kijkgarantie op de langere duur. Een CI+ module decodeert slechts 1 stream (eigenlijk 2 vermits het kanaal in hetzelfde kwadrant uitzendt). In de praktijk kun je dus alleen kijken óf opnemen, maar niet tegelijk.. Uiteraard geldt dit alleen voor gecodeerde zenders, voor FTA geldt deze limiet uiteraard niet. Met FBC tuners kun je zelfs direct vanuit de tuner kanalen multiplexen en zo wel 64 kanalen opnemen (theoretisch). Het grootste voordeel van een Linux ontvanger is wel dat je hem probleemloos kunt opnemen in je thuisnetwerk en zo een (sort off) mediaspeler erbij hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...