Ga naar inhoud

paar vraagjes

mike c200
 Delen

Aanbevolen berichten

Na jaren weinig niets gedaan te hebben aan het sat gebeuren dr overflow software in een nokia 9200 testoppen was het laatste ben in de canal+ doosjes nu toch een beetje beu. en nu na een tijd sparen is hij in budget

en ik wil een ultimo of solo 4k gaan aanschaffen waar open pli op zal gaan draaien.

Heb al een lang een schotel instalatie met multischwitch (de astra's en hotbird.) wil nu graag een paar lnbs meer op de schotel schroeven wavefrontier)

Dacht deze extra lnb's aantesluiten via diseq switch 4 of 8 als kan meer. en dit dan te koppelen via een uncommid switch zodat dit allemaal na de ontvanger kan. of kan ik dit beter op een aparte tuner aansluiten opnemen van de andere sateliet zal niet gebeuren puur voor de leuk erij.

Zat te denken om in de vu 4 dvb s2 tuners te nemen wil met deze box de astra's probleemloos kunnen opnemen en  wil met de box kunnen streamen na pc of 2e tv evt tablet.

welke mediaplayer kan ik het beste nemen voor de 2e tv?

Youtube en kijk tv , npo gemist etc. zijn zover ik begrepen had gewoon de passende plugins voor te downloaden.

Gaat dit werken met deze box zodat ik alles met een box kan in de huiskamer.

heb nu namelijk c+ doosje , sattuner voor de 5 andere sat's en een media player.

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een mooie Avatar! Allemaal Pace DVR-501.., Dat brengt me terug..

Tsja er is veel (heel veel) veranderd. Inmiddels zijn we van SD naar HD en UHD overgegaan. Beveiligingen zijn heel flink opgeschroeft, dus je wordt in elk geval geconfronteerd met limitaties die de provider je oplegd die jaren terug niet bestonden.

Voor zover je Canal Digitaal en/of TV Vlaanderen wil gaan ontvangen moet je heel rap gaan zorgen voor een Seca3 kaart. Ze zijn inmiddels over naar Viaccess ORCA en die gaat niet in een Open ontvanger, maar alleen middels een CI+ module. Deze worden niet door OpenPli ondersteund (of op een zeer beperkt aantal). Deze certificaten zijn op dubieuze manier verkregen en bieden geen enkele kijkgarantie op de langere duur. Een CI+ module decodeert slechts 1 stream (eigenlijk 2 vermits het kanaal in hetzelfde kwadrant uitzendt). In de praktijk kun je dus alleen kijken óf opnemen, maar niet tegelijk.. Uiteraard geldt dit alleen voor gecodeerde zenders, voor FTA geldt deze limiet uiteraard niet. Met FBC tuners kun je zelfs direct vanuit de tuner kanalen multiplexen en zo wel 64 kanalen opnemen (theoretisch). Het grootste voordeel van een Linux ontvanger is wel dat je hem probleemloos kunt opnemen in je thuisnetwerk en zo een (sort off) mediaspeler erbij hebt..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door tillschweiger
      Hallo, ik heb sinds een week ook een VU+ duo 4KSE (PLI 8.0RC) met 2 S2X (FBC) tuners,  ter vervanging van mijn "overleden" dreambox 8000.
      Ik heb dus aparte losse coaxen die van de LNB afkomen (Quad met multiswitch), maar ik kan niet opnemen en daarna een ander kanaal kijken, krijg dan de melding afstemmen mislukt.
      Het vreemde is wel dat ik bij signaalzoeker op tuner A een goed signaal heb en op tuner B maar even signaal heb en daarna wegvalt, aan de kabel ligt het niet, kabel gewisseld, fout blijft op tuner B. Is hier de tuner al defect? Bij de informatie zie ik gedetecteerd tuners:
      Tuner A-H  Vuplus DVB-S NIM(45308) (DVB-S2X) en
      Tuner  I - P  Vuplus DVB-S NIM(45308) (DVB-S2X)

Groetjes,
      Rob

• Door snuggles123
      New VTi - Vu+ Team Image - VTi 15.0.x

From VTi Team
      VTi Panel (Blue Button)

Supported languages:
      English, German, Dutch, Italian, Turkish, Danish, Polish,
      Russian, Ukrainian, Czech, Arabic, French, Swedish,
      Portuguese (Portugal), Greek, Bulgarian, Hungarian

With modular, flexible VTi skins
      VTi Bootlogos and Radiomode Logo.
      Short press on blue button opens VTi Panel, long press opens Pluginmenu
      Support for FTDI chipset cardreader like smargo and easymouse2
      Running Softcam shown in the Infobar
      MovieList with extended functions
      Support for full image backup and restore (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Supports VTi image flash online (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Restore Plugins, Bouquets, Settings, etc. during installation
      Remove preinstalled packages during installation (VTi Zero)
      Support delayed descrambling in standby (Solo 4K, Uno 4K, Uno4K SE, Ultimo 4K, Zero 4K, Duo4K SE ,Duo 4K)

• Door sattv4iedereen
      Hi,
      zijn er ergens picons voor de Belgische telenet kabelzenders?
      Na een zoektocht, heb ik ze (nog) niet gevonden.
    • Door Anoniem
      Ik wil graag de Hanssettings op mijn Zero zetten. Image is VTi 13.0.12. In de feed op de box zie ik geen Hanssettings, wel een stuk of 5 lijsten voor Astra 1. Ik heb verder geen Windows, maar wel Ubuntu en FTP.
    • Door dirk044
      Sinds ik mijn VU+Solo4K heb geflasht met OpenPli 7.3 zijn er een aantal dingen veranderd,
      zoals de symbolen die worden weergegeven bij een zender.
      Bij een UHD zender geeft hij nu ook 4K weer in het rechter symbool waar nu HD staat. 
      Wat betekenen de andere symbolen, vooral de gekleurde?

• Door Denisdaf
      OpenPli 4.
      VU plus Solo 2 en Duo 2.
      Ik wil graag de naam van de interne schijven veranderen.
      Hoe kan ik dat zonder dat deze er uit moeten worden gehaald natuurlijk?

Alvast bedankt
    • Door hiburg
      Hallo,

Sinds een aantal maanden gebruik ik een VU+ Uno 4K SE met dubbele DVB-S aansluiting, tot volle tevredenheid.
      Ik maak dagelijks opnames via de timer , kijk ze veelal af via de Ipad via Infuse. Er lopen twee coaxkabels vanaf de Triple LNB naar de ontvanger.

Alleen een enkele keer gaat de opname mis: hij staat dan als 0 bytes als grootte in de opnamelijst en deze is dan niet af te spelen.
      Ik gebruik als image VTI.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ? Ik wil de harde schijf niet formatteren omdat ik dan al mijn opnames kwijt ben, een optie om het bestandssysteem te kunnen herstellen heb ik nog niet kunnen vinden in VTI.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.