Ga naar inhoud


DVB-S2X : werkt het : ja / neen / later ?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

De BBC is blut daar verwacht ik niet veel van komende tijd wat UHD betreft.

Mochten de Duitse FTA zenders wel voor UHD FTA kiezen op korte termijn wat ik betwijfel waarom dan uitzenden in een norm die bijna niemand kan ontvangen, dvb-s2x?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zijn openbaar gefinancierde zaken, dat kan wijzigen.

Bij TV Vlaanderen zie ik dat ze niet meegaan met hun tijd.

HD is er overal, toch bestaat hun aanbod voor een groot stuk uit SD, en die gaan ons dan 4K aanbieden, dat nog veel meer bandbreedte gebruikt dan HD?

Ik dacht het niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je erbij dat UHD zoveel meer bandbreedte kost dan HD dat is totale onzin.

De nieuwe codec HEVC zorgt er juist voor dat dat helemaal niet het geval is je bent slecht geïnformeerd.

 

Alles kan wijzigen misschien is het over twee jaar dvb-s3x wie zal het zeggen?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je erbij dat UHD zoveel meer bandbreedte kost dan HD dat is totale onzin.

De nieuwe codec HEVC zorgt er juist voor dat dat helemaal niet het geval is je bent slecht geïnformeerd.

Dat zei men ook van H.264, maar toch biedt TVV Vijf, Zes, en nog een pak andere zenders NIET in HD aan.

De bronnen die ik vind zeggen dat voor dezelfde beeldkwaliteit/resolutie je bij HEVC 40%-50% bandbreedte uitspaart.

Neem nu 50%.

Je hebt dus de helft van de bandbreedte nodig als bij een HD zender.

Maar bij 4K wordt de resolutie tegelijkertijd x4 gedaan.

Delen door 2 en tegelijk vermenigvuldigen met 4, dat betekent dubbel zoveel bandbreedte nodig als bij HD, en zo te zien kan HD er al niet vanaf bij TV Vlaanderen.

Wat zouden ze dan 4K aanbieden?

 

Sorry dat ik niet zomaar in verkoopspraat trap, hee.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zomaar waar kunnen zijn 4x de resolutie en maar 2x de bandbreedte van een Hd zender.

Maar goed ik heb mijn mening gegeven FTA en UHD en dan heb ik het over interessante zenders.

Ik verwacht er voorlopig niks van ook nog de pech hebben dat ze in dvb-s2x uitzenden.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zomaar waar kunnen zijn 4x de resolutie en maar 2x de bandbreedte van een Hd zender.

Maar goed ik heb mijn mening gegeven FTA en UHD en dan heb ik het over interessante zenders.

Ik verwacht er voorlopig niks van ook nog de pech hebben dat ze in dvb-s2x uitzenden.

"Slechts" het dubbele?

Maar één keer kan er al niet vanaf, wat zouden ze ons dan twee keer zoveel geven?

Maar ongetwijfeld zijn ze wel geïnteresseerd in de codec zelf, dan kunnen ze weer transponders uitsparen.

 

Edit : nog eens zitten kijken.

4K biedt 4x de resolutie van HD, MAAR het is progressief, terwijl 1080i interlaced is.

Dus het is nog iets zwaarder (want 1080p neemt minder in dan 2x 1080i).

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt volledig en wie gaat die zenders dan bekijken mocht dat op korte termijn plaats gaan vinden dvb-s2x?

Je hebt het over FTA zenders dus het is toch de bedoeling dat iedereen deze kan zien dan klopt er iets niet helemaal.

Ik geloof echt wel dat er een dvb-s2x komt maar de komende jaren gaat dat niet het geval zijn dat dit op grote schaal word ingezet.

OF moeten de Sky UK users die ook willen kijken naar de FTA zenders in UHD bijvoorbeeld, zwart beeld verwachten aangezien hun ontvanger, de box die Sky UK 1 jaar geleden op de markt heeft gebracht achter het net vissen?

Of gaat Sky UK mocht de BBC plannen hebben op korte termijn met een UHD zender te komen hun boxen weer vervangen?

Ik geloof er geen snars van.

Dit geldt ook voor de Sky De boxen m.b.t. de Duitse zenders die plannen zouden kunnen hebben met FTA UHD in dvb-s2x.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt volledig en wie gaat die zenders dan bekijken mocht dat op korte termijn plaats gaan vinden dvb-s2x?

Je hebt het over FTA zenders dus het is toch de bedoeling dat iedereen deze kan zien dan klopt er iets niet helemaal.

Met die redenering was er dus nooit geen HD gekomen, want niet iedereen kon die zien.

FTA is gewoon niet versleuteld, dat betekent niet dat je geen nieuwe apparatuur nodig hebt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed ik sluit hierbij af veel succes met je beslissing je moet doen wat jou verstandig lijkt.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OF moeten de Sky UK users die ook willen kijken naar de FTA zenders in UHD bijvoorbeeld, zwart beeld verwachten aangezien hun ontvanger, de box die Sky UK 1 jaar geleden op de markt heeft gebracht achter het net vissen?

Of gaat Sky UK mocht de BBC plannen hebben op korte termijn met een UHD zender te komen hun boxen weer vervangen?

Ik geloof er geen snars van.

Dit geldt ook voor de Sky De boxen m.b.t. de Duitse zenders die plannen zouden kunnen hebben met FTA UHD in dvb-s2x.

De BBC is indertijd in DVB-S begonnen op H.264 met hun HD zender.

Dus ja, de eerste jaren had je nog wat aan zo'n ontvanger, maar eens HD begin echt door te breken, ging iedereen wel DVB-S2 gebruiken.

Ik vrees dat het met UHD ook zo zal zijn, maar ik denk de evolutie wel wat rapper zal gaan dan vorige keer.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar jij het over hebt is een jarenplan, UHD rapper dan HD ik geloof er geen snars van en vooral niet als het gaat over UHD en FTA.

 

Grootste winst wat er geboekt is laatste jaren is ook niet het UHD gedeelte dat is HDR.

Een tv onder de 55 inch is het verschil amper te zien, UHD of HD.

Enkel de grote kunnen die investering doen zoals Sky UK, DE en IT laat me niet lachen

Voor jij grootschalig kan gaan genieten van UHD FTA zijn wij jaren veder en dan denk ik eerder aan 4 jaar dan aan 1 jaar.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar jij het over hebt is een jarenplan, UHD rapper dan HD ik geloof er geen snars van en vooral niet als het gaat over UHD en FTA.

 

Grootste winst wat er geboekt is laatste jaren is ook niet het UHD gedeelte dat is HDR.

Een tv onder de 55 inch is het verschil amper te zien, UHD of HD.

Enkel de grote kunnen die investering doen zoals Sky UK, DE en IT laat me niet lachen

Voor jij grootschalig kan gaan genieten van UHD FTA zijn wij jaren veder en dan denk ik eerder aan 4 jaar dan aan 1 jaar.

Kijk eens naar de geschiedenis, dan zie je wie het bij het rechte eind heeft.

Wie was er nu eerst met HD?

Eerst waren er de FTA HD demokanalen.

De BBC startte in 2006 met HD, Telenet eind 2007, TV Vlaanderen lente 2008.

Dat er tussentijds misschien Duitse of Engelse commerciële aanbieders waren kan zijn, maar voor de Vlaamse markt denk ik dat de FTA zenders in de grote talen en het TVV aanbod belangrijkst zijn.

En dan kwam TV Vlaanderen laat op de markt met HD.

Waarom zou dat voor UHD anders zijn?

Het argument van de plaatssparende codec was er toen ook, en de "oneindige" bandbreedte op satelliet werd toen ook al gezegd.

En wat zien we?

Een paar zenders in HD, en veel SD zenders in H.264 met DVB-S2 8PSK.

Waarom zou dat anders zijn met HEVC, DVB-S2X en 4K?

 

En dat het een jarenplan is, so what?

Ik ben echt niet van plan iedere 2 jaar een nieuwe ontvanger te kopen.

Jullie redeneren veel te veel vanuit een winkelmentaliteit, alsof iedereen om de 2 jaar zijn TV buitengooit en een nieuwe ontvanger koopt.

Mijn Dreambox 8000 dateert van 2009 en is dus straks 8 jaar oud.

Als ik iets anders in de plaats zet, moet het echt de moeite zijn, en niet met het idee dat het maar voor 1 of 2 jaar is.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de vier jaar koop ik een nieuwe box, jij hebt jou mening verder ga ik niet meer in discussie.

Over jaren weten we wie er gelijk had ik wens je veel succes met je beslissing.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de vier jaar koop ik een nieuwe box, jij hebt jou mening verder ga ik niet meer in discussie.

Over jaren weten we wie er gelijk had ik wens je veel succes met je beslissing.

So be it.

Het is hier een forum, Stevie-v.

Ik had een vraag gesteld aan het forum en jij bent niet belangrijker dan andere deelnemers.

Als het je idee is om om de 4 jaar een andere box te kopen, dan verandert dat het plaatje uiteraard.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik geschreven dat ik belangrijker ben dan de rest ik geef enkel mijn mening!

Laten we het bij het onderwerp houden hoe belangrijk mijn mening is voor jou dat voegt daar helemaal niks aan toe.

Veel succes met je keuze!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...