Ga naar inhoud


DVB-S2X : werkt het : ja / neen / later ?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Heb ik geschreven dat ik belangrijker ben dan de rest ik geef enkel mijn mening!

Laten we het bij het onderwerp houden hoe belangrijk mijn mening is voor jou dat voegt daar helemaal niks aan toe.

Veel succes met je keuze!

Omdat je zo schrijft dat je niet meer gaat antwoorden, ik heb niet gevraagd om een onderonsje met één lid hier.

En mijn keuze zal voorlopig zijn om mijn Dreambox 8000 nog wat verder te gebruiken, in elk geval tot er duidelijkheid is of die DVB-S2X er nog komt bij de Ultimo4K of niet.

En misschien zien we ook nog de Dreambox 9000 passeren, wie weet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

De evolutie van de techniek gaat steeds sneller, grofweg zal te tijdspanne elke keer halveren.

Wanneer je iets mooi vindt, en je kan het je veroorloven, gun het jezelf.

Je weet nooit of er een morgen is.

 

Op dit moment is het summum een Oled 75"of 85" scherm met HDR UHD.

En wanneer je jezelf dit kunt veroorloven is er ook nog wel budget voor een Netflix abbo voor het nodige content.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De evolutie van de techniek gaat steeds sneller, grofweg zal te tijdspanne elke keer halveren.

Wanneer je iets mooi vindt, en je kan het je veroorloven, gun het jezelf.

Je weet nooit of er een morgen is.

 

Op dit moment is het summum een Oled 75"of 85" scherm met HDR UHD.

En wanneer je jezelf dit kunt veroorloven is er ook nog wel budget voor een Netflix abbo voor het nodige content.

Het probleem zit hem inderdaad in de 'content', de industrie ontwikkelt veel sneller nieuwe schermen en ontvangers dan er programma's voor gemaakt worden.

Ik ga nog eventjes wachten met kopen, maar ondertussen informeer ik mij wel over de ontwikkelingen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben doorgaans een early adapter van nieuwe beeldtechnieken, maar er was tot de komst van betaalbare OLED schermen geen alternatief voor mijn 65" plasma.

 

De prijzen voor OLED zijn op dit moment rap aan het vallen, je koopt al een fatsoenlijk scherm voor rond de € 5.000.

Er is al een 55" instap model voor € 1.545.

Maar een 77" flatscreen OLED kost op dit moment nog steeds € 29.999. :crazy:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In duitsland heb je ook veel HD fta content. Wie weet brengt duitsland binnenkort UHD fta content.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je zo schrijft dat je niet meer gaat antwoorden, ik heb niet gevraagd om een onderonsje met één lid hier.

En mijn keuze zal voorlopig zijn om mijn Dreambox 8000 nog wat verder te gebruiken, in elk geval tot er duidelijkheid is of die DVB-S2X er nog komt bij de Ultimo4K of niet.

En misschien zien we ook nog de Dreambox 9000 passeren, wie weet.

Ik gaf mijn mening verder heb ik daar niks meer aan toe te voegen vandaar dat ik zeg succes met je keuze en ik aangaf niet meer te reageren.

Een onderonsje hahahaha gelukkig niet.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt het forum van PLI wel, maar goed.

 

Hier groeit het geld ook niet aan de bomen maar een hele vette auto, verre vakanties en erg groot huis hoeven we niet maar de TV en dat soort spul moet goed zijn.

Daarom worden TV en Linux boxen hier nooit ouder dan 3 jaar, ze worden dan vervangen. Niet omdat ze slecht zouden zijn maar omdat er weer iets nieuws op de markt is.

Bij kennissen is dit bekend en kijken daar al naar uit want zij nemen onze "oude" dan over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6*z, je schrijft wel veel afkortingen en hangt daar een waas van is gelijk met aan

 

H.264 kort en volledig H.264/MPEG-4 AVC, kun je ook in het internet over lezen.

 

De Uitzend norm is weer wat anders en ik laat me daarover graag informeren.

Of een receiver die vastgelegde Norm volgt lijkt me duidelijk en geen vraag!

Heb je er een uit het verleden (reeds in Bezit) dan kan het zijn dat in de toekomst jij geen H.265 VIJF meer kunt weergeven

 

heeft echter niks met de huidig toegepaste uitzend norm te maken...

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6*z, je schrijft wel veel afkortingen en hangt daar een waas van is gelijk met aan

 

H.264 kort en volledig H.264/MPEG-4 AVC, kun je ook in het internet over lezen.

 

De Uitzend norm is weer wat anders en ik laat me daarover graag informeren.

Of een receiver die vastgelegde Norm volgt lijkt me duidelijk en geen vraag!

Heb je er een uit het verleden (reeds in Bezit) dan kan het zijn dat in de toekomst jij geen H.265 VIJF meer kunt weergeven

 

heeft echter niks met de huidig toegepaste uitzend norm te maken...

Dat het volledig H.264/MPEG-4/AVC heet weet ik ook wel, ik zet H.264 omdat MPEG4 een hele reeks normen bevat.

Dat is duidelijker dan de meesten hier, die gewoon MPEG4 schrijven, terwijl dat nu net geen enkele zekerheid geeft over of het nu H.264 aankan of niet, dus ik snap dat vermanende toontje niet.

 

DVB-S2X is overigens een modulatienorm, en nog wat anders dan de codecnorm.

Wat is er nu duidelijk aan, of deze Ultimo 4K nu DVB-S2X aankan?

Op de tuners zelf staat blijkbaar DVB-S2X vermeld, echter in de huidige software kun je nergens de modulaties van DVB-S2X kiezen.
Ik heb ook nergens van VU+ gelezen dat dat er nooit komt, of dat deze hardware het niet aankan.
Dus blijf ik wat met mijn vraag zitten.
aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je met een vraag blijft zitten dat is nu eenmaal zo

 

overigens moet je je eigen berichten nog maar eens lezen inzake duidelijkheid

Ik zou niet weten wat er onduidelijk is aan mijn berichten.

Er zijn er hier wel veel die van alles veronderstellen.

Zo schrijft iemand algauw dat ik moet opletten met mijn investering, inzake Canaldigitaal.

Die veronderstelt dus direct dat ik Canaldigitaal heb, en dat toestel daarvoor zal gebruiken, terwijl ik dat nergens gezegd heb.

 

MIjn enige vraag was of iemand meer wist over DVB-S2X op Ultimo4K, en dat staat ook al duidelijk in de titel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat was al bekend daar er ook een topic is

de eerste dvb-s2x gespot

 

en zie je iets? :grin:

Als het bij jou gekend was, waarom beweerde je daarnet dan dat er geen uitzendingen zijn?

Ik weet van iemand met een VU Ultimo 4K dat hij geen beeld heeft op die zender, en ook die modulatie niet kan kiezen.

Ik mocht het systeem bij hem thuis ook eens bekijken, en ik vind het wel een mooi toestel, en ik vond het jammer dat dat (voorlopig?) niet werkte.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...