Ga naar inhoud

signaal ontvangst

Verwegnistan
 Delen

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een vraag over mijn schotel ontvangst;

TV;  Sony LCD Digital colour Bravia

Reciever; SAB Titan I HD 3606

Schotel is 80 cm.

kabel lengte is + - 14 mtr.

LNB; koning,single Astrablock,19.2* en 23.5* met de ring op de 23.5* ingesteld 

Als ik een FTA zender wil bekijken op de schotel dan knippert de ontvangst balk

onder in het menu alleen maar aan en uit het signaal is 90% boven en onder 72% 

waar moet ik de fout zoeken, wie weet raad.

vgr; Verwegnistan, :)

• Like 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

hallo, ik heb een vraag over mijn schotel ontvangst; TV;  Sony LCD Digital colour Bravia Reciever; SAB Titan I HD 3606 Schotel is 80 cm. kabel lengte is + - 14 mtr. LNB; koning,single Astrablock

Geplaatste afbeeldingen

Schotel optimaal uitgericht?

Ontvangst hotbird met tivusat kaart via de vu zero 4K.cd riant (tijdelijk enkel de tv app).tvv sat en antenner via tv. telenet met de telenet box, en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ (tv met een kaartje).Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo.

Kan het aan de SAB ontvanger liggen?

Ik heb hier namelijk 4 verschillende ontvangers (SAT801/Rebox/Technisat/SAB), die alle 4 op dezelfde schotel aangesloten zijn.

Afgezien van het feit, dat de signaalsterkte en kwaliteit op de verschillende ontvangers verschilt valt het op dat de kwaliteit op de SAB ontvanger steeds heen en weer zwabbert terwijl op de andere 3 ontvangers de kwaliteit stabiel blijft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om te beginnen heb je geen unicable LNB, maar een 'universal' LNB.

Diseqc 1.1 kan uit.

Voor Diseqc 1.0 neemt men dan normaliter voor zo'n monoblock LNB: 1/4 en 2/4. Ik weet niet welke van de twee 19oost is en welke 23oost; ik denk 19oost: 1/4

Wil je de motor überhaupt gaan gebruiken? Zet anders voorlopig eerst diseqc 1.2 maar uit; dan krijgt de motor geen stuurcommando's meer. Ik vermoed dat daar die knipperende signaalbalk vandaan kwam?

Vanwege deze combinatie van motor en monoblock LNB: Hoe heb je de schotel uitgericht?

En hoe wil je deze installatie gaan gebruiken: deels met het monoblock voor 19/23oost en deels gemotoriseerd? Of wat is de bedoeling?

groet,

a33

Ik ben blij dat mijn posts hier geen gouden gouden randje hebben.

Raar voorrecht vind ik dat namelijk, zo'n gouden randje.

Ik waardeer posts liever op de inhoud, dan op de status van de poster.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik gebruik alleen de 23.5* en de 19.2* de rest heb ik niet nodig dus die motor kan er tussen weg.

dat gaan we dus eerst doen morgen daarna

morgen de zaak eens her installeren voor zover ik het begrijp.

ik kom er morgenavond op terug.

alvast bedankt iedereen die mee heeft geholpen om naar een oplossing te zoeken.

gr; verwegnistan,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je de motor heb verwijdert  en de schotel goed hebt afgesteld,

dan kun Je de ontvanger gewoon laten zoeken, via Fastscan

Wat is het type nummer en merk van de lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Het is een EDISION MSL-4 monoblock voor een schotel van 80cm en geen König zoals Verwegnistan in bericht 1 schrijft.

Kan gebruikt worden voor de 9e samen met 13e of voor 19,2e samen met 23,5e.

19,2e heeft possitie 1, 23,5 heeft positie 2.

post-60869-0-90612800-1489585013_thumb.jpg

post-60869-0-49493400-1489585035_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar bericht
Delen op andere sites

post-70998-0-02748400-1489600160_thumb.jpgpost-70998-0-02748400-1489600160_thumb.jpgpost-70998-0-92925300-1489600183_thumb.jpgmooie foto sprietje, hier de mijne, ik lees toch echt ,,konig" maar dat maak voor de rest niet uit

motor heb ik gedemonteerd, moet nu alleen nog de goede afstelling vinden, dat wordt morgen.

heb LNB op universeel staan

diseq 1.0  op 1/4 staan

diseq1.1 uit gezet

diseq 1.2 uit gezet

gr verwegnistan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Crazy Sat
      Ik maak reeds meer dan 10 jaar gebruik van deze LNB. Tot grote voldoening...
      Deze is voorzien voor ontvangst op mijn Technomate (TM-5402 HD M3) waarmee ik de rotor van de sg 2100 via USALS draai , daarop is ook aangesloten de Edison OS mio 4K en mijn twee PC kaarten op verschillende PC's.
      Onlangs heb ik de PC's wegens onderhoudswerken in mijn hobbyruimte afgesloten en bleef er enkel een aansluiting op de Edison OS mio 4K over.
      Als ik deze aansluiting ook afkoppel , dus enkel aansluiting via USALS op de Technomate (TM-5402 HD M3) heb ik geen signaal meer , de motor kan ik zelf niet meer laten draaien. Sluit ik een PC kaart of de Edison OS mio 4K aan dan gaat het wel.
      Kan deze  Invacom C120 QDF-031 Quad lnb dan niet functioneren op één enkele uitgang ? Is dit ook zo bij andere Quad LNB's zoals bvb. Inverto of gebeurt dit enkel bij een Invacom Quad LNB. ?
    • Door Orgeldandri
      Op zoek naar triple lnb voor tv Vlaanderen schotel van ca 60 CM.
      Zit momenteel een duo lnb in.
      Vind niet direct iets op internet. 1 kabelaansluiting is voldoende.
      Iemand idee? Is voor vakantieadres. Duur hoeft het niet te zijn...
    • Door cfgr
      Zomaar een vraag tussendoor ivm de bijgevoegde tekening: zijn beide 'oplossingen' evenwaardig of zijn er verschillen/voorkeuren?

• Door JoeC
      Na jaren is t tijd om de oude Vu+ Solo2 te vervangen vooral vanwege het niet kunnen afspelen van H265.  Omdat Vu+ verder prima bevalt zal de nieuwe ontvanger vermoedelijk een Vu+ Uno 4k SE worden vooral vanwege de hoogte (5cm) icm de mogelijkheid een HD (SSD) in te bouwen - ook al is dat model al bijna 4 jaar oud.

Nu wil ik daarbij ook gebruik gaan maken van de FBC mogelijkheden en dus gebruik gaan maken van Unicable met wideband LNB.'s vooral ook om de te vaak voorkomende gelijktijdig opname en kijkconflicten te voorkomen.  Bij het uitzoeken daarvan stuitte ik op het "probleem" dat de wideband LNB's allemaal 60mm breed zijn.  Ik ben er alleen nog niet uit of dat past op een T90 voor ontvangst van de 4 "standaard" satellieten (Astra 1, 2, 3 + Hotbird) - lokatie midden Nederland.  Ben benieuwd of iemand deze oplossing al gebruikt?

Ook vind ik geen oplossingen bij Unicable voor meer dan 4 satellieten.  Bestaat dat niet voor (bijna) consumentenprijs) en wat is het alternatief om naast de 4sats op Unicable extra satellieten toe te voegen waarbij een aantal sats natuurlijk afvalt vanwege de brede wideband LNB koppen.

Verwijzingen zijn ook prima - ik heb de antwoorden niet kunnen vinden, maar misschien zoek ik verkeerd 😁  Alvast bedankt!
    • Door cookie monster
      Wat is een goede octo LNB , en waarop letten ??
      In Duitsland zijn ze algemeen veel goedkoper te vinden dan in B & NL !!
      Van 12,5€ Megasat HD-Profi Octo tot 95€ Triax Hit CS 408 OS , exclusief post !!
      Hoe kan men sommige van zulke zo goedkoop houden ??

https://www.sat4all.com/forums/search/?&q=octo&search_and_or=or&sortby=relevancy
      https://www.google.be/search?q=sat4all+octo+LNB+site:www.sat4all.com&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwiH4IiPoqPvAhUlyIUKHXAfC8MQrQIoBHoECAEQBQ&biw=800&bih=280
    • Door Phoenixx
      Vanmiddag ben ik sinds een tijdje weer bezig geweest met de schotel antennes om het signaal
      te optimaliseren ivm regenreserve..
      Eerst ben ik met de kleine schotel aan de gang gegaan met verschillende lnb`s zoals de
      octagon oslo en twin lnb een paar inverto bu lnb`s, en de inverto pro pll lnb die erg
      goed presteerde en ook nog een geo sat pro single lnb die goed werkte maar het toch verloor
      qua signaalwinst van de inv black ultra single lnb, vooral bij lage signaal waarden..
      Ook merkte ik dat bij de octagon eco en oslo dat de versterking wel goed was, de agc atond
      volop in de ontvanger, maar ik vermoed dat het feedhorentje niet de maximale signaal over
      dracht had door zijn afmetingen.
      De inverto black ultra heb ik in de kleine triax 60 cm schotel en kan zelfs eerder met de pro
      pll lnb badr 26 oost een flink aantal zenders goed ontvangen..
      De fibo 120 schotel..
      Toen ik later de kleine schotel signaal klaar had, ben ik met de fibo 120 aan de gang gegaan
      en de modded ak54 high gain lnb met c 120 aansluiting verwijderd en de reflector even los
      gehaald om ook de toenmalige beugel die ik van Rimanss heb gehad op de feedstang te plaatsen
      en heb de afstand van de lnb beugel professoris in hoogte verlengt om met de lnb feed op de
      juiste plaats in het brandpunt van de fibo 120 schotel te komen..
      Erna heb ik na afregelen toch meer signaal, maar de inv bu single lnb matcht niet lekker met
      de f/d 0,5 van de fibo schotel. Dat merk ik aan de fec 7/8 die niet goed werd ingelezen..
      Toen heb ik de inv bu single lnb vervangen door de witte inv
      pro pll lnb en dat bleek een schot in de roos te zijn.
      Doordat de pll lnb goed op frequentie staat en geoptimaliseerde h/v polariteit heeft vanwege
      het vierkante drager pijpje in de lnb krijg je een betere signaal kwaliteit plus dat deze
      feedhorn beter matcht met de fibo antenne kreeg ik zeer goed zuiver signaal binnen en zelfs
      de ijktransponder op 8 west 10971 met fec 7/8 werd door deze lnb perfect uitgelezen en met
      een zeer lage ber en erg goed signaal goed gelockt, dat is met bewolkt weer is een super
      prestatie!..
      Ps ->  inv bu betekend inverto black ultra single lnb..
      Nog bedankt Rimanss voor de beugel en van de zomer weer tijd om verder te
      gaan met cband wide band 4,8 Ghz lnb en mischien nog norsat wr75 lnb..
      Wordt vervolgd..

• Door luckyluc
      Zoals in de hoofding aangegeven Inverto Duoblock Twin 4,3° Astra 1 en 3 voor 80cm Schotel (nog geen 2 maand oud en zoals nieuw, weg wegens overstap naar triax multifeed 4 satellieten)
      Vraag prijs € 15 (ex; evt. verzendingskosten)
      Ophalen mogelijk (of verzending): Leuven - BE

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.