Ga naar inhoud


Streaming via Filmon


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

 

Ik vond filmon

Van daar uit kan je TV live bekijken van een aantal landen: UK, Frankrijk, ...

 

Een aantal streams zijn in hoge kwaliteit en ik kan ze zonder problemen bekijken via de PC.

Voor Android bestaat er een aantal apps van Filmon. Deze werken ook zonder problemen.

 

Wanneer ik filmon.com open via Firefox, dan kan ik de streams, die achter het beeld zitten, zichtbaar maken via HLS stream detector.

 

Ik kan de gewenste streams kopiëren en deze bekijken: ook zonder problemen.

 

Wanneer ik nu deze streams toevoeg in mijn Xtrend 8500, heb ik problemen: ze werken wel, maar niet vloeiend. Om de paar seconden heb ik wat blokvorming en het geluid loopt niet altijd synchroon.

De Xtrend is via ethernetkabel verbonden met dezelfde modem (FritzBox van TV Vlaanderen) met het internet als mijn PC en mijn Android-apparaten.

 

Een oplossing is om de streams via Android te spelen en ze via Google Chromecast te bekijken op de TV. Dat werkt, maar is nogal omslachtig.

 

Elders op dit forum vond ik de adressen om Insight UHD te spelen. Deze loopt op 1920 x 1080 en zonder enig probleem.

Ook de VRT-streams komen goed door.

De streams van Filmon haperen steeds: maakt niet uit of ik voor een low of een high stream kies.

 

Wie kan helpen?

 

Dirk

 

PS Of is Filmon niet legaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is Filmon ilegaal maar ze bestaan al jaren.

Dus das best Paradoxaal.

Vertel eens waarom ze volgens jou illegaal zijn?

Ik kan daar nergens ook maar enig bewijs van vinden.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het omzeilen van een geoblocking dmv een vpn is niets illegaals.

In de EU wordt geoblocking mogelijk zelfs illegaal.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...