Ga naar inhoud


IPTV. Legaal?


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Op 30-11-2020 om 13:01, Tonskidutch zei:

Is wel frappant dat Orgeldandri deze vorm van legaliteit telkens opnieuw ter discussie stelt.

Zelfs streamingdiensten als NL Ziet was in de 2e Kamercommissie vandaag aan de orde, ik bedoel maar te zeggen we weten dit al jaren dat het niet klopt.

Ik ken het systeem niet. Ik was laatst in een winkel die tv Vlaanderen verdeelt en die in de toonzaal zo een IPTV systeem had staan spelen.

Een koppel, met een Aziatische dame, was vol interesse er info over aan het vragen.

Om die reden vraag ik me af of dat legaal is. Prijs per maand was laag. Hardware niet duur.

Verkoper deed na hun verdwijnen zijn beklag: komen hier info vragen, maar kopen het daarna online.

Dus: wanneer dat gewoon, open en bloot, wordt te koop aangeboden, mag ik daar toch vragen over stellen?

En, neen, ik ga het niet kopen.

Trouwens: VTM go, VRT nu, ... Zijn in live stream toch ook iptv-streamingssystemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over BE kan ik niet spreken, in NL is er één speler in oprichting die LEGAAL de NL zenders aanbiedt tegen een 'normaal' maandbedrag. Hiervoor dient een Androïd kastje gekocht te worden. Providers als CDS/TVV, KPN,OnLine etc. bieden IPTV via hun gesloten gecodeerde ontvangers. IPTV aanbieders die 1000-den kanalen bieden zijn zonder uitzondering illegaal..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

legale iptv in belgie is proximus toch ? Vergeet ook telenet digitaal niet.Gewone TV bestaat nog amper of het moet DVB-t of sat tv zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bellejt zei:

legale iptv in belgie is proximus toch ?

Omdat er een behoorlijke tijd geleden IPTV en InternetTV door elkaar gehaald werd komen we tot dit soort standpunten.

 

Echt IPTV is een gesloten systeem en worden door een handvol providers aangeleverd. Dat kan ook alleen met de juiste abonnementen bekeken worden.

Met de juiste tokens en docsis 3.1 is dat op het provider gecertificeerd IPTV boxje en/of pC te zien.

 

Er zijn echter heel veel aanbieders die ook streams van TV uitzendingen aanbieden welke echter niet volgens de regels op je deurmat landen (of androidboxje) en waar zelfs licenties grof worden misacht. Het is niet aan ons iemand te waarschuwen voor hetgeen hij binnenhaalt, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Echt IPTV is een gesloten systeem en worden door een handvol providers aangeleverd.

Ehm,Echte IPTV is een DVB systeem (met de volledige DVB specificaties) dat door sommige providers alleen via een gesloten systeem wordt aangeboden en ze het doen voorkomen alsof het alleen via dit systeem kan.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-12-2020 om 01:55, cookie monster zei:

 

Daar staat een lege lijst :(

 

Er zijn wereldwijd (denk ik) makkelijk 5000 prulzenders te vinden waar je gratis reclame of religie mag kijken.

Daar hebben we al een heleboel van via de sat en antenne.

 

Als je nou speciaal een voetbalfan bent kan je voordeliger een betaalabo nemen, waarbij bovendien zeker weet dat je het ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Er zijn wereldwijd (denk ik) makkelijk 5000 prulzenders te vinden

Absoluut zelfs !!

Soms check ik lyngsat-stream.com , daar zitten wel een paar goede zenders 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...