Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Kabeltje87

Android TV - Compatibel met Live TV van TVV?

Aanbevolen berichten

Wat is Android TV?

Android TV is een besturingssysteem voor smart tv’s, gemaakt door Google. Het is de officiële opvolger van Google TV. Dat je daar niet zo veel over hebt gehoord is precies de reden dat Google het nogmaals probeert, ditmaal onder een andere naam. Android TV is in maart 2014 aangekondigd en draait op dezelfde basis als Android 5.0 Lollipop voor smartphones en tablets. Met Lollipop wil Google meer cohesie realiseren tussen de verschillende platformen van het OS, waaronder dus smartphones, wearables en televisies.

Kort gezegd brengt Android TV bijna alles dat je gewend bent van het Android-platform naar je televisie toe, op een manier waarmee je al bekend bent. Dat betekent niet dat je nu direct kunt bellen met je tv of dat je door je verzameling e-mailberichten kunt scrollen, maar het houdt wel in dat je bijvoorbeeld populaire games en apps kunt gebruiken in de huiskamer, op het grote scherm. Het moet je televisie daadwerkelijk slimmer maken en voor gebruikers een ervaring opleveren waar geen haken en ogen aan zitten – alles moet bijna vanzelf gaan.

Mijn vraag:  Kun je op deze TV's dan ook livetv van TVV en CDS installeren?

Heeft iemand dat ooit uitgeprobeerd?

Willy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op een Android TV box (bv Nvidia Shield) kan ik het niet installeren maar op een standaard Android Box (bv Beelink GT1) wel.

Maar als satelliet kijker , waarom zou je die apps gebruiken als je een satelliet box hebt? Die satelliet box kan als bron voor je android boxje dienen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Installeren op een standaard Android boxje werkt, maar de TVV app klaagt over ontbrekende DRM's en wil niets afspelen.

Stievie start wel maar crasht na een minuut of zo.

Yelo of Proximus heb ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt dus e.e.a. niet helemaal lekker te installeren op iets wat niet een tablet of een smartphone is.

OK.  Dat is dan duidelijk.  Is voorlopig niet de weg die ik moet bewandelen als ik een nieuw TV koop.

Willy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

op tablet en smartphone werkt het wel goed !

Daar gebruik ik het dagelijks op. En via Chromecast kan je de zenders op de TV afspelen.

Dat weet ik wel, en gebruik het ook.

TV's met Android TV aan boord worden ook wel verkocht met de reclame dat er geen Chromecast meer nodig is.

In de praktijk blijkt dat dus tegen te vallen.

Willy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cromecast heb je ook niet meer nodig.

Dit is ingebouwd in de tv die draaid op Android.

En tvv streamen van je smartphone naar je Android tv werkt prima.

Mvg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cromecast heb je ook niet meer nodig.

Dit is ingebouwd in de tv die draaid op Android.

En tvv streamen van je smartphone naar je Android tv werkt prima.

Mvg

Maar in principe zou de LiveTV app rechtstreeks op de TV moeten te installeren zijn.

Niet dus.

Willy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het eens willen proberen met de app rechtstreeks op de tv, 

maar de app van tvv  wordt niet gevonden door Google play op de tv.

Hou er rekening mee dat de meeste apps niet werken  op de tv en dat die dan ook niet getoond worden

mvg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het eens willen proberen met de app rechtstreeks op de tv, 

maar de app van tvv  wordt niet gevonden door Google play op de tv.

Hou er rekening mee dat de meeste apps niet werken  op de tv en dat die dan ook niet getoond worden

mvg

Dat is heel simpel te omzeilen door Siteloading te gebruiken, ik installeer apps die niet door Google Play komen zo op mijn Philips Android

tv.

Ik installeer de apps eerst op mijn Telefoon of Tablet en maak dan met FS File Explorer een backup van die app en die zet ik dan op mijn Android tv.

Het enige probleem is dat een app voor een telefoon vaak niet goed te bedienen is op een tv, maar ook dat is op te lossen door een andere Launcher op de tv te zetten zodat je de apps kan draaien, een optie die niet standaard aanwezig is op Android Tv. 

Ik heb de CDS app en de Ziggo app zo draaien op mijn TV, voor de Ziggo app niet echt noodzaklelijk natuurlijk omdat ik al Ziggo kabel tv heb op die tv, maar het gaat meer om of het werkt en doet het.

Wel even ''Onbekende bronnen toestaan'' inschakelen op de Android TV anders installeert hij geen vreemde apps.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Siteloading moet natuurlijk Sideloadinding zijn, scheelt maar 1 letter. ;)

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk dat t bewust niet werkt omdat ze dan minder 2e kaarten verkopen als je zo simpel je andere tv's van beeld kunt voorzien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk dat t bewust niet werkt omdat ze dan minder 2e kaarten verkopen als je zo simpel je andere tv's van beeld kunt voorzien

Nochtans, werkt de livetv app samen met Chromecast.  Het is dus al redelijk eenvoudig om de stream op de TV te krijgen.

Natuurlijk de plug-in rechtstreeks op de TV, is nog eenvoudiger.

Maar na alles wat ik zo lees, is het installeren en bedienen, niet eenvoudig te realiseren, daar is wat geknutsel voor nodig.

Sjaak(k):  Wat bedoel je met Sideloading?  Of is het wat je daarna omschrijft, eerst op een tablet installeren en dan copiëren naar de TV?

Willy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen