Ga naar inhoud


Android TV - Compatibel met Live TV van TVV?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, satellitetv zei:

Android is een geval apart, niet aan te raden. En alternatief is een schotel plaatsen en via satelliet kijken

Waarom?

 

Draait hier al een aantal jaren op mijn tablet. Nog geen problemen tegengekomen.

Op mijn android tv een tijdje getest en werkt ook prima.

 

Mvb

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 6 maanden later...
Op 29-3-2020 om 18:03, satellitetv zei:

Alle Samsung TV's (sedert 2016) zijn compatibel met de App van Tv Vlaanderen Live TV of Canal Digitaal app. Android is een geval apart, niet aan te raden. En alternatief is een schotel plaatsen en via satelliet kijken. 

Waarom is Android af te raden, ik heb een 96x mini smart tv android box. Ik kijk regelmatig via dit apparaat naar Tv Vlaanderen via de app. Werkt perfect !!!

Het alternatief met de schotel heb ik ook, maar als het zwaar bewolkt is of zware regenbuien en dus zonder beeld ben, dan ben ik blij dat ik kan kijken via mijn android tv box, indien niet ...geen tv !!

Het enige verschil (en het is miniem, écht miniem) is de beeldscherpte die is soms iets minder via de android box en onvangst van het beeld is ook +- 5 seconden later dan via de schotel maar wie kan zich daar aan storen.

Ik ga nu eens de nieuwe Chromecast met afstandbediening eens uit proberen lijkt me nog wat eenvoudiger en intuitiever in bediening dan een tv box.

Groeten

https://www.youtube.com/watch?v=6DTnjC6F3uw

aangepast door DINGOO
een woord te veel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2020 om 18:27, DINGOO zei:

Waarom is Android af te raden, ik heb een 96x mini smart tv android box. Ik kijk regelmatig via dit apparaat naar Tv Vlaanderen via de app. Werkt perfect !!!

Het alternatief met de schotel heb ik ook, maar als het zwaar bewolkt is of zware regenbuien en dus zonder beeld ben, dan ben ik blij dat ik kan kijken via mijn android tv box, indien niet ...geen tv !!

Het enige verschil (en het is miniem, écht miniem) is de beeldscherpte die is soms iets minder via de android box en onvangst van het beeld is ook +- 5 seconden later dan via de schotel maar wie kan zich daar aan storen.

Ik ga nu eens de nieuwe Chromecast met afstandbediening eens uit proberen lijkt me nog wat eenvoudiger en intuitiever in bediening dan een tv box.

Groeten

https://www.youtube.com/watch?v=6DTnjC6F3uw

Hier ook de tvvl op de x96 mini. En werkt goed.

 

Sommige kanalen werken ook alleen op de app of spelen bij mij toch niet via schotel(elevens bvb)

 

Enige nadeel bij die box is dat je met je afstandsbediening dikwijls over moet schakelen tussen muis en normale aanduiding.

 

Maar yelo en tvvl spelen goed af

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier al de nieuwe Chromecast voor Google TV en de app 'TVV Live TV' werkt er heel goed op, geen haperingen.

Enkel eigenaardig is dat zodra je de app opstart, op de achtergrond dadelijk het geluid van Eén te horen is terwijl je nog niets gekozen hebt.

Voor de rest héél tevreden. Het is een hele verbetering tegenover de app op m'n GSM en zo afspelen via de vroegere Chromecast.

VTM GO gaat ook goed op Chromecast voor Google TV maar VRT NU werkt er nog niet op, zelfs niet via sideloading van de app (je kan je registratie niet ingeven).

De VRT NU app stream ik dus nog vanop m'n GSM naar de nieuwe Chromecast voor Google TV (wat een naam zeg...) zoals met de oude Chromecast.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante info.  De nieuwe chromecast is ondertussen hier ook toegekomen, maar nog geen tijd gehad om hem te installeren.

 

Twee vraagjes.  Heb je hem via ethernet aangesloten of Wifi ?   Werken RTL Play en Auvio (RTBF) ?  Auvio zou sinds vorige week ook beschikbaar zijn voor Android-tv.

 

VRTnu werkt inderdaad niet.  Dat had ik al ergens gelezen.

 

Toch nog een derde vraagje.  Hoe is de beeldkwaliteit van TVVlaanderen ?

aangepast door PLsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Chromecast is aangesloten via Wifi.

RTL Play en Auvio werken op de nieuwste Chromecast. Ik vond Auvio pas recent, dus klopt het dat deze pas sinds vorige week beschikbaar zou zijn.

Beeldkwaliteit TVV Live is goed (en beter dan Auvio) maar bij alle drie is er een kleine bruinere tint dan normaal, ik moet nog nakijken hoe dat komt.

Bij de RTL Play moet je via de GSM-app een code genereren om de Android TV app te gebruiken, gaat vlot.

Arte is ook in orde. ARD1 (en niet de oude EIns app), ZDF en 3SAT werken maar sommige programma's kun je in België niet zien, andere dan weer wel.

Regio TV-app geef alle Nederlandse lokale zenders, o.a. A5 en werkt zonder beperkingen goed.

Nu moet ik nog testen met een VPN om de Engelse app te kunnen gebruiken (te installeren via Aptoide TV, je moet eens googelen hoe je dit kan installeren, er is niets illegaal aan).

Hoe dan ook, de TVV Life App werkt echt wel goed en het is handig want bij zware regenbuien hebben we op sommige transponders geen beeld en deze app vult dit aan.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de nuttige info.  Lijkt dus allemaal vlot te werken en inderdaad handiger in gebruik dan een gewone Chromecast.

 

Heb begrepen dat Aptoide TV een soort van alternatieve Play Store is van waaruit apps kunnen geïnstalleerd worden die de Play Store niet aanbiedt (om redenen van o.a. geo-restricties)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen ook alles geïnstalleerd en moet zeggen dat de TVV Vlaanderen app vlot werkt.  Het beeld is inderdaad wat bruiner van tint.  Geen idee van waar dat zou kunnen komen of hoe dit te verhelpen is.

 

Installatie gedaan via ethernet ipv wifi, maar alles verliep daarbij vlot.  Heb wel niet ingesteld via de Google-Home app, want dat haperde, maar via het intypen van alle gegevens met de afstandsbediening en dat werkte van de eerste keer.

 

Nog niet alles kunnen uitproberen, maar het toestel werkt wel vlot en ook de spraakbediening werkt zonder meer goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Aansluitend op dit topic heb ik de TVV Live TV app geinstalleerd op mijn Shield TV PRO.  Alles werkte prima (Basic abo).  Nu plots krijg ik geen beeld meer op nr 30-31-32, zijnde de Eleven Pro League NL zenders.  Na enige emails hen zeggende dat mijn Shield TV Pro alle zenders KAN ontvangen behalve de 3 Eleven zenders, (zij vertelden me dat de Shield niet in de compatibele lijst staat) en na een telefonisch gesprek met de melding dat de Shield niet compatibel is, stuurde ik hen een volgende email met vermelding van deze site :  

 

https://www.tv-vlaanderen.be/klantenservice/app-tv/smart-tv/is-je-smart-tv-compatibel/

 

Waar duidelijk te lezen is dat de Shield TV PRO wel degelijk compatible is.  Men gaat dit nu voorleggen aan de technische dienst.   Wel wel wel, gesproken over compatibiliteit en onkunde bij TVV.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb zo ook nog een aantal topics die hangende zijn bij de "technische dienst" en dit al sinds een aantal maanden.

 

Eigenlijk is dat synoniem van je verzoek is te ingewikkeld, we smijten het in de vuilbak.

 

Ik heb nog nooit een antwoord gehad van de befaamde  "technische dienst" waarvan ik mij afvraag of hij wel bestaat.

 

Stuur je een herinnering dan is het antwoord dat de "technische dienst" nog geen gevolg heeft gegeven aan het verzoek.  En na 3 herinneringen verpruts je er geen tijd meer aan en dat is wat ze willen, want dan zijn ze van je gezeur vanaf.

 

Op een Chromecast met google-tv werken bij mij n° 30, 31 en 32 wel, maar ik kan met dat toestel geen opvragingen meer doen uit de Canal+Series catalogus.  Eigenaardigerwijze krijg ik enkel een foutmelding voor series van Canal+ zelf, maar starzplay of de bbc-first catalogus werken wel.

 

De "technische dienst" is daar ook mee bezig, maar daar verwacht is dus helemaal niets van.

 

Je verhaal met de Shield TV Pro verwondert mij dan ook helemaal niet.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bovendien werkt ook de Canal+Series catalogus weer bij mij met de Chromecast met google tv.

 

Maar ik heb wel de indruk dat er aan de Android-tv app gesleuteld is, want als je nu de app opstart, krijg je niet meer het geluid van Een te horen zonder dat je die zender hebt gekozen.

 

Dus mss is het probleem van de eleven-sports zenders op 30 en volgende op de Shield TV Pro een gevolg van veranderingen aan de app.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...