Ga naar inhoud


Samsung TV type UE32C6000RW, ADSL tuner type HMB2260 Herman/Kardon type BDS270


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, als in het geval van niet, graag naar het juiste topic verhuizen, want daar kom ik nu niet in uit, lees even eerst het stukje hieronder:

 

 

Een man van 85 die ik probeer te helpen heeft:

 

Een Samsung UE32C6000RW

 

Een KPN ADSL tuner type HMB2260

 

Een Herman/Kardon Type BDS270

 

 

Hoe het aangesloten zat:

 

Meneer kijkt TV en luistert radio via de de KPN tuner, kijkt DVD's en luistert CD's via de Herman/Kardon set, DVD's uiteraard met beeld op de TV en het geluid via de Herman/Kardon set.

 

Het zat niet geweldig goed aangesloten, maar het werkte (niet optimaal), maar het kan een heel stuk beter.

 

De Herman/Kardon set zat direct op de TV aangesloten via een HDMI naar de HDMI 3 ingang van de TV om DVD's te kunnen bekijken, CD's luisterde hij uiteraard via de set zelf.

 

De KPN ADSL tuner zat via HDMI op de HDMI 2 ingang van de TV, dus het geluid kwam van de TV, maar klonk niet zo geweldig als via de Herman/Kardon set.

 

Er zit ook een gecombineerde DVI/HDMI 1 op de TV, maar om één of andere reden (instelling?) werkt deze niet met beide aangesloten HDMI apparatuur.

 

De KPN tuner zat via een glasvezelkabel aangesloten op de optical 1 aansluiting van de Herman/Kardon set om radio te kunnen beluisteren dat via de KPN tuner werd door gegeven.

 

Met omschakelen tussen de diverse mogelijkheden ging het niet geweldig, maar het geluid van de TV kon beter via de Herman/Kardon set lopen om een mooi geluid te krijgen.

 

Gezien er toch problemen met het omschakelen was door de Herman/Kardon set, te ingewikkeld, maar de boel eens goed nagekeken of het beter en eenvoudiger kan.

 

Wat is er veranderd:

 

De HDMI kabel van de KPN tuner gaat nu direct naar de Herman/Kardon set, het geluid synchroon gezet i.v.m. dat daar een verschil in was ontstaan, maar dat was mij niet onbekend als je het zo aansluit.

 

De HDMI kabel van de Herman/Kardon set gaat nu naar de HDMI 2 ingang van de TV.

 

De glasvezelkabel is er tussenuit gehaald, deze bleek overbodig.

 

Het lijkt goed te werken, tot er iets veranderd.

 

Het eerste voorbeeld:

 

Zappen gaat probleemloos als hij TV kijkt, maar van kanaal veranderen door rechtstreeks het kanaalnummer in te voeren levert geen of een heel zacht geluid bij het beeld op, ik krijg daar nog niet goed hoogte van waarom, wel hoor ik bij het schalen heel kort een geluidje dat na een fractie van een seconde weg valt.

 

Het schakelen tussen bijvoorbeeld een DVD kijken/CD luisteren en dan naar de TV kijken via de KPN tuner, dan is er geen of een heel zacht geluid, ook hier kom ik niet in uit waarom, wel hoor ik bij het schalen heel kort een geluidje dat na een fractie van een seconde weg valt.

 

Het schakelen van DVD kijken/CD luisteren naar de radio luisteren via de KPN tuner, het geluid is weg of heel zacht.

 

De afstandsbediening voor de Herman/Kardon set moet nog goed ingesteld worden, maar volgens mij kom je niet onder de afstandsbediening van de KPN tuner uit en ligt daar het grote probleem ook niet.

 

Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden die niet optimaal is, namelijk de Herman/Kardon set bij het overschakelen of weg vallen van het geluid bij een kanaalnummer invoeren op de KPN tuner, uit en weer aan zetten, daarbij moet gewacht worden wanneer de Herman/Kardon set opgestart is.

 

Volgens mij ligt het probleem bij de Herman/Kardon set, echter hoe los ik dat op?

 

Tevens waarom werkt de gecombineerde DVI/HDMI 1 op de TV niet?

 

Een oplossing is een alles in 1 afstandsbediening, meneer had er nog één van Medion type MD 81035, die moet ingesteld worden, daar gaan we mee bezig.

 

Een Logitech afstandsbediening zou denk ik beter zijn, maar naast best duur, maar lost volgens mij het probleem met om en overschakelen van niet op.

 

Naast de problemen, is de bediening van de Hermand/Kardon set erg lastig, maar dat mag inmiddels wel duidelijk zijn, is daar iets aan te doen?

 

Welke update voor de Herman/Kardon set type BDS270 is de laatste versie en waar kan ik dat in het menu vinden?

 

Waar dient dat soort van microfoontje van de Herman/Kardon set voor die overigens niet aangesloten staat?

 

Het is al lastig dit goed uit e leggen, graag een stap voor stap uitleg indien dat mogelijk is.

 

Wie kan mij hier duidelijkheid in geven wat er precies allemaal fout gaat en hoe dat op te lossen?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...