Ga naar inhoud


Meerdere Lnb's op 120 cm schotel?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

In een opstelling helemaal ten zuiden van Europa ( Portugal ) waar er nu 1 schotel (120cm) 1 LNB heeft, en die is uitgericht op Astra 3, wou ik graag minstens 1 LNB bijplaatsen.  Alleen de 120 cm schotel is er eentje waarbij de LNB houder geplaatst is op het punt waar 3 stangen samenkomen die vanaf de onder- en zijkanten van de schotel vertrekken. Zie foto. Het is dus niet zoals bij een schotel waar er bv enkel de draagarm ( onderaan de schotel staat en er bv een opstelling kan gemaakt worden die er voor zorgt dat de extra lnb naast de draagstang "kijkt". )

En een dubbele of triplle LNB werk zeker niet op deze schotel (Denk ik).

Dus wie probeerde ooit zoiets en wat waren (zijn) de bevindingen?

 

 

afbeelding.png.9c0af7fbb2e23030de3f2fb83ee4c3a4.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Denisdaf, welke satelliet positie wil je erbij plaatsen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ceesv zei:

Denisdaf, welke satelliet positie wil je erbij plaatsen?

OA Astra 1 (natuurlijk) Ik denk dat andere (interessante voor ons dan) niet haalbaar zullen zijn.

Dit gezien de locatie en wat er hier te grabben valt.

Voor de Portugese zenders zullen we sowieso een schotel geplaatst krijgen van de www provider, en wat de Astra 2 sat betreft de zenders die hier nog te vangen zijn zijn zeker niet deze die het verlanglijstje sieren.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even zoeken op het forum.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

Even zoeken op het forum.

Dank je wel, was even gaan kijken, waarschijnlijk foute zoekitems ingegeven.

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frans B zei:

hiermee kan je veel doen. als je de beugel aan de bovenkant doet moet het kunnen.

image.png.4639e2fb7d0d1f9877b20b1c264dfe08.png

image.png

Deze heb ik er 2 van, ooit gekocht om bij een maat een opstelling te maken. Ze zijn echt van te lichte kwaliteit om iets stevigs mee op te zetten. Ok denk ik dat ze niet steeds geschikt zijn omdat de rails waarop de houders zitten gewoon recht zijn, en dat dat normaal niet KAN kloppen tov de geostationaire baan waarop de satjes daarboven hun plaatsje hebben. Denkbeeldiglijn waarop de sats zitten, loopt mee met de aarde, als je dan een rechte lijn gaat maken met de LNB's kunnen die imo nooit de kromming van daarboven volgen. En een mm hier beneden fout zijn tal( veel keer tal) van mm daar boven hé.

Voor een opstelling met meerdere LNB's, en dan zeker op een schotel die daar niet voor is ontworpen, denk ik dat je alle mogelijke draaiingen, kantelingen, (zowel links- rechts als voor-achter) moet kunnen maken, en dat samen met verschuiven, om daarboven wat te grabben.

Meer nog,  denk ik dat de markt niet echt groot genoeg is voor fabrikanten om een allround useable rail te maken die over verschillende regio's en op verschillende schotel zou kunnen werken. Als je ziet welk een verschil in graden Sprietje uitrekende voor mijn situatie, tov van de originele vraagsteller in deze tread, dan kan je je voorstellen dat een all range opzetrail niet zo all range zal zijn.

Men zou al met kogelverbindingen moeten zijn die op hun beurt dan nog op een rail staan.

En geloof me ik heb ooit een setje gehad op de vrachtwagen waarbij de schotel op een kogelverbinding stond, dat laat zich NIET makkelijk uitrichten.

 

Maar toch bedankt voor je binnenkomen in deze.

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...