Ga naar inhoud


Tethering niet meer verboden in nieuwe abonnementsvoorwaarden Tele2


wanderer

Aanbevolen berichten



Tethering niet meer verboden in nieuwe abonnementsvoorwaarden Tele2

Door Joris Jansen, woensdag 31 mei 2017 07:43, 106 reactiesFeedback


De Nederlandse provider Tele2 gaat de voorwaarden voor zijn mobiele abonnementen aanpassen om duidelijk te maken dat tethering niet verboden is. Dinsdag hebben diverse juristen gezegd dat het bestaande verbod op tethering in de voorwaarden in strijd is met de wet.


 


Lees het hele artikel:


https://tweakers.net/nieuws/125309/tethering-niet-meer-verboden-in-nieuwe-abonnementsvoorwaarden-tele2.html


  • Like 2

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eindelijk, 5 jaar nadat de andere providers (o.a KPN) het toelieten.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonderlijk verhaal, ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo precies. Jarenlang een abonnement gehad en openlijk gesproken over wat ik eraan had hangen bij mijn klachten over hun snelheid, zowel telefonisch als met de langsgekomen monteur. Hoewel ik de Engelse taal vrij vloeiend machtig ben moet ik eerlijk toegeven dat ik dat gekke woord "tethering" nog nooit ergens ben tegengekomen.

Enfin, ik ben sinds eind vorig jaar bij hen weg dus het zal me wat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus voor de duidelijkheid... je zou die sim van Tele2 dus in een USB modem kunnen stoppen, en deze dan in je router pluggen (bv Dovado 4GR). Zo werk ik altijd in SE en DK naar tevredenheid. Ik heb de set zelfs in een Tre shop gekocht, samen met de sim van Tre, en het was een van hun standaardpakketten.  Als datzelfde dus kan met het 25 euro abo van Tele2, lijkt me dat heel erg goed... vooral omdat je dat dan overal mee naartoe kan nemen als je op (zaken)reis bent...

Probleempje is wel, dat je voor 1 jaar gebonden bent, en als ze het toch niet toestaan, heb je geen poot om op te staan, want het is de bedoeling dat de sim ineen smartphone zit. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Probleempje is wel, dat je voor 1 jaar gebonden bent, en als ze het toch niet toestaan, heb je geen poot om op te staan, want het is de bedoeling dat de sim ineen smartphone zit.

 

Je zult ook niet voor het toepassen van Thetering worden aangesproken maar eventueel voor exceptioneel of onevenredig dataverbruik, dit ondanks geabonneerd onbeperkt dataverbruik.

Zij zullen zich altijd kunnen beroepen op FUP (Fair Use Policy) want jij sluit het abonnement af voor één Smartphone.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is uiteraard de vraag wat hun exceptioneel vinden....  

 

Ik zal eens eerst kijken hoeveel data ik nu verbruik via vast internet.  

En komt gelijk de vraag boven drijven... welk dataverbruik moet ik dan nemen.

Ik zie in mijn modem/router nu bij Traffic status WAN een veel lager verbruik dan dat ik de traffic status LAN bij elkaar optel.

Ik denk dan dat ik gewoon WAN moet nemen, en de 2 richtingen bij elkaar moet optellen??... want WAN is toch wat er door de aansluiting loopt dacht ik?  Maar wel een vreemd fenomeen eigenlijk.  of heb ik het verkeerd?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...