Ga naar inhoud


programma om te back uppun


blitzteam

Aanbevolen berichten


ben op zoek naar een programma waarmee ik mijn bestanden en c schijf etc, etc kan back uppen

 

het liefs een gratis en eenvoudig programma

 

geschikt voor windows 7 / 10

AOMEI Backupper

 

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je wilt syncen zou ik eens naar microsoft's synctoy kijken Boudeman. Ik heb ze beiden getest en synctoy is beduidend sneller. Synctoy is gratis.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak gewoon om de 14 dagen een image naar andere schijf met Acronis True Image WD Edition.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een image van de C schijf is bij mij in 8 min. gemaakt en omvat ca 17 Gb. Daarvan kan je er makkelijk een aantal van bewaren, en gebruiken in geval van een Windows crash.

Een image maken van mijn D schijf met 1 Tb aan data lijkt mij niet zinvol. Eenmaal alles copieren naar bijv. een USB HD en verder bijhouden met FFS is voor mij wel zinvol. Ik vind FFS snel, en heb nu een testje gedaan.

Overzetten van een grote file naar een USB HD met windows explorer: ca 65 MB/s

Idem middels FFS: ca 85 Mb/s. FFS lijkt zelfs sneller bestanden over te zetten dan windows explorer.

Inventariseren van twee mappen met ca 55000 files per map en vergelijken verschillen: 12 s. FSS is mij snel genoeg (en gratis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik prive en op het werk DriveImage XML.

Daarmee kun je images maken en op bestandsniveau

bestanden terugzetten. Is voor prive gebruik gratis.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zowel Acronis True Image (al eerder genoemd) als Syncovery.  Beiden met een beetje ander doel maar een gelijksoortig effect.  Beiden kunnen ook over het network heen schrijven.

 

Beiden draaien onder de Windows scheduler dus heb er verder geen omkijken naar.  

 

Acronis maakt maandelijks een volledige backup van de geselecteerde data, wekelijks een verschil met maand of vorige week, dagelijks het verschil met de vorige dag.  2 weken/dagen na het aanmaken van een maand of week backup worden oude bestanden automatisch geschoond.  Maandbackups blijven onbeperkt bewaard tot handmatige schoning. 

 

NB: Het is verstandig de backups niet op dezelfde machine te zetten maar "elders".  Ook in hetzelfde pand kan risicovol zijn.  En om helemaal zeker te zijn: 2 kopieen op 2 locaties...  Voor thuisgebruik misschien niet altijd praktisch maar bijvoorbeeld wegzetten bij een familielid (versleuteld) zou een goede oplossing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acronis kan geen mappen excluden, als je bijv. een map vol met muziek hebt wordt deze meegenomen en wordt je backup veels te groot. Ik heb veel op mijn opslag wat ik nog rustig uit moet zoeken en deze zijn dan ook overbodig in een backup. Enige die mij wel mappen laat excluden is EaseUS Todo Backup.

 

En logish toch zet je een backup ergens anders, wat heeft het anders voor nut.

 

Ik gebruik dus beiden Acronis en EaseUS voor backups, het ene systeem met de ene het andere systeem met de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken mensen met maar 1 partitie, en dan moet je de troep wel even kunnen excluden voor je met een veels te grote systeem backup zit. Daarnaast is het wel zo handig dat eventuele data altijdd appart van het systeem een backup heeft dus hoeft die data ook niet mee met de echte systeem backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...