Ga naar inhoud


XP1000 Android TV box set-up vragen


Mr. M

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Wellicht moet dit wel een how to worden. 

Ik heb dus een XP1000, laatste versie OpenPli en een V88 Android tv box. 

 

De TV box hebt ik geupgraded naar Android 6, oude Kodi kon ik toen verwijderen en nu zit er Kodi 17.3 (geloof ik) op. Laatste versie dus. De box is snel en draait eigenlijk probleemloos. 

Ik wilde eigenlijk gewoon de Canal Digitaal App gebruiken zoals ik dat ook doe op mijn Android telefoon, maar ik krijg op de TV box een BRM error. Ik mis denk ik Windevine ondersteuning. 

 

1. Dus dacht ik, waarom niet de mu3 files van de XP1000 gebruiken. 

Vroeger ging dan naar Webif -> CanalDigitaal -> download mu3. Maar tot mijn verbazing ziet de Webif er nu anders uit en komt onder providers CanalDigitaal niet meer voor? Weet iemand het waarom? 

Bovendien is Webif zeer traag met connecten. Settings geeft witte schermen, etc. 

 

2. Vervolgens een boeket mu3 gedownload, dat op de Android tv box gezet en testen maar. 

Ik krijg de kanalen lastig aan de gang. Soms zet ik eerst de XP1000 op een zender en dan gaat de TV box deze ook openen. Soms klike je op bv NPO 2, die gaat niet en komt de box uit op SBS6 

Ook in VLC zie je dan dat hij het rijtje afgaat en die zender opent die blijkbaar feedback geeft.

 

Mijn conclusie is dat Webif slecht draait en bijna iedere keer tegen een time-out lijkt aan te lopen. En ja, dan snap ik wellicht ook dat kanalen lastig te betreiken zijn en overgeslagen worden. 

Stomme is dat het beeld prachtig is en als een zender draait er dan ook geen haperingen of wat dan ook zijn. 

 

Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? 

 

Alvast dank, Marten 

 

PS De PVR NL24 draait ok, maar het beeld is beduidend minder en uiteraard heb ik dan alleen de publieke omroepen. 

PS O ja, alles is bedraad. 

 

 

aangepast door Mr. M

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank. Hij draait ook prima op de Kodi 17 

Zou het met 16.1 wel kunnen? 

Wellicht een andere manier om de CanalDigtaal app werkend te krijgen? 

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Volgens mijn informatie worden er geen mu3 files meer gemaakt om bekende reden.

Waren onstabiel en scrolden vaak , ook als je dat niet wilde.

Enkele werken nog , maar het advies gaat nu meer richting een stb emu in je apparaten ,

Dus via een mac adres

only go for the best!PLI

2x DM800HDse en 1x DM500HD

2x Multytenne schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat het niet werkt. Heb vu boxjes met openpli (met webif), kan daar mooie m3u's uit krijgen en die stop ik vervolgens in tvheadend (kodi zou ook werken met simple pvr client) en dan kan overal in de wereld tv kijken :) Dus het zou moeten werken Mr.M ... Heb je wel een vrije tuner op xp1000 en welke app gebruik je op je android doosje (sommige apps openen namelijk 2 streams)?

aangepast door Anchel

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk inderdaad met Simple PVR client. En Kodi 17.3 op Android 6. 

Inmiddels verder gekomen: ik had de xp1000 aan staan en dat betekent in feite dat de tuner bezet is, iig vast op 1 transponder. De XP1000 heeft maar 1 tuner. 

Box in de Standby gezet; tuner is vrij, dataverkeer via lokaal netwerk mogelijk. En zie daar het werkt!

 

Kunnen we weer verder met experimenteren ;) 

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...