Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Hierbij de meetresultaten van de Triax TD64 t.o.v. de B&R53cm en de B&R43cm in Lagos (Turiscampo Espiche) voor de zenders van Joyne op de Eutelsat 9 oost.
Opmerkelijk is het meetresultaat van de B&R43: de MER is hier beter dan de C/N waarde. Bij helder weer geeft deze schotelantenne op de Rebox-ontvanger hier in de Algarve gewoon beeld (uiteraard met minimale slechtweerreserve).
TD-64 en B&R53 perfecte ontvangst.

 

Opmerking van Sprietje:

Zoals je ziet presteert de B&R 53 gelijk aan de Triax 64. De B&R 53 is 53cm breed, de Triax 64 is 60cm breed op de spiegel gemeten.

 

meetresultaten 9e lagos.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga overwinteren aan de spaanse zuidkust.

Mijn doel is ned. zenders  ontvangen aan de spaanse zuidkust met een flexible abonnement. Can dig. heeft dit niet.

Heb een sat. installatie gekocht,  B&B schotel 58cm met LNB  ,rebox 2220. en een Joyne abonnement met module.

Om er mee om te leren gaan alles getest op een camping, bij een boerderij op een goedkope driepoot en in de stad

Voor mij was alles prima ,kon alle zenders ontvangen en had geen last van storingen.

Bij een kennis(die geen schotel tegen de gevel mag plaatsen) getest door de schotel op een goedkope driepoot te zetten binnenshuis achter  het open raam op de eerste verdieping.

We hadden prima beeld op alle zenders, de glasgordijnen erover gehangen en nog steeds beeld,,daarna nog de overgordijnen over de schoptel gehangen en nog steeds beeld op alle kanalen.

Dus ik ga vol vertrouwen naar spanje met de Joyne spullen

Mijn leverancier heeft de Joyne kanalen er voor mij in de rebox geladen.

Goede service dus.

Ik heb er vertrouwen in  en de critici hebben gelukkig ook weer provider om over te zeuren.

Geef startups een kans en help ze.

aangepast door Kattemepper
taalfouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kattemepper

 

Welkom op dit forum

 

Je kennis kan de schotel ook ondersteboven zetten. Dan heb je meer vrij zicht naar buiten en het neemt ook minder licht weg uit de kamer.
Eventueel kun je ook een transparante schotel nemen. Die neemt helemaal geen licht weg.
Ook nog een kat toegevoegd om te meppen.:P

 

schotel ondersteboven.jpg

kat.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel achter glas werkt alleen bij enkel voudig glas zonder bewerking. 

Bij dubbel glas en lood laagje op glas voor isolatie werkt de schotel zeer zeker niet achter zo een soort glas. 

Eind jaren tachtig vorige eeuw maakte hirschman reclame voor hun schotel op een beurs in Dusseldorf die schotel had ontvangs door het dak van de hal

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er op het glas geen dun laagje opgedampt metaal zit t.b.v. getint glas om fel zonlicht te weren of om warmtestraling van binnen naar buiten of omgekeerd tegen te houden, gaat het satellietsignaal er gewoon door ongeacht of het enkel of dubbel glas is, zie: https://www.youtube.com/watch?v=cu4o291cGgQ

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Beetje raar dat na veel verzoeken geen plaatjes van het beeld gepost worden zend joyne eigenlijk wel cq  bestaat die wel? 

 

Een suggestie,

Als je maandag naar een dealer gaat mag je misschien  gratis proefkijken en anders een €100,- investeren in een module van Joyne kan je een aantal dagen proef kijken en je bevindingen hier melden.

  • Bedankt 1

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...