Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste commentaar

 

Als reactie begin ik met de zin:
"Het klopt dat de meeste lnb's geen aanduiding van de skew hebben maar om nu te beweren dat ze geen aanduiding om de 5 graden hebben klopt niet."

Dat zeg ik toch, de meeste lnb's hebben geen skew aanduiding.
Waar val je me nu weer op aan?
Wat fout is in je bewering is dat je schrijft dat er geen zijn die een aanduiding om de 5 graden hebben.

Hierbij laat ik je de ALPS-lnb zien die iedereen kent en al heel lang op de markt is met een aanduiding om de 5 graden.
Heb ik het nu weer fout gedaan?

 

Jij beweert keer op keer dingen die niet waar zijn. Dat is het punt en van een professional (groothandel en fabrikant) verwacht ik juiste antwoorden.

Jij gaat als enige groothandel/fabrikant aangeven waarom jullie spullen beter zijn dan die van anderen. Ik zeg niet dat het niet waar is maar de argumenten die gebruikt worden kloppen niet. Natuurlijk presteert een R&B schotel beter dan de meeste andere schotels. Ook het EISS-systeem is een hele mooie uitvinding van Johan van Gogh waardoor iedereen op de camping zijn schotel makkelijk kan afstellen.

 

In het EISS-verhaal op de site van Rian staat nog steeds "Onze schotel wordt dieper getrokken" terwijl in de regel erna staat dat de f/D-verhouding 0,7 is.
Standaard is de f/D-verhouding van een offsetschotel 0,6. De R&B-schotel is dus niet dieper maar juist minder diep getrokken. Daar heb ik een jaar geleden al met je in discussie gelegen maar het staat er nog steeds.

Een schotel wordt m.b.v een pers uit een vlakke plaat gemaakt. Laat iedereen op het sat4all-forum zelf bepalen wat juist is.
Ik heb twee afbeeldingen, een schotel met een f/D van 0,35, een veel voorkomende f/D-verhouding bij primefocus schotels en een afbeelding van een schotel met een f/D van 0,7, de f/D-verhouding van jullie R&B-schotels.
De tekeningen komen automatisch op de site van Satlex tevoorschijn als je de juiste gegevens invoert.
Wanneer trek je een schotel nu dieper, als je hem een f/D wil geven van 0,35 of een f/D van 0,7?

 

vorm van de schotel f-D=0,35.png

vorm van de schotel f-D=0,70.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier botsen twee verschillende karakters tegen elkaar. 

De een het moet precies zijn goed uitgezocht en perfect zijn de ander als het maar werkt de praktijk heeft het bewezen als het klopt of niet klopt maakt me niets uit het werkt. 

Weer met de benen op de grond wat doet joyne met de beeldkwaliteit 

 

aangepast door luisteraar
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei luisteraar:

Hier botsen twee verschillende karakters tegen elkaar. 

De een het moet precies zijn goed uitgezocht en perfect zijn de ander als het maar werkt de praktijk heeft het bewezen als het klopt of niet klopt maakt me niets uit het werkt. 

Weer met de benen op de grond wat doet joyne met de beeldkwaliteit 

 

Voorlopig zal er niks gebeuren met het beeld, toen de extra zenders er bij kwamen viel mij ook op dat de kwaliteit op dat moment naar benden ging.

Mij werd gezegd dat het inregelen dezelfde week automatisch ging plaats vinden en dat is ook gebeurd.

Ik heb afgelopen weekend alle zenders vergeleken met Canal Digitaal en ik kan op mijn 105 cm toestel geen verschil zien op NPO en RTL en de belangrijkste kanalen.

De kanalen welke doelbewust op een lagere maximale bit rate zijn gezet binnen de automatische compressie zijn stukken minder en dat zal zo blijven totdat een derde en/of vierde transponder in de toekomst beschikbaar gaat komen.

Momenteel voldoet het aan de wens van de meeste gebruikers welke geen bitrate meten maar naar een film kijken.

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk moeten we blij zijn dat er nog een Nederlandse Fabrikant bestaat welke schotels maakt.

Die mensen hier in Nederland aan het eten houd en in ieder geval luistert naar wat de Nederlandse klanten willen.

En die dan ook nog eens de beste schotel produceert voor ontvangst van Nederlandse zenders, ongeacht of de F/D verhouding nu 0.7 - 0.6 of 0.5 is.

En ongeacht of er nu naar Astra 23 CD of naar 9b Joyne gekeken wordt.

Feit is dat de schotel dieper getrokken wordt ( niet geperst zoals b.v. Triax) en door onze metingen het brandpunt bepaald is voor de beste digitale ontvangst.

Het gemiddelde tussen overspil en belichting met de bol kromming van de door ons gebruikte lnb.

De meeste consumenten zal het worst zijn of de schotel 0.7 is of 0.5 als hij maar overal werkt en goed beeld geeft.

En dat is wat hier in Nederland geproduceerd wordt: de best werkende schotel, en nu ook verkrijgbaar als automaat.

Ik heb de tekeningen er bij gedaan dan mag iedereen zelf gaan rekenen welke f/d verhouding hij heeft.

Je kan zien dat er telkens andere berekeningen zijn, dus voor mij gaat het dan meten worden.

De berekeningen zijn alleen interessant om een goede basis te krijgen. Na het meten heb ik de juiste afmetingen voor productie.

En ik ben een man die meet en niet rekent.Daar heb ik andere mensen voor. Vindt ik eigenlijk ook niet belangrijk.

Zoals luisteraar al constateert: ik ben een man welke niet gaat zitten rekenen maar zorgt dat het goed werkt.

Als het linksom niet gaat dan maar rechtsom. En intussen blijkt dat dit ook een goede manier is, zeker als je dat niet geleerd hebt op de universiteit.

Martin Schreuder van Martin Air kon niet eens lezen of schrijven.

En misschien is de f/d wel 0.5 en plaats ik de lnb dus niet in het berekende focuspunt maar op 0.7 en is dat het geheim van de goede werking.

Als je dan de Triax berekend volgens Wade blijkt dat die ook helemaal niet volgens die berekeningen gemaakt is.

Daarnaast wordt deze al krom vanuit de fabriek geleverd, zie de foto met de knikker.

Wij leveren nu onze schotel in wit omdat dan de schotel niet warmer wordt in Spanje dan de omgevings temperatuur.

De triax wordt bloedheet in de zon en omdat die geperst is met rillen aan de rand trekt deze nog verder krom dan hij als was.

Dan maakt 1 graad skew ook geen zak meer uit.

Ik denk dat we het hierbij maar moeten laten.

 

65cm_V2.jpg

65cm.jpg

Laser_meting_B&R65.png

07_Triax_TD64_diepste_punt_KL.JPG

08_Triax_TD64_fouthoek.jpg

06_Triax_TD64_focal_point_Paul_Wade.jpg

05_Triax_TD64_focal_point_Eric_Johnston.PNG

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei commentaar:

 

Die ontstonden bij Astra 23 waarbij het Eiss systeem het eerste was welke er een kaart met afstelgegevens bij levert.

Dat is voor de meeste vakantiegangers een verademing en die komen terug met de uitspraak: binnen 2 minuten beeld.

 

 

Nou nou, ook een beetje teveel eer.

Ik gebruikte meer dan 20 jaar een Kathrein BAS 60 en daar zat toen al een perfecte lijst bij met de juiste afstelgegegenpvens van de diverse satellieten.

 

MAAR ondanks deze afstelgegevens was het voor veel asprirant gebruikers een brug te ver om de satelliet te vinden en dan zeker niet binnen de 2 minuten.

Ook zal dat voor het vinden van Joyne voor velen een moeilijk begaanbaar pad gaan worden terwijl nu de indruk wordt gewekt alsof dit een ‘fluitje van een cent’ is.

Ik ga binnen 4 weken naar Spanje en zal daar mijn voelhorens uitsteken hoe het met de ontvangst van Joyne gaat lopen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Jürgen:

 

Nou nou, ook een beetje teveel eer.

Ik gebruikte meer dan 20 jaar een Kathrein BAS 60 en daar zat toen al een perfecte lijst bij met de juiste afstelgegegenpvens van de diverse satellieten.

 

MAAR ondanks deze afstelgegevens was het voor veel asprirant gebruikers een brug te ver om de satelliet te vinden en dan zeker niet binnen de 2 minuten.

Ook zal dat voor het vinden van Joyne voor velen een moeilijk begaanbaar pad gaan worden terwijl nu de indruk wordt gewekt alsof dit een ‘fluitje van een cent’ is.

Ik ga binnen 4 weken naar Spanje en zal daar mijn voelhorens uitsteken hoe het met de ontvangst van Joyne gaat lopen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei commentaar:

Begint hier wel een soap te lijken.

Goede tijden slechte tijden nu via Joyne en sat4all.

 

Inderdaad, het is een beetje jammer dat er zo op fouten en foutjes wordt ingegaan, dat er dan op de man wordt gespeeld in plaats van op de bal, en dat sommigen er met gestrekt been (met wel heel veel 'mening') ingaan.

 

Maar goed, mensen hadden/hebben misschien wel erg hoge verwachtingen, en dus ook teleurstellingen, en bij gebrek aan een officiële Joyne-spreekbuis nemen ze dan mensen die Joyne 'verdedigen', dus mensen zoals jou, tot mikpunt. Zo probeer ik dat gedrag te begrijpen.

En ikzelf doe ook af en toe wel dingen, die niet helemaal juist en/of doordacht zijn; dus ik heb er maar niet teveel mening over.

 

Weet echter dat ik jouw posts met belangstelling lees, en ook informatief vind, omdat je ervaring inbrengt vanuit een hoek die we hier niet veel zien.

En ik kan ook waardering opbrengen voor hoe je 'van je afbijt', in respons op het op de man spelen.

Dat wou ik toch graag wel even gezegd hebben.

 

Volgens mij zijn we op dit forum allemaal een stelletje vrijwilligers bij elkaar, die iets willen bijdragen. Ik focus liever op het positieve daarvan, dan op het 'wijzen op fouten'.

 

Groet,

A33

  • Bedankt 3

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei commentaar:

Voorlopig zal er niks gebeuren met het beeld, toen de extra zenders er bij kwamen viel mij ook op dat de kwaliteit op dat moment naar benden ging.

Mij werd gezegd dat het inregelen dezelfde week automatisch ging plaats vinden en dat is ook gebeurd.

Ik heb afgelopen weekend alle zenders vergeleken met Canal Digitaal en ik kan op mijn 105 cm toestel geen verschil zien op NPO en RTL en de belangrijkste kanalen.

De kanalen welke doelbewust op een lagere maximale bit rate zijn gezet binnen de automatische compressie zijn stukken minder en dat zal zo blijven totdat een derde en/of vierde transponder in de toekomst beschikbaar gaat komen.

Momenteel voldoet het aan de wens van de meeste gebruikers welke geen bitrate meten maar naar een film kijken.

 

Dit geeft een goed gevoel dat bij joyne bewust geworden is dat hun beeld te laag is en gedacht wordt een 3de en 4de transponder er bij te nemen maar dat nu nog niet lukt. 

aangepast door luisteraar
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Dit geeft een goed gevoel dat bij joyne bewust geworden is dat hun beeld te laag is en gedacht wordt een 3de en 4de transponder er bij te nemen maar dat nu nog niet lukt. 

Zal er ook eerst een transponder vrij moeten komen of men voegt zenders toe op een bestaande transponder.

Widebeam op 9E zit vol nl.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt ze zijn in de opstart fase. 

We kunnen al kijken tegen leuke prijzen 

 

"Leuke prijzen" is een relatief begrip.

Voor het hele jaar TV kijken is Joyne helemaal niet goedkoop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de beloofde meetresultaten van John van Gogh, de uitvinder van het EISS-systeem die tijdens zijn reis naar de Algarve vele metingen heeft gedaan met de B&R 65 schotel die zowel gemonteerd zit op het EISS-systeem maar ook op de automatische schotelantenne van Bente.

 

Al vast een korte indruk van de meetresultaten in Portugal uitgedrukt in signaalkwaliteit:

Astra 23,5, NPO 1 HD,         60%
Astra 23,5, NPO 2 HD,         71%
Astra 23,5, Eurosport 1 HD, 70%
Eutelsat 9, NPO 1 HD,          70%
Eutelsat 9, Eurosport 1 HD,  77%

 

Johan schrijft het volgende:

De bijgaande meetresultaten zijn gemaakt in Evoramonte (midden/zuid Portugal) met de automatische schotelantenne van Bente, voorzien van de B&R65 schotel die ook voor het EISS-systeem wordt gebruikt. De metingen die ik heb gedaan in de Algarve wijken niet af van de metingen die ik met het vast opgestelde EISS-systeem heb gedaan. M.a.w.: ook in de Algarve werkt de Bente automaat met B&R65cm zowel voor Astra 3B als voor Eurobird 9E probleemloos en dát met een – met name voor Eurobird – zeer behoorlijke slechtweerreserve.

 

 

Opmerking van Sprietje:

 

Een aantal conclusies kunnen uit dit onderzoek worden getrokken.
Opnieuw blijkt dat de Astra 23,5 met de B&R65 in Portugal goed te ontvangen is. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand met bijv. een Triax 64 of een SAB of een Inverto schotel met dezelfde afmetingen van 60cm breed en 65cm hoog daar de Astra 23,5 heeft ontvangen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat een B&R65 een schotel is van 65cm breed dus 5cm groter maar dan nog levert de B&R-schotel hoge prestaties. Ik heb ook nog niet gehoord dat je met een Triax 78 in de Algarve de Astra 23,5 kunt ontvangen en die is dan toch weer 5cm breder dan de B&R65.

 

Als we NPO 1 van de Astra 23,5 vergelijken met NPO 1 van Joyne, dan is er een verschil van 10% signaalkwaliteit in het voordeel van Joyne en dat is niet gering. Ook bij Eurosport 1 HD is er een verschil van 7% in het voordeel van Joyne.
Hieruit blijkt dat het voor veel vakantiegangers die naar het zuiden reizen een voordeel heeft om af te stemmen op de Eutelsat 9 i.p.v. op de Astra 23,5. De footprint is daar gewoon gunstiger dan van de Astra 23,5.

 

Vooral op het camperforum heb ik vele klachten gehoord dat vaak met automatische schotels van 85cm breed de Astra 23,5 niet of niet goed te ontvangen was.
Omdat het in de Algarve altijd behoorlijk waait, moet je niet altijd blij zijn met een grote automatische schotel want die vangt heel veel wind. Hierdoor staat die continu te bewegen en geeft het ook een zware daklast aan de camper.
Dit nog buiten het feit dat zo'n grote schotel zeker ook niet op alle campers te plaatsen is wegens onvoldoende ruimte tussen bijv. dakramen.
Ook moet je dergelijke grote schotels al snel inklappen bij harde wind om schade aan de schotel te voorkomen.

Ook voor de camper- en caravan bezitters dus een mooie oplossing om met een kleine automatische schotel toch de Astra 23,5 in het uiterste zuiden van Europa te ontvangen.

 

Astra3_11739.jpg

Astra3_12188.jpg

Astra3_Eurosport.jpg

Joyne_11747.jpg

Joyne_12074.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...