Ga naar inhoud


DREAMBOX 920


DIGIWIEW

Aanbevolen berichten


In een andere shop verkrijgbaar vanaf 5 of 6 december. Verschillende configuraties (39) qua tuner(s) en harde schijf met prijzen van EUR 399 tot EUR 559 

 

Voorbeeld: Dreambox DM920 UHD 4K 1x DVB-S2 FBC Tuner E2 Linux 500 GB HDD Receiverer   419 EUR

 

Alleen wordt hier niet duidelijk gemaakt of de FBC duner een dual tuner is of niet, terwijl het bij mijn weten enkel een dual kan zijn. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎03‎/‎12‎/‎2017 om 12:39 zei Melchiorskystar:

In een andere shop verkrijgbaar vanaf 5 of 6 december. Verschillende configuraties (39) qua tuner(s) en harde schijf met prijzen van EUR 399 tot EUR 559 

 

Voorbeeld: Dreambox DM920 UHD 4K 1x DVB-S2 FBC Tuner E2 Linux 500 GB HDD Receiverer   419 EUR

 

Alleen wordt hier niet duidelijk gemaakt of de FBC duner een dual tuner is of niet, terwijl het bij mijn weten enkel een dual kan zijn. 

 

 

Prijs is vanaf 349 EUR voor c/t2 of dvb-s2 dual. Voor 20 EUR meer met triple tuner DVB-s2x/c/t2 of dual FBC dvb-s2x tuner.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mijzelf af of hij ook zonder interne tuners leverbaar wordt. Ik heb er hier genoeg liggen en het scheelt weer in de kosten.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

overigens ik vind het prijstechnisch een zware concurrent voor andere merken en modellen

Het ziet er zeker niet slecht uit.

Ik vraag mij af hoe hij zich verhoudt tov. de VU+ Ultimo 4K.

Die laatste heeft nog wat meer tunermogelijkheden, maar of je dat met FBC tuners echt nodig hebt, is maar de vraag.

Wat mij als extra's lijken op te vallen aan de Dreambox 920 zijn :

 

* multistream mogelijkheden (dit heeft de VU+ Ultimo 4K niet, denk ik, maar ik weet niet of dat al gebruikt wordt en belangrijk is)

* parallel gebruik van CI sloten (iemand die hier meer uitleg over kan geven? Betekent dit dat voorheen bij Linux receivers een tuner tot 1 CI(+) module kon toegang hebben, zodat ook al zat er een 2e CI module in een 2e slot, die toch niet gebruikt werd, en dat hij dit nu wel kan?)

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

ik ga hem natuurlijk niet naast mijn Ultimo4K zetten, dat moeten anderen met hobby budget maar doen

over het CI+ gebruik zou ik me niet zo druk maken daar er een heel grote gemeenschap aan programmeurs en imagebouwers voor beide receivers tegelijkertijd werken

 

Jaja, maar het hangt er dan van af of dat iets softwarematigs of hardwarematigs is.

Er stond toch bij " FPGA for parallel CI usage"?

"Een field-programmable gate array (FPGA) is een geïntegreerde schakeling bestaande uit programmeerbare logische componenten. Deze logische componenten kunnen geprogrammeerd worden als logische functies zoals AND, XOR enzovoorts."

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hoeft niet te citeren, je antwoord nu direct na mij dus de relevante reactie is duidelijk genoeg (bladvulling)

er zijn specifieke CPU's die ingebouwde hardware opties hebben voor specifieke software toepassingen, maar dat staat los van de beperking betreffende het aantal CI-CAM slots in de 920

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet over het aantal, maar over het parallel gebruik ervan.

Mijn Dreambox 8000 heeft 4 CI sloten, maar ik denk dat een tuner maar 1 CI slot tegelijk kan gebruiken.

Anders snap ik niet wat er bedoeld wordt met "FPGA for parallel CI usage".

Het is daarover dat ik wat duidelijkheid zou willen, idem ditto voor die multiple streams.

Zijn er al zenders die dat gebruiken?

Kan de VU+ Ultimo 4K dit ook?

Of heb je dan een nieuwe tuner nodig?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Tonskidutch:

overigens ik vind het prijstechnisch een zware concurrent voor andere merken en modellen

Ja, een shop biedt voor 329 EUR een dm900 aan, terwijl een dm920 met triple tuner nu voor 369 EUR te koop is. Voor 40 EUR meer 2x zoveel geheugen, 2 x CI ipv 1, 2 insteektuners mogelijk....... 

 

Zie zo nog maar van je voorraad af te komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

je stelt vragen in een Dreambox topic over de VU+

wat de tuners betreft (is er al een topic over)

OK, zal ik die vragen in een ander topic stellen/lezen.

 

Maar dan zit ik nog met mijn vraag over die "FPGA for parallel CI usage".
Dat lijkt mij iets dat nieuw meegekomen is met de 920, bijvoorbeeld ten opzichte van de Dreambox 8000.

Dus het is ook nieuw tov. andere Dreambox modellen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...