Ga naar inhoud


Astra 3, zijn er fta zenders te ontvangen?


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ga binnenkort nieuwe satelliet kopen voor aangkochte woning, een E85 max met 4 LNB houders

Ik kijk niet via abonnement maar alleen FTA en DVB-T

Mijn voorkeursatellieten zijn Astra 2 (28E), Astra1(19.2E) en Hotbird (13E)

Ik twijfel nog tussen Astra 3 (23.5E) en Eutelsat (5W - voor Franse zenders)

Ik las onlangs ergens dat NPO1,2,3 gratis via FTA op Astra 3 zouden komen?

Wat is het nut van Astra3 zonder abonnement?

 

Woonachtig regio Brasschaat, Kapellen

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste steventje

 

Weet je wel wat een nieuwe satelliet kost, vele tientallen miljoenen maar je bedoeld natuurlijk een satelliet schotel.
Ik zou nu echt niet weten wat je nu met de Astra 23,5 wilt als je alleen maar fta wilt kijken. Die paar fta-zenders zijn echt niet interessant.
NPO 1-2-3 komen echt niet gratis op de satelliet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op 5 West zijn de meeste Franse zenders ondertussen ook gecodeerd.

Of je moet een ontvanger hebben welke multi-streams op een transponder kan lezen.

 

5 west is nog wel interessant voor sommige feeds (klassieke programma's)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sprietje, een schotel, geen satelliet :-)

Zijn er nog andere interessante satellieten naast Astra2, Astra1 en Hotbird die ik kan gebruiken aangezien ik 4 LNB's heb (compatibel met de E85 kijkhoek natuurlijk)

Ik kijk voornamelijk Engels, Russisch, Frans en Duits (Alle FTA natuurlijk)

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel: (het is natuurlijk net wat je smaak is)

TV Drenthe

213 TV (sport)

Rebel(Rockmuziek)

Ocko (verschillende soorten muziek),met Ocko Express via HBB-tv

Sinds gister Ocko Gold (oudere muziek)

Slagr TV(Schlager muziek)

Kitchen TV

Natuurlijk zijn er nog een paar andere,maar ik noem alleen de kanalen die wat internationaler zijn.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest FTA Russische zenders vind je op Hotbird. Op 19 oost heb je er bij mijn weten slechts één- met name R1, die vergezeld gaat van een R1 plus (eigenlijk een shopping kanaal, meestal Duits gesproken). Op Hotbird heb je daarentegen veel lekkers, zoals de Zwitserse zenders die vaak heel recente series & films spelen (RSI La Un & Deux,, maar ook RTS Un & Deux én SRF 1 & 2 en SRF info). Verder enkele interessante Arabische zenders die regelmatig Premier League geven (o.m. Arriadia én IR Cama 3), Arabische filmzenders als IR Cama 1 & 2) en Persian Star. Kortom - Hotbird is voor de FTA'er indien mogelijk een must. Meestal is het signaal ook super, want ik krijg hem goed binnen en dat op een multytenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎-‎9‎-‎2017 om 15:08 zei steventje:

Heb even gezocht en kies dan toch maar voor 5W

Nog iets nodig?

Op 5.0°W zal je niet veel FTA kunnen vinden; buiten een aantal Algerijnse en franstalige zenders. (D!CI TV, GRANDLILLE.TV, KTO, ORTB, TV8 MONT BLANC, VOSGES TV,...)

Voor de Franse zenders op 5.0°W, kan je best een fransat V6 kaart aanschaffen (kost ± €27 zonder CI+module, kaart werkt onder oscam) en is onbeperkt geldig.
Of een tuner gebruiken die multistream kan (Octagon sf4008, DM820/7080/900, Mutant HD51,...)
waarmee ook op 5.0°W een groot aantal Franse en Italiaanse zenders, FTA ontvangen kunnen worden.

screenshot01.jpg

screenshot02.jpg

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste steventje, ik zie dat je aangekochte woning zich situeert in Brasschaat en dat je interesse hebt om NPO 1 2 en 3 te ontvangen. Volgens mij kun je deze zenders vanuit die locatie via DVB-T ontvangen, in ieder nieuw of toch van de laatste jaren tv toestel is een DVB-T ontvanger voorzien.

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...