Ga naar inhoud


Waarom zet Apple de FM radio chip in hun iPhones niet aan?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Voor webradio gebruik ik de radio.de en tunein App. Loopt prima op mijn BlackBerry Passport via Bluetooth naar de autoradio.

 

Als ik van en naar mijn werk rij dan staat meestal 'Martini in the Morning' aan bij mij omdat ik graag naar die muziekrichting luister en de goede geluidskwaliteit. Dubai92 onderbreekt dan voor verkeersinformatie en dat is zeer handig.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals anderen al aangaven is het gewoon niet mogelijk om FM aan te zetten in een iPhone. Het zal best dat het in de chip zit ingebakken maar als je er in het ontwerp geen rekening mee houdt zoals antenne's, audio uit en dat soort zaken zal het nooit gaan werken. In veel telefoons worden de oortjes als antenne gebruikt als ze een fm ontvanger hebben, maar de iPhone 7 en 8 hebben geen koptelefoon uitgang.......

 

Overigens waren er al geruchten in 2009 over deze 'feature'..   https://tweakers.net/nieuws/63073/apple-komt-met-fm-radio-applicatie-voor-iphones-en-ipods.html

 

Als je dan toch foto's wil vergelijken kun je de originele jpg's ook als bijlage bij een post bijvoegen. Geen kwaliteit verlies. Ik ben het met Michael eens, de foto's zijn mooi maar als je er technisch naar kijkt bevatten ze o.a. veel kleurruis ondanks dat er veel aan ruisreductie is gedaan wat weer ten koste gaat van de scherpte. Aan de andere kant mag je van een kleine sensor in en telefoon niet te veel verwachten met het weinige licht op de tijd van de dag van de opname. De iPhones staan bekend om zijn natuurlijke foto's, niet altijd het allerscherpst of de mooiste kleuren maar met een blinde test bijna altijd de voorkeur.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 10-10-2017 om 13:16 zei Tonskidutch:

ja pas op, anders krijgen we nog vragen over AM op de iPhone :huh::D

 

 

 

 

Ja, en de Noren zouden wel helemaal blij zijn met een geactiveerde FM chip in hun appeltje ....  :(  Hoe meer technisch mogelijk is hoe gebruikersonvriendelijker we worden. "Dan moeten ze maar......"  stond op zijn graf. Kan mij een ander wat schelen?  Overigens zie je in een staat als Florida dat de AM band ofte wel middengolf vooral voor nieuws gebruikt wordt en dat ook de rampenzenders van de overheid juist daar zitten dus jouw grapje is relevanter dan je zelf in de gaten hebt!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...