Ga naar inhoud


Waarom zet Apple de FM radio chip in hun iPhones niet aan?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Apple wordt onder druk gezet in Amerika om de FM radio chip in hun iPhones eindelijk aan te zetten.

Vooral na de hurricains in het Carribisch gebied en Florida is dit van essentieel belang.

Zeker in NL waar iedere keer weer gejammerd wordt over de zo belangrijke lokale rampenzenders zou dit een welkome aanwinst zijn.

 

http://www.radioworld.com/news-and-business/0002/fcc-chairman-calls-on-apple-to-turn-on-fm-reception-in-iphones/340506

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat er niet in zit, kan ook niet aan.

 

Apple cares deeply about the safety of our users, especially during times of crisis and that's why we have engineered modern safety solutions into our products. Users can dial emergency services and access Medical ID card information directly from the Lock Screen, and we enable government emergency notifications, ranging from Weather Advisories to AMBER alerts. iPhone 7 and iPhone 8 models do not have FM radio chips in them nor do they have antennas designed to support FM signals, so it is not possible to enable FM reception in these products.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet Drs. Ijzerbout het niet kwalijk nemen, die goeie man kent alleen een Blackberry telefoon.

ik voer die discussie al jaren met hem.

maar hij kan of wil het niet begrijpen dan de Iphone vele malen beter is dan die Blackberry.

 

dus nu probeer hij bij mij en nu ook op dit forum, Iphone eronder uit te halen.

grapje Fred...

 

;):D

 

gr.

henk

 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei henkie73:

grapje Fred...

 

Dat een appel beter is dan een BB? 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die FCC zijn ook een stelletje....

 

Als ze het allemaal zo belangrijk vinden, hadden ze dat 10 jaar gelden mee moeten komen.

Zij HADDEN de macht om FM ontvangst op te leggen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ramp, hij loopt op achter met zijn FM radio die er niet in zit.;)

(moest even terug zoeken om dit te vinden)

------------------------------------------------------------------------------------

LG introduceert 's werelds eerste smartphone met DAB+ ontvang

LG heeft vandaag in Parijs de wereldprimeur gepakt door de eerste smartphone te presenteren met een DAB+ ontvanger. DAB+ wordt gezien als de opvolger voor de FM radio en biedt digitale geluidskwaliteit.

LG heeft vandaag tijdens de Radiodays 2016 in Parijs een nieuwe uitvoering van de LG Stylus 2 gepresenteerd. Deze uitvoering van de Stylus 2 is uitgerust met een DAB+ ontvanger. Daarmee pakt LG de wereldprimeur. Tot op heden zijn er nog geen smartphones verschenen met een DAB+ module.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Psychosammie:

 

Dat een appel beter is dan een BB? 

nee dat is een feit dat apple beter is dan Blackberry:D

 

anders zouden ze zelf nog wel gsm's maken en ook eigen software gebruiken, maar dat doen ze ook niet meer :huh:

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niets met het onderwerp te maken maar of Apple beter is (was) dan BlackBerry waag ik te betwijfelen.

Totdat de iPhone in 2008 met IOS 3 uitkwam was BlackBerry marktleider in Business mobiele telefoons, dit zeker dank zij het fulltime QWERTY toetsenbord.

Helaas ging BlackBerry niet met zijn tijd mee om de meer moderne stijl van de iPhone voor te kunnen blijven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderwerp ging niet over BlackBerry. Neemt niet weg dat BB´s tot vandaag nog steeds uitstekende smartphones zijn.

Ik gebruik nu sinds kort als mijn businessphone een BlackBerry PassPort Silver Edition en ben uiterst tevreden. Is een geheime tip..:D

En ik ben inderdaad met BB opgegroeid, het is mijn dagelijkse assistent die ik niet zou willen missen.

 

Maar Mr. Beam zei: Wat er niet in zit kan niet aangezet worden. Dat kan waar zijn voor de iPhone 7 & 8. Maar daarvoor waren er nog veel andere iPhones en daar zit wel een FM chip in die niet ge-activeerd is.

In mijn BlackBerry Passport zit wel een prima FM ontvanger met RDS. :D  Maar zoals ik al zei, daar ging het niet over.

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tja, als je een telefoon met een onlogisch en onhandig (scherm)formaat, een half scherm en half hardware toetsenbord, veel te weinig apps, een zeer trage focus op de camera en zeer matige specificaties handig vind....

 

Dan zweer ik toch bij mijn appeltje 7 plus (zonder FM radio.....wtf!)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Michel:

Tja, als je een telefoon met een onlogisch en onhandig (scherm)formaat, een half scherm en half hardware toetsenbord, veel te weinig apps, een zeer trage focus op de camera en zeer matige specificaties handig vind....

 

Dan zweer ik toch bij mijn appeltje 7 plus (zonder FM radio.....wtf!)

 

De camera is prima. Maakt uitstekende foto´s. Het scherm werkt aangenaam, zeker voor www en het schrijven van berichten via SMS, social media, email. Het geluid is stereo een slaat alles wat Apple ooit op de markt gebracht heeft. De luister en spreek kwaliteit is onvoorstelbaar goed. Alle belangrijke apps doen het gewoon prima en snel en de accutijd slaat ook alles. Het keyboard is een waanzinnig trackpad en de toetsen met automatische woord prediction in drie talen tegelijk is niet te verslaan.

De mogelijkheid om een SD kaart tot 2 TB toe te kunnen voegen. (Voor mij is een extra SD geheugen van 128 mB trouwens voldoende)..en ja Cloud integratie natuurlijk ook.

Integratie in MBC´s Enterprise Server waardoor privé en zakelijk volkomen gescheiden is en dan de security is het beste wat er op de markt is.

Om het over de prijs maar niet te hebben.

Michel, ik heb geen spelcomputer in mijn broekzak nodig. Er is niets wat mijn Passport niet kan voor mijn doelstelling.

De meeste van mijn collega´s gebruiken een BlackBerry..op Android basis of op BB10. Degenene die een iPhone of wat anders willen mogen dat op eigen kosten.

Als ik een foutmelding krijg dat er wat met onze FM zenders niet in orde is en ik ben niet in de auto of heb wat anders ter beschikking dan is een FM radio in mijn telefoon gewoon handig.

 

MBC heeft wereldwijd meer dan 2000 medewerkers in dienst en om die allemaal een zakelijke iPhone te geven is zelfs voor MBC Group te duur.

 

Verder zeg ik niet dat een iPhone slecht is. Het is voor mij de verkeerde telefoon.

Hieronder 2 foto´s genomen met mijn Passport de laatste keer toen ik in Frankfurt was.

 

 

IMG_20171002_071920_hdr.jpg

IMG_20171002_072301.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet niet wat jij goede foto's noemt. deze foto's zijn prima genomen (compositie) maar uitermate slecht van kwaliteit. Precies het toestel dat jij noemt heb ik anderhalf jaar geleden een weekend mogen testen en ik vond het op alle fronten helemaal niets vergeleken bij een iPhone (welke dan ook) of een premium Android toestel zoals de Nexus 6P.

 

Ik denk dat het vooral is wat je gewend bent en jij bent een BB gewend en jouw afkeer tegen iets anders is meer afkomstig van jouw gewenning aan een BB denk ik.

 

Zowel de premium apple toestellen als de premium android toestellen vind ik over het algemeen geweldig. BB hoort daar wat mij betreft niet bij.

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb jaren een Blackberry gebruikt, en rondom mij in het vliegtuig liepen de meeste (zakelijke) reizigers met een BB.

Het is de ideale reisgenoot voor verre bestemmingen.

 

Tegenwoordig heb ik een Samsung S8, en ben daar ook tevreden mee.

De camera en het scherm zijn van hoge kwaliteit.

Een FM radio ben ik alleen nog niet tegengekomen op deze toestellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...