Ga naar inhoud


schotel of lbn problemen


josken

Aanbevolen berichten

De foto die je laat zien is een echte duo-lnb van CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Daar moet de diseqc-instelling zijn:

Astra 19,2 op 1 of a

Astra 23,5 op 2 of b

Meet maar een goed na, de pijpjes staan precies 38mm van elkaar.

Ik verbaas me trouwens dat jij die gemonteerd krijgt op de Sedea-schotel.

Je zegt dat je de schotel hebt die ik een paar berichten terug heb geplaatst. De lnb-klem is behoorlijk dik en daar krijg je een Canal Duo-lnb niet op gemonteerd.

Hoe zit het nu?  Maak eens een foto van je lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hoi allemaal,

ik was een beetje moe gezocht hier in de omgeving van murcia om een gepaste LNB te vinden voor mijn schotel van 64 cm op 70 cm. 

einde raad heb ik deze wat kloppen met mijn hamer gegeven, en raad eens ;

ik heb momenteel een perfecte ontvangst van zowel astra 1 & astra 3.

ik raad het vanzelfsprekend niet aan, maar het is gelukt, hoe lang moet ik nog afwachten ?

grs. josken

toch aan iedereen dank u voor de raadgevingen, misschien moet ik ze toch nog eens uitvoeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei josken:

hoi allemaal,

ik was een beetje moe gezocht hier in de omgeving van murcia om een gepaste LNB te vinden voor mijn schotel van 64 cm op 70 cm. 

einde raad heb ik deze wat kloppen met mijn hamer gegeven, en raad eens ;

ik heb momenteel een perfecte ontvangst van zowel astra 1 & astra 3.

ik raad het vanzelfsprekend niet aan, maar het is gelukt, hoe lang moet ik nog afwachten ?

grs. josken

toch aan iedereen dank u voor de raadgevingen, misschien moet ik ze toch nog eens uitvoeren ?

Zou je ook nog eens nieuwe foto's kunnen maken

Dan hebben we een mooi voorbeeld van jouw schotel met duo lnb

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, een beetje misnoegd , nergens in de streek iets te vinden, en het heeft altijd zo goed gegaan, ik heb de lnb gedemonteerd en er godverdomme ferm op geklopt met een kleine hamer. een verkoper had er mij reeds een opgedrongen waarvan de lnb koppen iets om en bij de 50 mm. midden op midden uit elkaar stonden, die had ik dus ook al in overschot, vanzelfsprekend zonder resultaat. ik maak een paar foto's en plaats die later, grs. Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren schreef ik al: Ik verbaas me trouwens dat jij die gemonteerd krijgt op de Sedea-schotel.
Dat ging dus inderdaad ook niet maar op deze manier wel.


Op 30 nov. schreef ik: Het kan haast niet anders dan dat de duo-lnb kapot is omdat deze niet meer wil schakelen van de ene naar de andere lnb.
Zou de diseqc-switch hebben vastgezeten zodat die met een paar ferme tikken van de hamer los is gekomen?;);)


Ik verbaas me nog steeds dat jij met een schotel van 60cm in Murcia de Astra 23,5 kunt ontvangen. Het lijkt wel of de Sedea-schotel ook buitengewoon goede eigenschappen heeft net als de B&R-schotel. Ik zal proberen meer te weten te komen over deze Sedea 60cm schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uitgebreide pdf catalogus van 17MB van Cedea had ik al lang in mijn archief staan maar  eigenlijk vond is alleen de transparante schotels van hun interessant.

 

De Sedea fabriek ligt in een buitengemeente van Rijsel, niet ver over de grens bij Kortrijk en Doornik. In de schotelwereld zijn ze bekend om hun transparante schotels van polycarbonaat in de maten 60 en vroeger ook 80cm.
Behalve metalen schotels van 45 tot 130cm hebben ze ook composit-schotels (polyester) van 70 tot 95cm in hun programma.
Het is zeker geen kleine fabrikant want ze maken 120.000 antennes, 140.000 schotels en 160.000 lnb's per jaar is er in hun catalogus te lezen en bestaan al meer dan 40 jaar.
Ze hebben de volgende kleinere maten in staal of aluminium:
Parabole 45 easy
Parabole 60 PP van 55x60cm
Parabole 65 easy van 62x67cm
Parabole 85 easy van 78x84cm
Dit zijn maten inclusief rand, de effectieve diameter is dus kleiner dan de kleinste maat die ze opgeven
Ik zie de 65cm schotel voor €40 op internet staan inclusief lnb in staal.


Ik zie ook dat het geen standaard schotel is van 10 in een dozijn. Met name de bevestigingssteun waar de schotel aan gemonteerd is, is van degelijke kwaliteit. Je kunt dit goed zien bij de transparante schotel maar ook in de bijlage waar de achterzijde te zien is. Wat een degelijke beugel!
Dit verklaart denk ik dat er goed over het ontwerp van deze schotel is nagedacht.

 

kit-parabole-acier-60-lnb-universel.jpg

parabole-60-easy-transparente.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het bevestiging systeem is eigen werk, oorspronkelijk kon de tv vlaanderen duo twin er niet in geplaatst worden, dus een klein foefelwerkje en het lukte. nu hebben we ons verplaatst naar Cartagena, en ................................. nog steeds perfect beeld, de hamer ligt in het bereik, je weet maar nooit ? gr. josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

oei, moet ik weer mijn hamer uithalen ? enkele dagen geleden hadden we hier een onweder, plus nog enkele dagen redelijke bewolking, en zo had ik ineens geen TV Vlaanderen zenders meer, wel BVN, na het slechtste van het onweer had ik weer TV 1 en Canvas, sindsdien heb ik geen andere zenders meer zoals VTM- Vitaya- TV 5 en andere betaalzenders van TV Vlaanderen? nochtans is de ontvangst op astra 1 & astra 3 goed, zou het dan toch van mijn zogenaamde te kleine schotel kunnen zijn, tot voor het onweer was alles perfect en er is niets veranderd aan de installatie ? grs. Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja zou best kunnen dat het weer wat uit de richting staat

niet moeilijk he met zo een rukwinden enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe groter hoe beter zo simpel is het 

en een goede afstelling is ook heel belangrijk 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja  dat lijkt me wel. Dat schreef ik een anderhalve maand geleden al dat het me verbaast dat je met een 60cm schotel daar de Astra 23,5 kan ontvangen.

Je zult wel een andere duo-lnb moeten hebben want die je nu hebt is voor een schotel van 60cm.

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...