Ga naar inhoud


schotel of lbn problemen


josken

Aanbevolen berichten

ik ontvang plots geen betaalzenders van tv vlaanderen meer, de lbn  voor 23° zit zoals vroeger midden in de houder, daarnaast de lbn 19°, als ik uitricht op astra 1 is alle signaal voor astra 3 weg, als ik uitricht voor astra 3 en goed signaal heb is alle signaal van astr 1 weg en ontvang ik  helemaal geen zenders, kan mijn lbn stuk zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke ontvanger heb je precies?

Ik denk dat het schakelen tussen de twee koppen niet meer werkt bij de duo-lnb.

De kop van de Astra 23,5 waar de Vlaamse zenders op zitten, zit op stand 2. Als die schakelaar niet meer wordt aangestuurd, komt die op stand 1 te staan en dat is de kop van de Astra 19,2.

Je kunt de schotel dan wel verdraaien zodat de kop van de Astra 19,2 op de Astra 23,5 is gericht, maar dan ontvang je de Astra 19,2 niet meer en andersom.

Dat omschakelen gaat via de diseqc-instelling. Als die niet aan staat, krijg je het beschreven probleem. De diseqc-instelling kun je vinden in het menu van de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je  inde ontvanger ook al eens een nieuwe zenderlijst 

en ook een nieuwe software geplaatst 

want het heeft toch gewerkt enz 

zet je schotel terug gelijk hij stond

heb je beeld op een vrije zender op astra3 23.5°E

jou abo is dat nog geldig 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Josken, een van de mogelijke fouten is inderdaad een defecte LNB.

Wanneer je die zonder al te veel problemen kunt wisselen, hoef je niet verder te zoeken.

 

De andere mogelijkheid is de ontvanger, welke de omschakelaar tussen de 2 feedhoorns in de lnb niet goed schakelt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waar ergens in belgie ?+-

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nu natuurlijk meteen een nieuwe duo-LNB kopen, en kijken of het dan goed gaat.

 

Je kan ook eerst nog checken, of de duoLNB inderdaad alleen signaal van de 19oost kop doorgeeft.

Dat doe je dan als volgt:

Als de kop nu ontvangst geeft op de 23oost kanalen: houd je hand (of alu-folie) voor de kop van 19 oost. Als de ontvangst van 23oost nu wegvalt, ontving je die dus met de 19oost kop.

Als je in de ontvanger de diseqc instelling voor 23oost aanpast van 2/4 of B (of hoe dat ook genoemd wordt in je ontvanger), naar 1/4 of A, dan zou bij een defecte duo-LNB nog steeds ontvangst van 23oost moeten zijn.

 

Als de kop nu ontvangst geeft op de 19oost kanalen, dan is dat vrijwel zeker ook via de 19oost kop (tenzij je een ander monoblock LNB hebt dan de gebruikelijke duo-LNB).

Als je in de ontvanger de diseqc instelling voor 19oost aanpast van 1/4 of A (of hoe dat ook genoemd wordt in je ontvanger), naar 2/4 of B, of naar 4/4 of D, dan zou bij een defecte duo-LNB nog steeds goede ontvangst van 19oost moeten zijn.

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok goed 

hopen dat het probleem dan opgelost is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Philips DSR8121 kun je normaal niet meer verder meer , die blokkeert als Astra 1 of de andere Astra 3 er niet is .

Met de Sab Titan zou hij wel verder moeten geraken . De chip van de tvv smartkaart moet dan wel andersom zitten dacht ik . En staat de diseqc van de Sab reciever goed ? -Wellicht niet omdat het een tvv lnb is en met dezelfde kop A1 of A3 kan gevonden worden.

Zo denk ik er over.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...