Ga naar inhoud


DM920 en OSCAM


Satelliet

Aanbevolen berichten

Uiteraard kan dat! Ik heb hier al jaren Dreamboxen en de laatste DM525-Combo met DreamOS 2.5 en OScam. Verbonden aan de NAS en de andere boxen in huis. Werkt gewoon prima. Geen hickups, HD en SD content draait prima. Cardsharing vanaf de hoofdbox (alleen OScam) gaat prima..

 

Ik ben overigens de tutorial OScam Home Sharing hier geplaatst..

 

OScam op de DM920 zal vast ook wel gaan... Morgen kan ik het pas proberen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mimisiku ik heb nu dreamos geinstalleerd.

Als ik een service search doe zie ik dat hij zowel astra1 als astra3 kanalen vindt. Maar als ik nadien in de lijst van tv kanalen kijk zie ik enkel de kanalen van astra 1.

 

Groene knop (satellites) zie ik ook enkel astra 1

 

Kan je mij zeggen wat ik hier verkeerd doe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Maxxxke:

Mimisiku ik heb nu dreamos geinstalleerd.

Als ik een service search doe zie ik dat hij zowel astra1 als astra3 kanalen vindt. Maar als ik nadien in de lijst van tv kanalen kijk zie ik enkel de kanalen van astra 1.

 

Groene knop (satellites) zie ik ook enkel astra 1

 

Kan je mij zeggen wat ik hier verkeerd doe ?

heb je ook bij instellingen Meerdere boeketen toestaan aangevinkt

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu op de blauwe toets drukt wat heb je dan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even smetje bedanken voor het helpen zoeken naar een oplossing. Enkele uren zelfs ...

Helaas lost een andere image zoals newnigma2 het probleem niet op.

Trouwens om astra3 aan de praat te krijgen met newnigma2 is ook nog een geprutst.

Bij openpli werkt alles out of the box.

 

M.a.w. er is nog steeds geen oplossing.

Vermoed wordt dat de oscam server de oorzaak is.

Hopelijk komt er ooit een update zodat ik verder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hadden er ook alleen maar astra 1 in zitten 

en natuurlijk kan je dan een lijst installeren met je pc enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Maxxxke:

Even smetje bedanken voor het helpen zoeken naar een oplossing. Enkele uren zelfs ...

Helaas lost een andere image zoals newnigma2 het probleem niet op.

Trouwens om astra3 aan de praat te krijgen met newnigma2 is ook nog een geprutst.

Bij openpli werkt alles out of the box.

 

M.a.w. er is nog steeds geen oplossing.

Vermoed wordt dat de oscam server de oorzaak is.

Hopelijk komt er ooit een update zodat ik verder kan.

 

De instelling van de oscam is goed ervan uitgaande dat je geen dingen veranderd hebt maar dan nog. De klachten die jij hebt liggen niet aan oscam, of er moet een bug in de oscam build zitten die dan alleen op de dm900/920 (arm) speelt Maar dan is mijn advies test een andere  oscam build.  Als jij werkelijk een andere image hebt geprobeerd met oscam en de juiste configs en je hebt nog steeds dezelfde problemen begin ik toch te  twijfelen aan de hardware.  Misschien maakt de reader niet goed contact met de kaart?

 

Een kaart of reader die zonder aanleiding ineens een timeout geeft is verdacht, ook ineens hele hoge kaart tijden hebben is vreemd als de emu er niet meer in staat. (want dat kon een oorzaak zijn)  Maar ipv nu op een andere plek een nieuw draadje te beginnen en daar opnieuw te gaan zeuren... Waarom ga je niet terug naar de winkel?  Laat het ding daar is testen en die kunnen ook vast wel oscam er op zetten voor je.  Dat lijkt me een beter plan!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel eens het geval kunnen zijn. Heb je al eens geprobeerd met een 800 als server en de 920 als cliënt? 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik ook al een poosje bezig geweest om oscam werkend te krijgen met een cd kaart, op de dm920, maar tot op heden is dat nog niet gelukt. Ik ben begonnen met openatv, maar zoals anderen ervaren, met regelmatig een timeout. Na het lezen van informatie besloten om NN2 te instaleren, omdat die oscam in de feed heeft. Ook hier nog steeds af en toe een timeout.

Alle oplossingen en instellingen die voorgesteld worden geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen.

 

Als ik verder lees wordt er geopperd dat het de kaartlezer van de DM920 kunnen zijn. Zijn er mensen met dezelfde problemen die na het plaatsen van een externe  kaartlezer, de problemen opgelost hebben? Toch zijn er mensen die het probleem opgelost hebben, maar ik kan niet achterhalen hoe precies.

Inmiddels wil ik weer  terug naar open atv, maar kan die er niet meer in krijgen, bootloader 103, halfverwege het rebootproces blijft het hangen, ook als ik met een versie van een andere datum probeer. Het meenemen van oude settings is hierbij niet aangevinkt.

 

in rescumode kan ik dreamos wel weer werkend krijgen.

mijn vraag is nu waar zet ik in dreamos oscam.emu, oscam, en de andere oscam files neer.

en wat ik verder gelezen heb waar staat dccamd, of hoe zet ik dit uit.

 

normaal gesproken kan ik alleen overdag testen, dan kan ik het kaartje gebruiken, dus het komen weekeind kan ik weer een poging wagen.

alvast bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens een keer een positieve reactie over de nieuwe DM920.

 

Ik ben nu al een 2 tal weken nonstop aan het kijken via ziggo en cds en moet eerlijk toegeven dat de box zonder enig probleem zapt van kabel naar satelliet en terug zonder enige vastloper en snel als de brandweer.

Ik best heel lang bezig geweest om alles werkend te krijgen met het Oscam systeem maar als het eenmaal draait is het een mooi systeem. Overigens had het mij zonder de hulp van Mimiskiu nooit gelukt dus aan hem alle dank!!

 

Een meer dan tevreden gebruiker dus en dat mag ook wel eens worden gezegd!

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei duitsland:

Eens een keer een positieve reactie over de nieuwe DM920.

 

Ik ben nu al een 2 tal weken nonstop aan het kijken via ziggo en cds en moet eerlijk toegeven dat de box zonder enig probleem zapt van kabel naar satelliet en terug zonder enige vastloper en snel als de brandweer.

Ik best heel lang bezig geweest om alles werkend te krijgen met het Oscam systeem maar als het eenmaal draait is het een mooi systeem. Overigens had het mij zonder de hulp van Mimiskiu nooit gelukt dus aan hem alle dank!!

 

Een meer dan tevreden gebruiker dus en dat mag ook wel eens worden gezegd!

 

Hoi duitsland, wat fijn dat je volledig om bent. Eerst volledig klaar met oscam en de dm920, nu weer een groot fan.

 

Ik ben zeer benieuwd wat je hebt draaien op dit moment.

Welke Image? Hoe heb je oscam draaiend gekregen.

 

Ik draaide tot voor kort succesvol OpenPLI met oscam.

Door wat problemen met geluid wilde ik eens wat anders proberen.

Niet veel succes mee gehad, dus weer terug naar mijn OpenPLI image.

Nu blijkt dat de online resources niet meer beschikbaar zijn en kan ik dus geen plugins (dus geen oscam) meer downloaden. Bummer.

 

Omdat ik een beetje vast loop met mijn DM920, kijk in nu weer met mijn DM8000 tot ik mijn dm920 weer aan de praat heb.

 

Zou ju kunnen delen welke image je draait en hoe je alles aan de praat hebt gekregen?

DM920

DM8000

DM800hd SE
Visiosat HD 13,0 - 19,2 - 23,5 - 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag.

 

Ik draai meerdere images op mijn 920 met Barry Allen Multiboot. In de flash staat de Merlin OE 2.5 image.

Gebruik Oscam modern en gebruik een ziggo kaart.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik zonder hulp van de jongens hier het niet zo vlug gegaan zou zijn.

Ik had nog totaal geen ervaring met Oscam en dan is het echt retemoeilijk....

 

Gelukkig hebben we dit mooie forum en ik weet zeker dat ook bij jou binnenkort alles keurig draait.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...