Ga naar inhoud


DM920 en OSCAM


Satelliet

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand al een OSCAM werkend op de DM920?

Ik gebruik dezelfde oscam files  in /usr/keys als in mijn andere Dreambox DM525 voor OpenATV image, maar dat werkt dus niet.

Heb uiteraard wel een andere OSCAM voor de ARM processor van de DM920

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites


alles wat ik erover lees en gevonden heb is dat de oscam configuratie 1 op 1 over te hevelen is op je DM920 van een andere dreambox

ik zou ook niet weten waarom dat niet zou gaan werken

of OpenATV het geschikte image is voor je DM920 welke officieel geen feed en ondersteuning levert voor softcams is misschien eerder de reden

ik zelf prefereer newnigma

ik zou me kunnen voorstellen dat je eens sjeckt of de oscam loopt

  • Like 1

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Satelliet:

Ik gebruik dezelfde oscam files  in /usr/keys als in mijn andere Dreambox DM525 voor OpenATV image, maar dat werkt dus niet.

Ik zal het eens voordoen, hoe het handmatig werkt bij openATV
Er zijn 3 map locaties:


/usr/bin/
/etc/
/usr/keys/oscam/


oscam bin (chmod 755) plaatsen in /usr/bin/oscam
oscam.emu startscript (chmod 755) plaatsen in /etc/oscam.emu
oscam configs (chmod 644) plaatsen in /usr/keys/oscam/oscam.server en andere zoals, oscam.conf, oscam.user,oscam.dvbapi,...

 

in bijlage:  oscam openatv.zip 
oscam 1.20 build 11397 en openatv oscam opstartscript,
de configs niet, daar gebruik je de eigen configs

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.zip bijlage uitpakken en de bestanden op de volgende locaties plaatsen met de juiste rechten .

 

oscam bin (chmod 755) plaatsen in /usr/bin/

1.jpg.af2035ee6f5ff34cc732f76ec1959ad3.jpg

 

oscam.emu startscript (chmod 755) plaatsen in /etc/

3.jpg.dffd26be9fc1165463fad103f0dcc80e.jpg

 

oscam configs (chmod 644) plaatsen in /usr/keys/oscam/

2.jpg.8655ccecaab278ca227ab07d06ca39f3.jpg

 

aangepast door satmaat
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Juist, CCcam wordt al jaren niet meer ondersteund en is dus nooit aangepast voor de nieuwe ARM processor in 4k ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait het zonder problemen.

Beetje vreemd is wel dat je de Oscam moet kiezen voor de Arm processor(solo4k) en niet die van de Mips! Die van de Mips doet t niet.

Althans dat was bij mij zo en als ik data opvraag van het systeem blijkt er gewoon een Armv7 rev3 in te zitten. Dm geeft toch overal dual core Mips aan........??

 

Vreemd en ben nog zoekende hoe en wat waarom kan, heb hem bij een dealer gekocht.

 

Overigens kun je de Oscam ook in de map VAR/Volatile/temp zetten en dan vanaf de DM deze laten installeren. 

Heb zelf de 11.384 en weet niet of dat nog verschil maakt met de post van Satmaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet deze  ipk er eens in

als je toch Openatv op je ontvanger hebt staan 

ook je ontvanger herstarten waarschijnlijk 

 

 

enigma2-plugin-softcams-oscam.emu-11392_openatv_armv7ahf-vfp-neon.ipk

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei ed raket:

Overigens kun je de Oscam ook in de map VAR/Volatile/temp zetten en dan vanaf de DM deze laten installeren. 

Heb zelf de 11.384 en weet niet of dat nog verschil maakt met de post van Satmaat.

Ja, bij mij gaat het enkel om de losse bestanden, die manueel geplaatst dienen te worden.
Jij hebt het over een installatie bestand (.deb, .ipk) dat je vanuit de /tmp map kan installeren.
Overigens, de oscam (bin) versie 11397 die ik in mijn vorig bericht geplaatst heb, werkt op alle dm900/920 images.

Je moet enkel nog het juiste opstartscript aan het geïnstalleerde image toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal jouw quote er even bij

 

11 uur geleden zei ed raket:

Beetje vreemd is wel dat je de Oscam moet kiezen voor de Arm processor(solo4k) en niet die van de Mips! Die van de Mips doet t niet.

Althans dat was bij mij zo en als ik data opvraag van het systeem blijkt er gewoon een Armv7 rev3 in te zitten. Dm geeft toch overal dual core Mips aan........??

DM geeft aan CPU: Dual-Core 12K DMIPS
Ik denk dat jij het verwart met DMIPS (Dhrystone MIPS)
Veel info daarover op het net:

http://dell.docjava.com/courses/cr346/data/papers/DhrystoneMIPS-CriticismbyARM.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ARM_microarchitectures

...

 

 

CPU info van de box kan je zien met telnet command:

more /proc/cpuinfo

 

dm900.jpg.ccd85137b4d994038cc94d44f284c71c.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2017 om 19:48 zei satmaat:

Ik zal het eens voordoen, hoe het handmatig werkt bij openATV
Er zijn 3 map locaties:


/usr/bin/
/etc/
/usr/keys/oscam/


oscam bin (chmod 755) plaatsen in /usr/bin/oscam
oscam.emu startscript (chmod 755) plaatsen in /etc/oscam.emu
oscam configs (chmod 644) plaatsen in /usr/keys/oscam/oscam.server en andere zoals, oscam.conf, oscam.user,oscam.dvbapi,...

 

in bijlage:  oscam openatv.zip 
oscam 1.20 build 11397 en openatv oscam opstartscript,
de configs niet, daar gebruik je de eigen configs

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.zip bijlage uitpakken en de bestanden op de volgende locaties plaatsen met de juiste rechten .

 

oscam bin (chmod 755) plaatsen in /usr/bin/

1.jpg.af2035ee6f5ff34cc732f76ec1959ad3.jpg

 

oscam.emu startscript (chmod 755) plaatsen in /etc/

3.jpg.dffd26be9fc1165463fad103f0dcc80e.jpg

 

oscam configs (chmod 644) plaatsen in /usr/keys/oscam/

2.jpg.8655ccecaab278ca227ab07d06ca39f3.jpg

 

 

@satmaat

Dit is een meer dan uitstekende uitleg als je een Openatv image gebruik maar ik heb zonet een 920 in gebruik met de originele DM 2.5 software er op maar krijg Oscam niet werkend.

Is er een oscam versie die op deze image werkt en is het mogelijk om hier ook een mooie uitleg over te plaatsen?

Ik krijg het niet werkend, helaas....

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de userscripts 5.9.4.deb al geïnstalleerd? Hiermee deïnstalleer je de ingebouwde dccamd en kun je oscam activeren. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...