Ga naar inhoud


Duo-LNB: "geen signaal" op sommige frequenties (Astra3 (23.5))


Ben44

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik woon in het oosten van Duitsland en kijk al sinds jaren via TV-vlaanderen naar nederlandstalige zenders. Ik heb een Duo-LNB en heb nog nooit problemen gekend.

Sinds een maand krijg ik echter geen signaal meer op meerdere frequenties die gelinkt zijn aan Astra3 (23.5 gr.). Eerst viel 12187 (één, Canvas, etc.) weg en sinds een week bijvoorbeeld ook 11856 (VTM, Vier). Ik kan enkel nog 12129 ontvangen (o.a. vijf, Vitaya en radio zenders zoals Studio Brussel).

Ik heb de positie van de Duo-LNB converter gecheckt maar die leek mij correct te staan. 

Kan iemand mij een tip of advies geven?

Dank bij voorbaat.

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei jeevanhoof:

Hoe is de ontvanst sterkte op de zenders die je nog wel ian zien?.

Welke duo lnb heb je en welke schotel(grootte)?

 

Het zou best kunnen dat je lnb stuk is.

 

Mvg

Mijn schotel is 70 cm en ik heb 3 jaar geleden een duo LNB gekocht in Nederland (compatiebel voor Astra 1 en 2).

Onvangst van 12129 is steeds boven 80% - is het mogelijk dat een "deel" van de 23.5 LNB stuk is?  

Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat komt vaker voor.

Bijvoorbeeld dat er geen ontvangst meer is van de horizontale transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...