Ga naar inhoud


Vu Uno 4k en OpenPli 6.1 - diverse (beginners)vragen


pretpat

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar dagen mijn oude Dreambox vervangen voor een Vu+ Uno 4k (niet SE) en daar OpenPli 6.1 op geïnstalleerd.

Ik heb beeld en Oscam draait, maar loop tegen een paar punten aan. Alvast mijn excuses voor mijn n00b-heid.

 

1. Als ik via de Media Player een DVD ISO wil afspelen vanaf de harde schijf (losse voeding) dan zie ik het beginscherm, maar kan ik niet verder in het menu om iets te selecteren.

Ik heb daarop de DVD Player plugin geïnstalleerd, maar die verschijnt na installatie helemaal niet in het overzicht van plugins.

Ik heb tevens de Blu-Ray plugin geprobeert, maar daarvan precies hetzelfde.

Enig idee wat hier aan de hand is?

 

2. Diverse mkv bestanden die het wel deden op mijn Dreambox, geven nu zwart beeld op de Vu+. Heeft dit met codec te maken? En hoe is dat op te lossen?

Sommige bestanden beginnen te spelen en springen dan meteen naar het einde van het bestand. Wat kan dat zijn?

 

3. Ook heb ik de IMDB plugin geïnstalleerd, maar die verschijnt ook niet. Enig idee waarom mijn plugins niet verschijnen?

 

4. Niet alle plugins die wel verschijnen zijn te zien als ik op de blauwe knop druk. Is dat nog ergens in te stellen?

 

5. Ik heb mijn tv ingeprogrammeerd op de Vu afstandbediending, maar als ik nu het volume instel doet hij dat van de TV en niet van de Vu. Kan ik hiertussen wisselen?

 

6. Als ik PIP gebruik kan ik het grote beeld zappen, maar kan je ook het kleine beeld zappen en het grote beeld laten staan?

En hoe kan ik schakelen tussen het grote en kleine beeld?

 

 

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...