Ga naar inhoud


Opname via HDMI-IN stopt soms te vroeg


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals in een ander topic al beschreef neem ik op mijn VU+ UNO 4K SE de laatste 2 weken  een ‘zomervoorraad’ films van Netflix op en dat gaat op zich uitstekend.

Op één ding na, soms stopt de opname zonder enige foutmelding of andere boodschap te vroeg, dus voordat de voorgeprogrammeerde tijd verlopen is en dit is volledig willekeurig.

 

Dit lijkt mij niets met het netwerk, Netflix of Apple TV4 te doen te hebben.

Ik gebruik een bekabeld netwerk van 250 / 250 en als de Apple TV4 af en toe zou haperen zou dat nog geen reden moeten zijn om de opname te beëindigen, althans das is mijn mening.

 

Zijn er meer issues bekend waarbij de opname voortijdig stopt.

 

De opname wordt overigens handmatig via de rode opnametoets van de AB UNO opgestart en via de gegeven optie de opnametijd ingevoerd.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk het niet want het gebeurt bij een opname van 6,5 Gb maar ook bij een van 9,5 Gb.

De opname kan stoppen na 60 min maar ook naar 80 min dus het lijkt mij niet dat dit aan een bestandsgrootte issue te liggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er toch wel een issue is bij het opnemen via HDMI-IN.

Naast het vroegtijdig stoppen heb ik nu ook voor het 2e keer geconstateerd dat de volledige film wel wordt opgenomen maar nu zonder geluid, dit terwijl er gewoon geluid beschikbaar is.

Na het opnieuw opnemen is het geluid gewoon weer opgenomen en beschikbaar.

 

Rare dingen soms....

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb op dit moment geen 2.0 kabel voorradig dus kan het ook niet proberen.

Zelf geloof ik niet dat het aan de HDMI kabel ligt want 8 van de 10 opnamen gaat goed maar ja, binnen de techniek gebeuren soms rare dingen.

Op zich is het ook geen significant issue want ik kan immers gewoon opnemen, alleen moet ik soms een opname opnieuw doen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou er echter wel mee te maken kunnen hebben. https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

Daar is de UNO 4K SE met HDMI -in en de HDMI - out voorzien van de versie 2.0 en het zou zo maar kunnen zijn dat die eARC niet lekker loopt tussen AppleTV4 en UNO4KSE.

( volgens de laatste versie HDMI 2.1 zou je volledig backward compatibel zijn maar een HDMI 1.4 kan niet doorgeven wat de 2.1 versie mogelijk maakt )

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, dat had ik nog niet gezien maar volgens mij beschikt de Aplple TV4 (niet 4K) maar over een 1.4 HDMI poort.

Dus vraag ik mij af of het echt zinvol is om een HDMI 2.1 kabel te bestellen / gebruiken want naar mijn mening bepaald de zwakste schakel in de keten hoe de overdracht plaatsvind of zit ik er nu naast?

Toch maar even het door @Melchiorskystar aangegeven advies opvolgen en een HDMI 2.1 kabel bestellen.

Kan toch geen kwaad en het zal de kop ook niet kosten.

 

N.B.

Zo wispelturig kan het zijn...

Vanmiddag dezelfde film (2:19) als gisteren opgenomen en nu volledig opgenomen maar het geluid maar voor de helft, die had ik nog niet gehad....😉

Ik heb zo net een HDMI 2.0 kabel besteld, dus morgen benieuwen hoe het dan gaat.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het nu nog 'spannender' te maken, ik heb niet goed uit mijn doppen gekeken want nu blijkt dat bij alle volledig opgenomen films het geluid na circa 50 á 70 minuten te stoppen.

Soms komt het nog wel even terug om daarna definitief te stoppen.

 

Dus morgen maar kijken of een nieuwe HDMI 2.0 kabel dit probleem oplost want anders is het denk ik einde verhaal opnemen, ik zal niet zo 1-2-3 weten hoe dit anders op te lossen.

 

N.B.

Dat het probleem eventueel door Netflix wordt veroorzaakt is uitgesloten want als ik via Apple TV4 een opname maak van een film vanuit de Apple eigen filmdienst AppleTV+ heb ik hetzelfde probleem, wel een complete opname maar verloop van tijd stopt het geluid.

 

Dus het kan aan de HDMI kabel liggen of aan de Apple TV4 of de UNO 4K SE.

 

Misschien is het wel een buffer / geheugen probleem bij de Apple TV 4, deze is als weer een paar jaren oud.

 

 

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier had ik ook al aan gedacht maar omdat ik weliswaar 4x USB-C aansluitingen maar geen HDMI op mijn MacBook Pro heb zitten, heb ik daar verder geen aandacht meer aan besteed.

Nu dat ik n.a.v. jouw bericht nog even over nadacht realiseer ik mij dat ik vorig jaar om een volstrekt andere reden wel een verkoopkabel USB-C --> HDMI had besteld maar die was ik totaal vergeten omdat ik dir verder niet gebruikte.

Straks even proberen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...