Ga naar inhoud


Opname via HDMI-IN stopt soms te vroeg


Jürgen

Aanbevolen berichten

Schijnbaar werkt het toch niet zonder het apparaat Apple TV4.

 

De verkoopkabel USB-C --> HDMI functioneert prima want als ik daarmee mijn MacBook via USB-C op de HDMI poort van de LG monitor aansluit heb ik beeld van mijn MacBook beeldscherm.

Ik veronderstel dat de  USB-C poort van mijn MacBook het beeld niet (goed) overdraagt naar HDMI-IN poort van de UNO dus er schijnt verschil te zijn tussen het aangeboden signaal vanuit de HDMI poort van de Apple TV4 en de MacBook.

Waarschijnlijk herkent de MacBook de UNO niet als apparaat en kan dientengevolge daarmee niet communiceren.

 

Ik ga vanmiddag nog even de nieuwe HDMI 2.1 kabel testen en als dat geen verbetering oplevert, jammer dan.

Dan ga ik mijn zomervoorraad opnamen maar opbouwen vanuit opnamen van de Kabel TV.

 

Feitelijk doe ik hetzelfde wat ik bij de Apple TV4 doe, namelijk een HDMI kabel vanuit de ATV4 naar de UNO (HDMI-IN) en nu van de MacBook naar de UNO.

Ik weet niet zo 1-2-3 wat ik er eventueel op de UNO nog zou kunnen instellen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je er rekening mee gehouden dat HDMI in op de Vu tot 720 p ondersteunt?

1080 zal waarschijnlijk geen beeld geven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik realiseerde mij dit ook maar moest even zoeken hoe ik dat op mijn MacBook aan moest passen en dat is intussen gelukt en ik heb nu beeld via de HDMI-IN.

Zo meteen even een film opnemen en daarna kijken of het een beter resultaat oplevert.

 

Ik zag trouwens op het OpenPli forum artikelen waar men ook problemen met het opnemen via de HDMI-IN poort melde, o.a. geen geluid en gecrashte video.

Zo erg had ik het niet maar het schijnt toch nog niet gesneden koek te zijn.

 

N.B.

Ik zie dat het beeld nog niet echt scherp is.

Nu zocht ik in het Menu van de UNO waar ik de resolutie naar 720p kan aanpassen maar nog niet gevonden.

Ik ga straks verder want moet eerst iets anders doen.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe maar rustig aan

 

mijn referentie kader is VTI ( om het nog maar eens duidelijk te stellen )

ik schreef in jouw ander topic over de HDMI-In dat ik dat getest had, was dus positief daarover.

Ik heb echter geen series achter elkaar opgenomen tijdens die test.

 

zal nog eens kijken als ik ook bij familie aan de Ultimo4K mag ;)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Heb je er rekening mee gehouden dat HDMI in op de Vu tot 720 p ondersteunt?

1080 zal waarschijnlijk geen beeld geven?

 

Schijnbaar zit er nu geen beperking meer in de HDMI-IN poort van de VU+ UNO 4K SE want welke instelling ik ook gebruik, 1080i, 1080p of de maximale resolutie van de MacBook (2.560 x 1.600), ik heb overal beeld.

Alleen het beeld is op alle resoluties niet echt scherp.

 

Ik stop er nu mee want dit wordt niets.

Zo net direct vanaf de MacBook via de HDMI-IN poort van de UNO opgenomen maar helaas geen verbetering, helemaal geen geluid, dus nog slechter dan via de Apple TV4.

 

Ik probeer straks nog even de nieuwe kabel als die binnen is en anders vind ik het goed.

Immers kan ik nog de overige voordelen van de HDMI-IN poort van de UNO gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een laatste update.

Ik kon het toch niet laten om er nog eens naar te kijken maar het blijft ellende en vooral onvoorspelbaar.

Vanmiddag heb ik van een Netflix serie de eerst aflevering met een speelduur van circa 30 minuten opgenomen en wie schetst mijn verbazing toen ik constateerde dat zowel de hele video als audio compleet was opgenomen en zonder haperen afspeelde.

Toen maar gelijk de 2e aflevering met eveneens circa 30 minuten opgenomen en ja hoor, wel de video tot het einde zonder haperen afspeelbaar maar totaal geen geluid, ook niet de eerste paar minuten.

Hier is naar mijn mening niet uit te komen en zoals al eerder geschreven, ik vind het verder goed....😉

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, het zou toch kunnen dat alleen Netflix die rare "luk raak" resultaten heeft met dat opnemen en een andere stream diensten dit niet hebben.

 

mbt de vraag => Vooral dit document van Kooten en de Bie, omdat er zaken van het internet af gehaald worden uit misplaatste gêne die net als Fawlty Towers cultuur historische waarde hebben.

aangepast door Tonskidutch
enkelvoud

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha op die fiets....

 

Ik denk niet dat het aan Netflix of welke andere bron ligt maar puur aan de UNO, dit zonder enige echte onderbouwing.

Ik baseer deze aanname op het feit dat ik, zoals ook al eerder in één van mijn reacties genoemd, ook een 30-minuten film van de streamingdienst Apple TV+ via de Apple TV versie 4 had opgenomen welke perfect afspeelde maar de volgende totaal geen beeld en geluid afspeelde.

Waarschijnlijk ligt het ook niet aan de Apple TV4 want Netflix opnames vanuit mijn MacBook Pro deden het ook niet beter.

 

Overigens zie ik op het Duitse forum meldingen met enigszins dezelfde strekking maar in de regel ook vaag.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs schreef er iemand nog dat ie het voor mekaar had met Kodi m.b.t. streamingdiensten en app's .

Je moet niet vergeten je kan Kodi ook op Mac draaien (die veel krachtigere hardware heeft dan de Vu+)

 

Die opgenomen streams middels Kodi zijn ook afspeelbaar op je Vu+.

 

Maar mijn vraag was een beetje off topic. ;)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wellicht een welkome optie kunnen zijn maar ik heb de ballen verstand van Kodi en ik vraag mij af of het wel verstandig is om mij met mijn 76 jaar daarin nog in te verdiepen...😉

 

Mijn MacBook Pro zal wel krachtig genoeg zijn want met o.a. 16 Gb RAM zal het wel moeten lukken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...