Ga naar inhoud


Bitfout opvragen op UNO 4K SE Kabel


Jürgen

Aanbevolen berichten

Misschien is de titel niet goed gekozen maar dan weet de Mod daar wel raad mee.

 

Wij gebruiken een circa 5 jaar oude Samsung Smart TV UE55KS8000 met een One Connect Box.

Op deze TV zie ik m.n. op RTLZ maar ook op andere kanalen regelmatig blokvorming tot stilstaand beeld en de op de TV beschikbare optie 'Signaalinformatie' geeft op de Inforegel 'Bitfoutfrquentie (E-6) signaalfouten aan.

Ik heb alle hiervoor in aanmerking komende aansluitdozen en kabels vanuit de meterkast tot aan de One Connect Box naar 4G - Proof laten vervangen.

Een netwerkmonteur heeft het Kabel - signaal gemeten en tot aan de One Connect Box zijn er geen fout gemeten.

De monteur geeft nu aan dat het waarschijnlijk een 4G probleem is welke dus niet aan de kabels ligt maar wellicht aan de TV One Connect Box.

Ik denk dat hij wel gelijk heeft want op het moment dat wij op één van onze iPhones Whatsapp gebruiken zie ik meer storingen verschijnen.

 

Omdat ik schijnbaar met mijn VU+ UNO 4K SE Kabel ontvanger geen probleem heb, ik heb immers geen zichtbare storingen op RTLZ, vraag ik mij af of ik op de UNO een gelijkwaardige meting zoals op de TV kan uitvoeren.

Ik wil namelijk controleren of de UNO ook storingen op b.v. RTLZ ondervind als ik Whatsapp gebruik.

 

Met een Satelliet ontvanger is dat geen probleem want daar kan ik de BER opvragen maar bij de Kabel zie ik dat niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

Sat-Finder is een systeemuitbreiding en kan worden geïnstalleerd via de plugin-browser.

die moet je wel even installeren dus

dan zie je dit (ook bij kabel) 750px-Sat_Finder.png.f735a7f66c92443ff08d147c4dd977db.png

 

indien je signaal te hard binnenkomt zul je een regelbare dempingsweerstand moeten plaatsen

mijn monteur gebruikte daarvoor een metalen met vaste waarde (Coax signaalverzwakker 6dB met Coax aansluitingen) en dat was goed genoeg

meestal regelen de monteurs het signaal in op het hoogst voor de mediabox, maar wij weten dat de Vu+ tuner erg gevoelig is

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonski,

 

Bedankt voor jouw antwoord maar je leest weer eens niet goed.

Ik heb het over een KABEL ontvanger en niet over een Satellite ontvanger.

Ik gebruik de genoemde optie regelmatig bij Satellite ontvangst maar bij een KABEL ontvanger is die optie niet beschikbaar.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch even iets nuanceren.

 

De optie ‘Satfinder’ is alleen te beschikbaar als er een DVB-S2 Tuner is geïnstalleerd en dan kun je ook de BER waarde aflezen.

Als er een DVB-C Tuner is geïnstalleerd kun je de optie ‘Satfinder’ niet opvragen, dit terwijl die optie wel geïnstalleerd is.

 

Daarom mijn vraag of er ook bij gebruik van de DVB-C Tuner een BER waarde kan worden opgevraagd.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet.. Bij geen enkele kabelontvanger ooit gezien. Zelfs niet op de Dreambox, waar deze wél in het infoscherm getoont wordt... Alleen bij de satelliettuner is deze info via het Applicatiesmenu opvraagbaar...

Update:

Even met OpenPli 7.3 getest en oh wonder.... Gewoon info bij het menu Zenders Zoeken->Signaalinfo. Werkt dus óók op de FBC kabeltjoener..

 

IMG_1266.JPG

aangepast door Mimisiku
Aanpassing met foto

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor maar dat is eigenlijk best wel jammer want nu blijkt ook de VU+ UNO 4K SE met de DVB-C Tuner storingen door 4G te ondervinden.

Dit uiteraard alleen op de kanalen tussen de 750 en 850 MHz.

 

Ik veronderstel dat dit door 4G komt maar kan ook door Digitenne worden veroorzaakt en ik zou graag willen weten hoe groot de Foutwaarde op de VU+ is, op de Samsung TV kan ik dat prima aflezen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...