Ga naar inhoud
Jürgen

Backup maken van de opnames op de (interne) HDD

Aanbevolen berichten

Omdat afgelopen jaar de (interne) 1 Tb HDD van mijn UNO 4K SE was gecrasht en ik daardoor alle daarop aanwezige opnames ben kwijtgeraakt wil ik nu van deze HDD en wekelijkse (automatische) backup maken.

Nu kan ik dat natuurlijk per week de backup handmatig opstarten maar de praktijk is dat dit dan toch weer wordt vergeten en er al snel fouten optreden.

Ik wil de (automatische) backup laten maken op een externe USB HDD welke op mijn Apple Mackbook Pro is aangesloten.

Dus het programma welk de backup moet maken moet de HDD op de UNO 4K SE wel als netwerk Drive herkennen en uiteraard alleen de wijzigingen bewaren.

Heeft iemand een soortgelijke situatie al bij de hand?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vroeger, kon je dat met rsync die op de Vu+ was geïnstalleerd als plugin, dus op de Vu+ in plaats van de macbook pro

maar ik heb nog geen arms versie gezien van dit klein tooltje, wel de mipsel voor oudere Vu+ ssen

maar je kunt het ook op de macbook pro in de shell

https://youtu.be/pQsv-47iEzc kijk de video

en je kan van dat ene comando regeltje voor rsync ook een wederkerend proces maken in een scriptje omdat OS ook met Crontab werkt

de uitwerking moet je een bedreven scriptschrijver laten doen van belang is dat je de hdd van je Vu+ wel gemount hebt !

met rsync maak je dus een comandoregel voor incremental backup (alleen de nieuwe data wordt gekopieerd)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt maar ik kom net achter dat ik op mijn MacBook feitelijk al een programma gebruik die dat ondersteund en wel Carbon Copy Cloner.

Soms heb je al meer in je bezit dan je zelf beseft.

Nu moet ik alleen nog een wachtwoord aan mijn UNO 4K SE toevoegen want CCC vraagt daarom om toegang tot de locale Drive te kunnen krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ah kijk dat lost al heel veel denkwerk op.

bij VTI gereedschap root wachtwoord instellen !!!!!

en groen voor oké wijzigen en nogmaals voor opslaan niet vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Jürgen
      Zoals in een ander topic al beschreef neem ik op mijn VU+ UNO 4K SE de laatste 2 weken  een ‘zomervoorraad’ films van Netflix op en dat gaat op zich uitstekend.
      Op één ding na, soms stopt de opname zonder enige foutmelding of andere boodschap te vroeg, dus voordat de voorgeprogrammeerde tijd verlopen is en dit is volledig willekeurig.

Dit lijkt mij niets met het netwerk, Netflix of Apple TV4 te doen te hebben.
      Ik gebruik een bekabeld netwerk van 250 / 250 en als de Apple TV4 af en toe zou haperen zou dat nog geen reden moeten zijn om de opname te beëindigen, althans das is mijn mening.

Zijn er meer issues bekend waarbij de opname voortijdig stopt.

De opname wordt overigens handmatig via de rode opnametoets van de AB UNO opgestart en via de gegeven optie de opnametijd ingevoerd.

• Door Jürgen
      Misschien is de titel niet goed gekozen maar dan weet de Mod daar wel raad mee.

Wij gebruiken een circa 5 jaar oude Samsung Smart TV UE55KS8000 met een One Connect Box.
      Op deze TV zie ik m.n. op RTLZ maar ook op andere kanalen regelmatig blokvorming tot stilstaand beeld en de op de TV beschikbare optie 'Signaalinformatie' geeft op de Inforegel 'Bitfoutfrquentie (E-6) signaalfouten aan.
      Ik heb alle hiervoor in aanmerking komende aansluitdozen en kabels vanuit de meterkast tot aan de One Connect Box naar 4G - Proof laten vervangen.
      Een netwerkmonteur heeft het Kabel - signaal gemeten en tot aan de One Connect Box zijn er geen fout gemeten.
      De monteur geeft nu aan dat het waarschijnlijk een 4G probleem is welke dus niet aan de kabels ligt maar wellicht aan de TV One Connect Box.
      Ik denk dat hij wel gelijk heeft want op het moment dat wij op één van onze iPhones Whatsapp gebruiken zie ik meer storingen verschijnen.

Omdat ik schijnbaar met mijn VU+ UNO 4K SE Kabel ontvanger geen probleem heb, ik heb immers geen zichtbare storingen op RTLZ, vraag ik mij af of ik op de UNO een gelijkwaardige meting zoals op de TV kan uitvoeren.
      Ik wil namelijk controleren of de UNO ook storingen op b.v. RTLZ ondervind als ik Whatsapp gebruik.

Met een Satelliet ontvanger is dat geen probleem want daar kan ik de BER opvragen maar bij de Kabel zie ik dat niet.
    • Door hiburg
      Hallo,

Sinds een aantal maanden gebruik ik een VU+ Uno 4K SE met dubbele DVB-S aansluiting, tot volle tevredenheid.
      Ik maak dagelijks opnames via de timer , kijk ze veelal af via de Ipad via Infuse. Er lopen twee coaxkabels vanaf de Triple LNB naar de ontvanger.

Alleen een enkele keer gaat de opname mis: hij staat dan als 0 bytes als grootte in de opnamelijst en deze is dan niet af te spelen.
      Ik gebruik als image VTI.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ? Ik wil de harde schijf niet formatteren omdat ik dan al mijn opnames kwijt ben, een optie om het bestandssysteem te kunnen herstellen heb ik nog niet kunnen vinden in VTI.

• Door Visatown
      Op mijn onlangs aangeschafte uno 4 se heb ik VTI geplaatst. Uit nieuwsgierigheid wil ik OpenPli uittesten. Mijn vraag: kan ik gewoon OpenPli bovenop VTI installeren, of moet ik VTI eerst doen verdwijnen door een origineel image te installeren?

Dank bij voorbaat.
    • Door pieter532
      Ik heb sinds enkele dagen een VU+ Uno 4k SE (met een Dual FBC DVB-S2 Twin Tuner)  en voorzien van OpenPli 7.3. Ik wil graag een programma opnemen en een andere kanaal kijken.
      Uit onderstaande topic heb ik begrepen dat dit mogelijk is (of heb ik het toch verkeerd begrepen).

Onder het menu item "Setup - Tuner & scanning - Tuner configuration" zie ik nu Tuner A t/m H. Tuner A is geconfigureerd  en Tuner B is disabled. De overige tuners staan op "FBC automatic / inactive".
      Wanneer ik op NPO1 HD een programma opneem kan ik vervolgens niet kiezen uit alle andere kanalen op 23.5E. De kanalen op andere satellieten zijn allemaal disabled (grijs). 

Moet ik nog iets configureren om een programma op te nemen en in volledige vrijheid een ander kanaal te kijken? 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.