Ga naar inhoud


Backup maken van de opnames op de (interne) HDD


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat afgelopen jaar de (interne) 1 Tb HDD van mijn UNO 4K SE was gecrasht en ik daardoor alle daarop aanwezige opnames ben kwijtgeraakt wil ik nu van deze HDD en wekelijkse (automatische) backup maken.

Nu kan ik dat natuurlijk per week de backup handmatig opstarten maar de praktijk is dat dit dan toch weer wordt vergeten en er al snel fouten optreden.

 

Ik wil de (automatische) backup laten maken op een externe USB HDD welke op mijn Apple Mackbook Pro is aangesloten.

Dus het programma welk de backup moet maken moet de HDD op de UNO 4K SE wel als netwerk Drive herkennen en uiteraard alleen de wijzigingen bewaren.

 

Heeft iemand een soortgelijke situatie al bij de hand?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


vroeger, kon je dat met rsync die op de Vu+ was geïnstalleerd als plugin, dus op de Vu+ in plaats van de macbook pro

maar ik heb nog geen arms versie gezien van dit klein tooltje, wel de mipsel voor oudere Vu+ ssen

 

maar je kunt het ook op de macbook pro in de shell

https://youtu.be/pQsv-47iEzc kijk de video

en je kan van dat ene comando regeltje voor rsync ook een wederkerend proces maken in een scriptje omdat OS ook met Crontab werkt

 

de uitwerking moet je een bedreven scriptschrijver laten doen van belang is dat je de hdd van je Vu+ wel gemount hebt !

 

met rsync maak je dus een comandoregel voor incremental backup (alleen de nieuwe data wordt gekopieerd)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar ik kom net achter dat ik op mijn MacBook feitelijk al een programma gebruik die dat ondersteund en wel Carbon Copy Cloner.

Soms heb je al meer in je bezit dan je zelf beseft.

 

Nu moet ik alleen nog een wachtwoord aan mijn UNO 4K SE toevoegen want CCC vraagt daarom om toegang tot de locale Drive te kunnen krijgen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...