Ga naar inhoud


Windows 10 folder mounten met OpenATV lukt niet


Loek3000

Aanbevolen berichten

OpenATV 6.2 bedoelde ik (in plaats van 6.1)

 

Ben alweer een tijdje bezig, blijkt dat Windows veel roet in het eten gooit..

root@mutant51:~# mount -t cifs -o username=gast,password=*,domain=WORKGROUP //192.168.178.73/ja -o vers=2.0 /mnt

mount error(13): Permission denied
Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g. man mount.cifs)
mount: mounting //192.168.178.73/ja on /mnt failed: Permission denied
 
ga nou wel een tijdje proberen, voor diegene die dit ook probeert weet dus dat het niet zo makkelijk gaat...

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het opgegeven, ik heb wel 200 combinaties geprobeerd en alles via Windows open gezet en geinstalleerd waar het misschien niet goed zat, het lukt voor geen meter krijg voortdurend dezelfde foutmeldingen

 

zal later of over 10 jaar eens OpenPLi eens proberen te mounten met W10, want heb er even geen zin meer in

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat doorzettingsvermogen is het tóch gelukt met Windows 10 Creators fall (die samba 1.0 in de ban heeft gedaan) firewall aan (ook daar lag het niet aan) het was een combi van een paar dingen...

 

Ik weet niet of andere het nog interessant vinden om het hier uiteen te zetten, als dat zo is, doe ik dat graag

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging toch iets mis...... bij het opstarten mounten de pc folders niet, want ik had een simpele mount gedaan... nu in autofs en alles ingesteld in de reciever, het mounten lukt nu wel ook als zowel de pc als de reciever opnieuw zijn opgestart, nu kom ik op het laatste deel:

 

ik wil graag de mount terug zien in het overzicht van de opgenomen programma's (EMC (enhanced movie center,)heet dit in OpenATV) dat lukt mij wel door mounts in autofs te mounten, alleen denk ik niet dat het zo hoort (ik heb geen verstand van linux) na een herstart zijn de mounts nog correct in de autofs en zie ik de bestandslijst van de pc alleen ik zie dit niet vanuit de EMC... en dit wil ik wel graag anders moet ik iedere keer via het menu in de bovenliggende map en dat is extra werk...

 

Wellicht dat iemand mij daar nog bij kan helpen, kort gezegd, hoe krijg een (soort) snelkoppeling in EMC naar een mount (autofs)?

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...