Ga naar inhoud


Geen TV Vlaanderen meer in La Bachellerie


loodgieterke

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik woon in de Bachellerie,Dordogne,Frankrijk.Dankzij Jullie hulp drie jaar geleden Tv Vlaanderen probleemloos kunnen installeren.

Plots zijn er problemen opgedoken met de vermelding:slecht of geen signaal,ik heb de schotel nagezien en alles staat nog goed

vast op de oorspronkelijke plaats.Ontvanger naar fabrieksinstellingen gezet,maar geraak niet meer verder dan taal en dan zenderlijst opnieuw inscannen

gaat gewoon niet meer en kan ook niet meer verder in menu.

Ontvangst signaal:niveau 0,kwaliteit11.

Mijn materiaal:schotel 60cm,ontvanger:M7 SAT801 Kop:duo LNB quad.

Astra1 Dseqc 1.0 #1

Astra3 Diseqc 1.0 #2

Kunnen Jullie me helpen,dank op voorhand,

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moeilijk geval.

 

Wat ik zou proberen, is Uw ontvanger onder de arm nemen, en naar een buur trekken en daar eens aansluiten.  Probleem zal zijn om in Frankrijk iemand te vinden die ook ontvangst mogelijkheden heeft van 23.5E.  Dit is wel nodig omdat je de ontvanger gereset hebt, en je eerst een nieuwe config van de sat moet ophalen (23.5E)

 

Het tweede dat je kunt proberen, is een andere ontvanger te lenen en die eens aan te sluiten op Uw schotel.

Als het kan een CDS of TVV ontvanger.  Maar ook een TNTsat ontvanger moet kunnen (hoewel ik niet weet of die een duo LNB aankan - over weg kan met disceq signalen).

Met deze ontvanger kun je dan allen zien of je 19.2 E kunt ontvangen.

 

Deze testjes moeten kunnen aantone of jet probleem bij de schotel of de ontvanger ligt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schotelafstelling niet is verlopen, dan is er waarschijnlijk iets stuk. Je hebt een quad LNB, dus je kunt eenvoudig uittesten of de LNB defect is door de kabel om te zetten naar een andere uitgang van de LNB. Een ander veel voorkomend probleem is dat de opstelling destijds wellicht niet goed waterdicht is afgewerkt waardoor na verloop van tijd vocht in de bekabeling is gekomen. Meestal volstaat het om dan de laatste 20 centimeter van de kabel af te knippen en de f-connector opnieuw te bevestigen (draai) of te vervangen (knijp). Wellicht is (te-) goedkope CCS kabel gebruikt die nu verroest is. Om de kabel uit te sluiten kun je tijdelijk een nieuwe kabel aansluiten op je LNB die je los van je bestaande installatie aansluit op de ontvanger. Let op dat je de ontvanger stroomloos maakt voordat je met de bekabeling aan de slag gaat. (stekker uit stopcontact)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb de kabel van uitgang1 naar uitgang2 verplaatst op de LNB.

Alles loopt weer al een horloge(niveau80,kwaliteit85).

Moet ik nu deze LNBkop vervangen of niet?

Weerom hartelijk dank voor het aanbrengen van een oplossing,deze site is goud waard.

Hartelijke groeten,

 

Guido.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je aan een uitgang voldoende hebt hoef je de kop (nog) niet te vervangen.

Heb je een ontvanger met 2 antenne ingangen, een voor te kijken en een om op te nemen, dien je de kop te vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...