Ga naar inhoud


CD CAM op VU+ UNO 4K met VTI 11 image


Kees66

Aanbevolen berichten

Sinds de software uodate naar VTI versie 13 werd op mijn UNO 4K de CI module van Canal Digitaal (nieuw type M7) ineens niet meer herkend. De ontvanger heb ik voor contole/reparatie naar * teugggestuurd. Deze heeft de ontvanger doorgestuurd naar de importeur. Bij terugkeer bleek VTI versie 11 geinstalleerd waarmee de ontvanger het weer deed. Echter na een software-update (opnieuw versie 13) had ik het probleem terug: geen CI-CAM module herkend. Balen. Met Open-PLI 6 deed de ontvanger het direct uitstekend, maar tijdens opname van een gecodeerd kanaal kon ik niet naar een andere zender kijken, terwijl ik een dubbele coax-verbinding. heb. Met VTI was dit dus wel mogelijk. Vandaag heb ik VTI versie 11

( vti-image-vuuno4k-20170615094032_vti_11-0-2_usb.zip ) opnieuw geÍnstalleerd, en ziet: alles functioneert perfect na de standaard installatie (geen softcam kiezen dus).

Conclusie: aan de ontvanger ligt het niet, maar dus wel aan de dubieuze versie 13 van VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kees66,

na dat je

VTI 13.x erop gezet hebt, heb je dan ook alle updates geladen en je receiver officieel herstart?

 

m.b.t. het subforum en verwisseling Joyne en Canal Digitaal

dit nog ter overweging:

we zijn we al op VTI 13.07 aanbeland qua versie en die loopt ook met de nieuwste CI-cam + van Canal DIGITAAL

verder loopt de CI-cam + van Joyne (aangepaste conax meuk) ook op de VTI 13.x hetgeen ik zelf heb getest in September

 

en voor de modellen van VU+ is er geen onderscheid mits er 4K achter staat

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de zenders toegekend aan de module via menu, instellingen,common interface assigment? Ik wed van niet... Er zijn zaken gewijzigd waaronder automatische toewijzing voor het duitse sky, wat als neveneffect heeft dat dit noodzakelijk is voor andere modules. Het is echter ook nodig om de encryptie achteraf die ingevoerd werd correct te doen werken. Er is dus niets dubieus aan, voeg de zenders of provider toe aan de module en het zal werken

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook eens getest met mijn VU+ ontvangers. Witte CI van CDS, MZ-701 CI, AlphaCrypt Classic, Quantis CI+ 1.3, Neotion CI+ en Conax CI werken allemaal nu direct. Hoef helemaal geen CommonInterfaceAssignment te doen ténzij er ook een softcam actief is.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat aangaande hebben we in NL gelukkig nog de Seca3 en Ziggo Irdeto kaart. Maar dat is ook niet eeuwig....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vandaag een kennis die ook een VU+Zero 4K heeft over de vloer. Hij gebruikt een CI en die moest steeds even 'getoggled' worden. Waarschijnlijk is dat dan opgelost. Hij kan de kaart natuurlijk ook gewoon in de kaartsleuf doen, maar hij wisselt weleens van TV (met DVB-S2 tuner).

Enige wat nog niet helemaal werkt is de FastScan. Die leest maar 478 kanalen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...