Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


Op 21-7-2018 om 12:02 zei Rolando:

Eind augustus na de vakantie van de monteur gaan we het volgende doen.

 

Beugel maken tussen de muurbeugel en de schotel en schoren van de schotel en de lnbs.

 

Dus de oorzaak was wel het doorhangen van de arm?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorhangen van de arm lijkt me zeker niet de oorzaak bij het gebruik van 4 lnb's met slechts 1 coaxkabel per lnb. Dat gaat pas spelen bij 4 quad-lnb's.

Wel is het stabieler als de schotel flink in de wind staat.

De grootste verbetering voor het signaal van de Hotbird in ontstaan omdat de Hotbird-lnb nu bijna in het midden staat.

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel van Roland gaf bij rustig weer ook slechte(re) ontvangst dan mag worden verwacht.

De arm hangt ook door bij 4 duo-lnb's, en elke millimeter telt. Ik heb ervaring met deze schotel gehad in deze opstelling.

 

De oplossing die Roland nu heeft in in alle opzichten de beste. Uiteraard biedt de verschuiving van de Hotbird lnb een garantie op maximale ontvangst, maar de schoren maken de schotel (en ontvangst) tevens veel stabieler inderdaad. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Velen vinden dat de zender KBS-World HD op de Hotbird moeilijk te ontvangen is.
Ik beweer dat dat reuze mee valt.
Ik ontvang deze zender met mijn kleine Multytenne van slechts 45x45cm. Dat is toch een enorm verschil met een Triax 88. Een Multytenne heeft een schoteloppervlak van amper 2000cm2, een Triax 88 maar liefst 5672cm2 , dit is 2,83 maal zo groot.
Ook bij een multytenne zitten 4 lnb's waarvan de Hotbird-lnb ook bijna 7 graden uit het midden staat.
Gisteren met de regen had ik veel last van glitches, vandaag met bewolkt weer waar soms de zon doorheen prikt, heb ik feilloos beeld, zie de bijlages.

Als je met een Triax 88 KBS-World HD niet goed kunt ontvangen, dan staat de zaak niet goed afgesteld.

 

KBS World 2.JPG

KBS World 1.JPG

KBS World 3.JPG

KBS World 4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ben het eens met de stelling.

Ik kijk regelmatig naar de zender Radio Freccia, die op dezelfde transponder zit en heb nooit problemen met de ontvangst.

Heb een 80 cm schotel waarmee ik 28/19.2/13/9 ontvang.

 

Wat mij wel opgevallen is dat deze frequentie gevoelig is voor storing van buitenaf (dect telefoon bv.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mooi zijn als van de verbeterde situatie ook meetwaarden met de Promax HD Ranger zouden worden getoond. Dan kunnen de verschillen in CBER en LM misschien veel duidelijk maken.

Want al was de LM met 5.7 dB goed, was de CBER met 1.1-E02 minimaal en waarschijnlijk de reden waarom er snel uitval was.

Al zijn de waarden voor KBS World bij mij veel slechter dan bij Rolando, heb ik desondanks een storingvrij beeld. Behalve dan als ik mijn DECT-telefoon aanzet, dan gaat het mis.

Groet,
HD-SAT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...