Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

KBS World een van de weinige zenders die ik veel kijk.

Die zit zoals ik mij heb laten vertellen op een gevoelige frequentie.

Ik bekeek ook even TV Kurdistan die ook die transponder frequentie zit.

Vanochtend vroeg om 6 uur had ik hem even aan en had totaal geen ontvangst of blokkerig beeld.

Nu vanmidddag kwam ik thuis van het werk en prima ontvangst 12/13 db?

Ik heb er niet gek veel verstand van maar mijn gevoel zegt dat dit vaker voorkomt sinds er een aantal stormen zijn geweest ook begin dit jaar.

In 2017 vanaf het voorjaar is de schotel daar en totaal geen problemen toen.

Het is een Triax 90cm met 4lnbs, en ja Triax kunnen weersgevoelig zijn.

 

Heeft iemand nog tips of adviezen?

Alle andere zenders doen het prima voor zover ik weet.

 

Of moet de hotbird nog beter afgesteld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


er was natuurlijk in delen van het Land een heftig onweer

 

als je lookangle vlak is passeert die misschien een onweder op 30 kilometer afstand

dan is het logisch dat je geen beeld meer had

 

overigens kun je ook last hebben van de nieuwe 4G masten in je directe omgeving (kun je natuurlijk ook even opzoeken op het waar staan de masten net

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb het vaak alleen ochtends, dan zit zet ik het even aan voordat ik weg ga en dan als ik thuiskom is het "probleem" er niet.

Onweer ook nergens gezien of gemerkt in Noord Holland, ja wellicht op een afstand.

Ik zie ook geen windvlagen.

Dus waarschijnlijk iets atmosferisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rolando,

 

Ik heb de Triax88 met 4 lnb's ook gehad. (Momenteel overcompleet.)

 

KBS op de Hotbird is inderdaad een zeer gevoelige frequentie gezien de parameters die het gebruikt: de drempel waarop de zender gaat blokken is hoog.

Er kunnen een aantal oorzaken zijn in jouw geval: 1) uitrichting schotel, lnb of rail; 2) draaiing van de lnb (luistert erg nauw in dit geval); 3) versterking lnb (Welk merk heb je?)

 

Bij uitrichting rail moet je denken aan de schuinstand van de rail (westkant hoger, oostkant lager) en bij uitrichting lnb aan de draaiing in de houder tegen de klok in of met de klok mee.

Eigenlijk is KBS Hotbird een hele goede zender om je Hotbird ontvangst op fijn te tunen.

Heb je dit fijntunen van de Hotbird lnb al  gedaan? Zo niet, dan zou ik daarmee beginnen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Et bestaan ook LNBs met ochtend humeur.

Probeer eens een nieuwe.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Eduard07:

Beste Rolando,

 

Ik heb de Triax88 met 4 lnb's ook gehad. (Momenteel overcompleet.)

 

KBS op de Hotbird is inderdaad een zeer gevoelige frequentie gezien de parameters die het gebruikt: de drempel waarop de zender gaat blokken is hoog.

Er kunnen een aantal oorzaken zijn in jouw geval: 1) uitrichting schotel, lnb of rail; 2) draaiing van de lnb (luistert erg nauw in dit geval); 3) versterking lnb (Welk merk heb je?)

 

Bij uitrichting rail moet je denken aan de schuinstand van de rail (westkant hoger, oostkant lager) en bij uitrichting lnb aan de draaiing in de houder tegen de klok in of met de klok mee.

Eigenlijk is KBS Hotbird een hele goede zender om je Hotbird ontvangst op fijn te tunen.

Heb je dit fijntunen van de Hotbird lnb al  gedaan? Zo niet, dan zou ik daarmee beginnen.  

 

Thanks man

 

Ik ga er zelf niet aan zitten met mijn twee linkerhanden haha

Ik heb Irdeto Black LNBs, hele goede als het ik zo om mij heen hoor.

Ik heb toen echt dingen uitgezocht en ook met jou gemaild weet je nog? :)

Alex ook van het forum heeft hem geplaatst en tot alle tevredenheid, ik vermoed echt dat het echt zo lastig is en door die stormen een tikkie gevoeliger is geworden.

Ik ga een satellietzaak regelen die ik ook ken via via die een zeer goed promax meetappartuur heeft.

Want ik weet verder niet hier iemand in de buurt van Haarlem van het forum, tenzij jullie even langskomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder is het een bekend verschijnsel dat de ontvangst in de loop van de dag voor moeizame zenders verschillend is. En tussen de dagen ook. Dan zit je op de grens van je systeem.

Als er na een storm opeens iets anders is, is het duidelijk. Als het van het ene op het andere moment anders is, wordt het moeizamer. Als het langzaamaan veranderd is, wordt het veel vager, dan zijn er veel factoren.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier met 52% signaal perfect beeld met dream 900 op KBS WORLD

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Steve:

op 26 oost of op 13 oost

 13° oost

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2018 om 17:07 zei Rolando:

KBS World een van de weinige zenders die ik veel kijk.

Die zit zoals ik mij heb laten vertellen op een gevoelige frequentie.

Ik bekeek ook even TV Kurdistan die ook die transponder frequentie zit.

En hoe was de ontvangst van TV Kurdistan?

Heb je dit probleem dat ook op ARTE Francais (11681 H) en op zenders op frequentie 11566 H (o.a. Euronews English, TRT World)?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Mojo:

En hoe was de ontvangst van TV Kurdistan?

Heb je dit probleem dat ook op ARTE Francais (11681 H) en op zenders op frequentie 11566 H (o.a. Euronews English, TRT World)?

Arte Francais kan ik zo een twee drie niet vinden, Kurdistan TV hetzelfde probleem

TRT geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...