Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


Als die KBS op 12 db kan worden afgesteld dan is het probleem sowieso verholpen.

Mijn Dect is het sowieso niet, die heb ik al meerdere malen uitgezet.

Ik ga met de monteur bespreken wat we gaan doen binnenkort.

 

Ik kan ook nog KBS World bellen of ze even van transponder verhuizen, ik zeg gewoon dat ik de zoon ben van Guus Hiddink dan wordt alles geregeld :)

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 pagina’s over 1 HB transponder waar maar 1 gebruiker last van heeft?????

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de schotelmonteur geen instraling van DECT heeft gemeten, is ook niet zo verwonderlijk. Je gebruikt een goede kwaliteit lnb en gebruikt Koka 9 TS die uitstekend is. Daar komt geen DECT-straling doorheen.
Ik mag aannemen dat ze bij de schotel meten, dus rechtstreeks vanaf de lnb. Tja en dan meet je natuurlijk geen instraling op de satellietontvanger die er mogelijk is.
Heb je al eens een andere satellietontvanger geprobeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Mimisiku:

16 pagina’s over 1 HB transponder waar maar 1 gebruiker last van heeft?????

 

Nou het vreemde is dat ook anderen (o.a. ik) blijken geen lock te krijgen op die frequentie met bepaalde LNBs, terwijl de ontvangst van andere transponders probleemloos is.

 

Maar het is wel zo, dat sommige tips en suggesties nu opnieuw voorbij komen, terwijl ze al eerder aan de orde zijn geweest.

Aan de andere kant is het mogelijke doorhangen van de arm nog altijd niet gemeten...

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33

 

Als jij geen Lock kunt krijgen, dan heb je gewoon een erg zwak signaal, dus zoals je zelf al schreef dat de schotel niet optimaal is uitgericht.
Doe de vochtige zeemtest maar eens op een zender van de Hotbird die je wel kunt krijgen en kijk dan eens bij hoeveel procent signaalkwaliteit de zender te ontvangen is zonder blokjes en wat de normale signaalkwaliteit is. Het kan bijna niet anders dan dat die waardes dicht bij elkaar liggen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2018 om 21:40 zei Sprietje:

Je moet de zaak niet omdraaien.

Natuurlijk is de zwakkere transponder niet te wijten aan DECT-signalen. De transponder is gewoon zwakker mede bepaald door de gebruikte parameters.

Toevallig heeft de transponder een frequentie die gestoord kan worden door DECT.

Maar de essentie van mijn opmerking was anders bedoeld, namelijk de m.i. essentiële vraag of ook andere HB transponders zwakker binnenkomen en niet alleen deze. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

die doet het hier toch goed    IR Cama 1 movie

ook geen probleem

 

IR cama 1 movi.jpg

IR cama 1 movi1.jpg

IR cama 1 movi2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die doet het bij mij ook goed want ik heb op alle zenders van de Hotbird meer dan signaal genoeg maar omdat die andere transponderspecificaties heeft dan KBS World, kan het heel goed zijn dat die bij jou een hogere signaalkwaliteit aan geeft.

Ik heb de zwakke zenders gezocht met een vochtige zeem over de lnb en dan weet je echt wat de zwakke zenders zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...