Ga naar inhoud


harman kardon avr 21 linker kanaal bromt


D.Quijote

Aanbevolen berichten

In mijn Harman Kardon plotseling een brom in het linker kanaal, ging gepaard met wat knetterend geluid en wat reuk van smeulende elektronica.

Dus  nu links een konstante brom. Brom blijft op 1 niveau ook als ik het volume harder zet. Maakt ook niet uit op welke surround die staat, staat normaal op pro logic.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, heb al gekeken naar iets nieuws maar zo op het eerste gezicht, zie ik weinig receivers met een stuk of 5 verschillende cinch/tulp aansluitingen, al mijn apparaten zijn met aparte kabels aangesloten.  

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu schrijf die kans is heel klein dat dat bij jou ook zo is omdat verbrande reuk ruikte.

Bij mij was een tulp aansluiting rot op een gegeven moment brom geknetter knallen uit

de box na herstel kabel alles weer 100%.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei D.Quijote:

zie ik weinig receivers met een stuk of 5 verschillende cinch/tulp aansluitingen

 

Ehhh, die tijd hebben we wel gehad hoor. Wat heb je voor randapparatuur dan?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is die versterker zeker nog een model zonder HDMI?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ik zie het al. Da's een oudje.

 

je kan hem eens open schroeven en kijken of je een paar geroosterde onderdelen kunt zien. Op youtube is vast wel een filmpje te vinden hoe je hem moet open maken.

 

Mocht je besluiten een nieuwe receiver te kopen kom hier dan nog even terug. Decoders en media spelers sluiten we tegenwoordig met HDMI aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het hdmi protocol loopt ook het audio kanaal dat kan de versterker verwerken.

Aangezien de meesten apparaten maar 1 hdmi uitgang hebben mag je verwachten dat

de versterker per hdmi ingang ook 1 uitgang heeft en dat mis ik.

Ik zweer nog altijd op optisch in.

Je kan wel met een splitter werken 1 uitgang voor tv en de andere voor versterker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hem open, zie op 1ste gezicht geen geroosterde delen, zal wel een foto maken. Receiver staat 4 mtr. van de apparatuur, indertijd alle kabels onder de marmeren vloer in pvc pijpjes gelegd. kabels er doorheen, daarna tulpjes eraan gesoldeerd.......

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets of wat degelijke resiever heeft  minstens vijf ingangen via cinch.

De verschillende HDMI ingangen worden netjes en vaak automatisch doorgestuurd naar de tv, zelfs als de resiever in stand-by staat.

Optisch of coaxiaal ingangen ontbreken ook niet.

Zelfs een LS uitgang voor muziek in een andere kamer, waar je niet noodzakelijk naar hetzelde moet luisteren, is vaak standaard aanwezig.

 

Dus wat de vraagsteller wil mag geen probleem zijn als hij opzoek gaat naar een nieuwe resiever.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...